Villa Monodentri Villas

Villa
Villa Monodentri Villas

12 tips over Villa Monodentri Villas

jan willem, 7-5-2017

voor het eten de old plane tree (http://oldplanetree.com/) stoofpotjes zijn heerlijk.

watervallen bij Nidri

stand bij Agiofilli

beatrijs oosterhof, 2-7-2015
Auto! Zonder auto kan je op dit eiland eigenlijk weinig, het huisje ligt niet in een dorp of aan een strand, wel in de buurt. Dus met een auto is het goed bereikbaar allemaal. Vasiliki is het dorp vlakbij en hier kan je heerlijk eten en winkelen, hele vriendelijke mensen.
Jan & Ingrid, 10-10-2014

Een auto is erg handig, omdat strand en winkels niet op loopafstand zijn.

Muggenolie meenemen.

We hebben een aantal aanbieders voor Monodentri Villas voor je op een rij gezet:

Bea en Ton, 15-9-2014

Lekker eten kan je overal maar The Old Pine Tree is zo lekker en voordelig! en je voelt je meteen thuis.... Heel dichtbij de appartementen en zelfs als je laat bent aangekomen kan je er terecht. De eigenaar Spiros en ook de familie en rest van de bediening zijn zo lief en gezellig!

Muggen... Gebruik snachts de klamboe en zet de airco aan zodat de muggen uit de slaapkamer verdwijnen. Gebruik een goede muggenolie en heb je er erg last van, ik heb allerfree geslikt. Werkt perfect!

Bartho, 12-6-2014
Voordeel van een verblijf in huisje Levanda is dat je helemaal vrij uit kijkt over de vallei. Als je in Levanda verblijft ben je je niet bewust van de aanwezigheid van de andere gasten. Levanda ligt het kotst bij de doorgaande weg. Je kunt enige overlast ervaren van het verkeer, maar wij vonden het reuze meevallen.
Bartho, 12-6-2014
De 5 huisjes Rodia, Myrthia, Basilikos, Dafni en Levanda zijn tegen een heuvel aan gebouwd. Dit geeft erg veel privacy rondom je huisje en het zwembed. Aloe en Louisa liggen een beetje apart van de andere 5 huisjes. Deze huisjes grenzen wel wat korter aan elkaar, minder privacy dus.

Bartho, 12-6-2014
De watervallen van Nidri zijn mooi, maar staan misschien droog in september. Een tocht door het binnenland, oa langs het dorpje Karia is leuk. Vanuit het dorpje Vournikas (bij Sivros) kun je naar de ruines van het oude klooster Agios Ioannis rijden. Verder zijn op het vaste land (voorbij Preveza) de resten van de oude stad Nicopolis en het museum de moeite waard (1:25u rijden). Ook als je niet van oudheden houdt!
Bartho, 12-6-2014
Tips: het gezellige haventje van Vasiliki (7 min rijden) met leuke restaurants. Op 15 min rijden is de baai van Sivota, met een haventje met veel watersport en div. restaurantjes. Verder zijn de kleine strandjes van Afteli beach en Mikos Gialos erg leuk. Let op: smalle weggetjes erheen en keienstrand. Topper op Lefkas is het prachtige strand van Porto Katsiki. Vanuit Nidri kun je met de ferry naar het eiland Meganisi. Zorg wel voor vervoer op Meganisi (auto mee of huurfiets vanuit Nidri).
Antoine, 2-5-2014

Begin mei is het in Vasiliki (en op het eiland in het algemeen) rustig, veel is nog niet open. Nydhri is levendiger. Maar aangezien wij niet van massatoerisme houden vonden we dat helemaal niet erg.

Een auto huren is absoluut noodzakelijk anders zie je niets van het eiland.

Prima geregeld alles via Eliza Was Here!

linda wertwijn, 16-9-2013
Neem spul mee tegen insecten! De tv is erg klein, maar er is een dvd speler aanwezig. ik adviseer natuurlijk het strand van Porto Katsiki te bezoeken, echt prachtig! en Nidri is een gezellig havenplaatsje met leuke restaurants / winkels en hier liggen een paar mooie grote boten waar je een leuke boottocht mee kan maken! het is erg leuk om met de auto het eiland te verkennen! prachtige uitzichten! wel heel veel bochten dus de eerste dag is het even wennen..