Kythira

We hebben een aantal aanbieders voor Kythira voor je op een rij gezet:

vakanties Kythira

We hebben een aantal aanbieders voor Kythira voor je op een rij gezet:

Reviews over Kythira

Een uitdaging waar we volledig voor gaan!

Dick Hilarius
    22-4-2019

Ben 10 dagen op Kythira geweest samen met een goede vriendin om voor visueel beperkten uit Nederland een reis samen te stellen. Die reis bestaat dan uit wandelen, fietsen en culturele activiteiten. Tijdens die 10 dagen hebben we vele bewoners van Kythira gesproken en ze werden naarmate het gesprek vorderde steds enthousiaster om iets te willen gaan betekenen voor de visueel beperkten. Het fietsen hebben we gedaan op E-bikes en we zijn van plan om twee E-tandems naar Kythira te vervoeren zodat we met de visueel beperkten ook die uitdaging aan kunnen gaan. Het betreft dan ook vakanties voor visueel beperkten die voor avontuur (spectaculair wandelen en tandemen) en voor cultuur gaan. Ook een rustige vakantie met niet al te moeilijke wandelingen en dan maar niet tandemen maar meer cultuur is natuurlijk mogelijk. We zijn nog van alles aan het bedenken en regelen, de voorpret geeft al zo'n voldoening. Realisatie in 2020/2021.

Gereisd Zakelijk in oktober 2018

Altijd een gevoel van zielsverwantschap!

Tineke
    30-3-2019

Een eiland, waar het Griekse gevoel tot diep in hart en ziel aanwezig is! De natuur en de stranden adembenemend puur! De dorpjes, terrassen, taverna’s, Griekse winkeltjes en bakkerijen een gevoel van thuiskomen geven! De mensen altijd even vriendelijk, betrokken en trots op alles wat met Griekenland en de Grieken zelf te maken heeft! En dankbaar wanneer je verteld van Griekenland te houden!

Gereisd Met vrienden in mei 2018

Authentiek eiland met veel gezichten

Yvonne
    17-7-2016

Bijzonder (mooi) dunbevolkt eiland met veel kleine dorpjes, groot verschil in vegetatie (bronnen of niet) en veel strandjes/baaitjes. Voor rustzoekers en wandelaars (ook de avontuurlijke!!!!!), behalve wsl in juli en augustus als de Grieken het eiland overspoelen... Eigen gemotoriseerd vervoer echt noodzakelijk om eiland en dorpjes te verkennen want geen openbaar vervoer en ook taxi's zeldzaam.... In voor- en naseizoen is Agía Pelagía het meest "levendige" kustplaatsje en dan zijn de terrasjes/taverna's dun tot licht bevolkt, iets meer in het weekend, als ook de locals uit gaan;-) Fijne uitvalsbasis voor wandelen in de omgeving en ritjes over eiland.Tip van mij is: lees (liefst op voorhand maar kan ook later;-) het boekje Kythira, gewoon een bijzonder eiland. Tip overig: ga hoe dan ook naar Karavás en bezoek de bronnen v Amir Aly en Portokalia, ga naar Mylopótamos (taverna en watervallen) en beleef de zondagmarkt in Potamós. En meer, veel meer, enjoy Kythira!!!

Gereisd Alleenreizend in mei 2016

Mooi en rustig eiland

Nelly en Richard
    12-12-2015

Kythira is een heel rustig eiland, dun bevolkt. Veel wandelmogelijkheden. Grillige kloven en mooie baaien. Potamos is het meest levendige dorp van het eiland met een marktje en een leuk plein met bomen en terrassen.

Gereisd Met vrienden in Sun Nov 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Authentiek

Desiree
    29-3-2015

Kythira bezocht in Maart, heel rustig, geen toerist gezien. Gezien de vakantie (stiltewandelingen ) vond ik dit heerlijk. prachtige wandeltochten gemaakt. Vriendelijke mensen, toen wij de weg kwijt waren heeft een Griekse familie ons er heen gebracht! Zalig gegeten, vaak mochten we mee de keuken in, je kan er voor weinig geld eten.Weinig verkeer. Heerlijk eiland.

Gereisd Met vrienden in Sun Mar 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Kythira scoort een 8,9 uit 10, op basis van 143 reviews