Aparthotel Alkyon

Kleine hotelsWeer vandaag30°19°
Aparthotel Alkyon
9,3

20 reviews over Aparthotel Alkyon in het Nederlands

Met een vriend 11 dagen in Alkyon verbleven. Wij hadden een 3-kamer appartement geboekt. Bij aankomst wisten we niet wat we zagen! Een complete villa met 3 verdiepingen. Op de begane grond de woonkamer en open keuken maar ook een badkamer/toilet. Op de eerste etage een grote slaapkamer met kingsize bed en een badkamer/toilet en op de 3e etage nog eens een grote slaapkamer met prachtig hemelbed en een grote, ruime badkamer/toilet met heerlijke douche! Zo hadden we allebei onze privacy. Alles was bijzonder smaakvol ingericht met aandacht voor details. Wat heel prettig is: alle ramen in het appartement zijn voorzien van horren dus 's nachts geen last van zoemende muggen. Bij aankomst vonden wij een koelkast gevuld met lekkers. We hebben nog nooit zo'n goed appartement in Griekenland, waar we al jaren en jaren komen, gehad! Eigenaresse Thassia trakteerde je later op allerlei, vaak zelfgemaakte, lekkernijen. Dit is gastvrijheid pur sang!

Geweldige gastvrouw aan alles wordt gedacht.

Anoniem
28-5-2018

Alles klopte tot in de kleinste details.

Uitstekende ligging om het eiland verder te ontdekken.

Doen!

Evi
9-9-2017

Appartementen Alkyon, gelegen in het vissersdorpje Lygia, is een echte aanrader. De 9,4 beoordeling is zeer terecht! Alkyon ligt een kleine 100m van de zee. Gezellige en ruime appartementjes die elke dag zeer grondig worden gepoetst. Het personeel is ontzettend vriendelijk en hulpvaardig. Het welkom door Thassia is zoals hieronder al vaak geschreven, enorm hartelijk. Ze verrast je gedurende je verblijf meermaals met lekkere Griekse kleine hapjes. Aan het zwembad en in de bar is altijd plaats genoeg. Bedjes liggen prima. Ook leuk zijn de fietsen die je mag gebruiken om naar de bakker te gaan, de omgeving te gaan verkennen. Tip: fiets richting zee, links over het houten bruggetje en dan langs het water oprijden. Machtig mooi! Verder is een auto huren ook aan te raden. Bezoek lefkas-stad bij zonsondergang, Nidri en indien mogelijk Parga.

Nog een tip: Een motorbootje huren aan de haven van Nidri.

Prima

E
21-8-2017

Fijn schoon appartement, locatie prima, maar in Lygia is niet veel te doen, met een auto kun je het eiland eenvoudig verkennen. Gastvrouw is erg aardig,maar wat wij absoluut een minpunt vonden is dat je s'middags tussen 15.00 - 18.00 eigenlijk bijna niets mag zeggen,lachen laat staan in het zwembad spetteren, want dan kwam Thassia gelijk naar buiten met de mededeling ssst.... siesta. Nog nooit meegemaakt in Griekenland, ( soms leek t wel een bejaardenhuis )

Geweldig

Hans
5-6-2017

Super attente gastvrouw, fijn zwembad, voldoende ligbedden, geweldige accommodatie

Een SUPER aanrader

Fred Kofman
26-7-2016

Het is een heerlijk appartementen complex,kleinschalig en superdeluxe. Gastvrouw Dassia doet er werkelijk alles aan om het je naar de zin te maken. Op stap met een oude moeder riep bij de gastvrouw nog meer ondersteuning en gastvrijheid op. Het is een heerlijk rustig vertrekpunt voor tripjes over het mooie eiland.

Fantastisch!

Dick, Anton en Titia
13-6-2016

Rustig, zeer goed verzorgd, netjes, schoon, aardige en zeer attente directie en personeel.

Ons verblijf in Alkyon apartments and villas Hotel in mei/juni 2016 was geweldig in alle opzichten.

Het eerste welkom was warm en hartelijk: we werden verwend met een drankje en zelfgebakken koekjes.

In ons onderkomen (de Eolus Tower) was alles erg netjes en schoon; er stonden verse bloemen op tafel, een mandje met thee, koffie en twee kleine flesjes wijn, en - omdat de volgende dag zondag was en de bakker dus dicht zou zijn - was er gezorgd voor een broodje, een potje zelfgemaakte honing en in de koelkast een paar pakjes boter. Heel, heel, heel attent!

Gedurende ons verblijf werden we (en de andere gasten) regelmatig door de eigenares verwend met kleine attenties, zoals potjes zelfgemaakte jam, en een stukje tiramisu. Iedereen van de staf en het personeel was zeer vriendelijk en attent.

We kunnen dit onderkomen aanraden aan iedereen die naar Lefkas komt en die van rust houdt. Het plaatsje Ligia is namelijk een heel rustig plaatsje met een gezellig haventje, maar zonder uitgaansleven. Er zijn echter voldoende restaurantjes, zowel aan het water als aan de straat, en er zijn diverse kleine supermarktjes en bakkers. Speciale aanbeveling verdient de taverna van Sindrivani, gelegen aan de hoofdstraat, maar wel zo'n 30 m. er van af, zodat je toch rustig kunt zitten, en te herkennen aan de drie gele parasols. Omdat de meeste mensen in eerste instantie de restaurants uitkiezen die aan het water gelegen zijn, komen hier niet zoveel klanten. Maar des te hartelijker word je ontvangen als je de moeite neemt om hier te gaan zitten. Het eten is uitstekend; de ambiance simpel, maar doeltreffend. Wij hebben er 3x gegeten en de eigenaar was iedere keer zó blij dat we kwamen! Gewoon ontroerend om te zien.

Gedurende ons verblijf hebben we steeds mooi weer gehad, dus onze vakantie kon niet beter, niet in de laatste plaats door de warme gastvrijheid van de gastvrouw/eigenares van het aparthotel Alkyon.

Geweldig rustig appartement!

Joke
19-5-2016

Een prachtig appartement met mooi, rustig uitzicht op de bergen. Een zeer gastvrij welkom met drankje en hapje! In het appartement stond een brood klaar,boter en zelfgemaakte abrikozenjam. Ook lag er koffie en thee klaar. In een week wel 3/4x schone handdoeken en keurig schoongemaakt. De handdoeken in een mooi figuurtje op bed,Ook de omgeving van Lygia is prachtig! Prachtige stranden en pittoreske dorpjes!

helemaal top

Patrick
28-9-2015

Zeer hartelijke ontvangst door eigenaresse, gelijk drankje, hapje, kaart erbij en relevante informatie over o.a. restaurants, supermarkt, bakker etc. Appartement was super ( de "Tower" ) , schoon, compleet, zelfs koffie en thee, honing, drankjes in de koelkast, echt helemaal af. Iedere dag schoonmaak ( en afwas.... ) frequent schoon bedlinnen en handdoeken. Zwembad zalig, schoon en prima ligbedden er omheen. Poolbar prima voor een drankje, ook 's avonds gezellig. Prima uitvalsbasis om het eiland te verkennen per auto, het vasteland rij je ook zo op, Nikopolis en Parga zijn zeker de moeite waard. In de omgeving voldoende goede restaurants, eet zeker ook eens naast de bakker bij Taverna Koutouki, goedkoop maar zalig eten. Echt een top vakantie gehad op Lefkas, mede dankzij 't verblijf in Alkyon.

Fijn appartement

Maria Rooijakkers
16-7-2015

Rustig gelegen appartementen. Zeer goed onderhouden, elke dag gepoetst regelmatig wisselen van lakens en handdoeken. De eigenaresse Thassia is erg vriendelijk en behulpzaam. Al het personeel is erg betrokken. Lygia is een klein vissersdorp met goede restaurants oa: 7 ilands en Makis. Strand stelt niet zo veel voor, maar zwembad bij Alkyon maakt veel goed. Dicht bij het gezellige Lefkas stad. De man van Thassia heeft in Nidri een autoverhuurbedrijf met concurrerende prijzen. Als je klant van het appartement bent krijg je gratis een upgrade van auto.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Aparthotel Alkyon in Ligia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Aparthotel Alkyon zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.