Hotel Bella Vista ****

Review geschreven door Linda

Dubbel gevoel

Linda,
12-10-2017

Het hotel ligt 65 km van het vliegveld vandaan. Helaas zijn dat geen Nederlandse km, maar berg km’s. Duur busrit: ca. 2 uur. We werden allerhartelijkst ontvangen om 22.30 uur ’s avonds en ze hadden al rekening gehouden dat we nog wat wilden eten: we kregen een bord met heerlijk warm eten, helemaal geweldig! Het hotel is gedateerd, maar dat vinden wij niet echt een probleem. Zowel in alle ruimtes, de hotelkamer, bij het zwembad en zelfs aan het strand kun je gebruik maken van hun Wifi, dat dan weer wel. Het strand is super dichtbij: drie keer rollen en je ligt in zee. Het strand zelf is niet veel, maar dat vinden we eigenlijk wel op het hele eiland weinig voorstellen (net genoeg om een bedje neer te zetten op voornamelijk zeewier en grote kiezelstenen). Allen bij Petra hebben we een aardig breed zandstrand gezien.

Het personeel kwam ons erg aardig over, maar niet zo hartelijk als dat we op de andere eilanden gewend zijn. Het hotel en de kamer zijn superschoon en de handdoeken en lakens werden zeer regelmatig verschoond (wat hygiëne betreft krijgt het van ons een 10!). Is niks op aan te merken, integendeel. Jammer genoeg is het hotel zeer gehorig.

Het eiland zelf is veel groter als dat we hadden verwacht (3 dagen rondgereden met een auto en eigenlijk alleen de hoofdwegen gereden -nog steeds niet alles gezien). Erg authentiek en veel armoede. Je merkt dat het vluchtelingenprobleem hier erg groot is: veel hotels e.d. zijn gesloten/failliet en de inwoners hebben het zwaar. Weinig vertier voor de toeristen; nauwelijks winkelstraatjes oid. Het enige dorp/stadje waar wij echt positief over kunnen zijn is Molyvos: gebouwd tegen een berg aan en bovenin een burcht om te bezichtigen. Helaas ook veel zwerfkatten en -honden gezien met de nodige ontlasting op de straten. Jammer! Ook veel zwerfvuil op het strand (heel veel plastic),

Al met al: het hotel: buiten de gehorigheid kan het ermee door. Personeel: mwah…. Eten: super!

Het eiland zelf: Lesbos hebben we nu gezien en dat was een eenmalige bezichtiging. Liever volgend jaar weer naar een ander eiland (Kos, Rhodos, Zakynthos).