Villa Ellotis Villas

63 reviews over Villa Ellotis Villas

• 2018
    8Rienk17-06-2018

Heerlijke en ontspannen vakantie

Het vakantiehuis lag er weer prima bij. Goed onderhouden en schoon. Zwembad zag er ook weer goed uit. Alhoewel hier en daar wat slijtage aan het huis: horren kapot, keuken gedateerd. Wel een mooie vakantie. Er was een nieuwe beheersters: sprak erg gebrekkig Engels maar met handen en voeten kom je een heen eind. Bij de restaurants in Vamos hebben we weer heerlijk gegeten.

• 5Wim14-05-2018

Helaas steeds minder onderhoud

Ligging en zwembad zijn fantastisch. Op het onderhoud wordt helaas erg bezuinigd. Het was voor ons de 10 e (!) keer bij Ellotis maar ook nu de laatste. Onderhoud van het huisje laat te wensen over en we zien de spullen slechter worden. Er wordt volgens ons bezuinigd op noodzakelijk onderhoud. Ok het nog steeds geen Wi-Fi hebben in het huisje is niet meer van deze tijd. Zeker met opgroeiende kinderen een gemis. Tv was ook kapot en de koelkast geen plankjes of bakjes in de koelkastdeur. Was vorig jaar ook al zo. gebreken al eerder aangegeven bij Eliza maar ze doen er helaas weinig mee. Dus wij gaan nu bij andere alternatieve aanbieders van dit soort huizen kijken die er inmiddels voldoende zijn.

Met oudere kinderen

• 2017
    9Bareld Muurling14-10-2017

Veel privacy, fijn zwembad, dichtbij Chania.

• 9Fam.van Olst29-09-2017

Rustgevend!

Heerlijke ruime villa, met zwembad en bbq helemaal voor jezelf!! Ideeaal voor mensen die van rust houden. Hartelijke ontvangst door Valentina die ook het huisje prima schoonhoud! Een auto is wel aan te raden om het eiland te zien. Chania en Retimnon zijn heel gezellig en wat drukker en groter dan het kleine Vamos.Ook Georgeopoli is een leuk en gezellig plaatsje. Lekker eten kun je in Vamos bij Parasia waar de ontvangst ook heel hartelijk was!Ook bij Mitsos in agia Marina (voorbij Chania) zit je gezellig aan zee onder de pergola en is het eten heerlijk! Mooie uitstapjes zijn de wegen dwars over het eiland langs de imbros kloof en richting agia galini! Mooie stranden waar je wel even voor in de auto zit zijn Elafonissi en Preveli!! Ook vanaf Kissamos met de boot naar Gramvoussa en Balos beach is een leuke dagtrip! Erg mooi uitzicht over beide plekken heb je als je op Gramvoussa boven bij het kasteel bent. Wij hebben een heerlijke en rustgevende vakantie gehad hier!

Met oudere kinderen

• 10erik en amary29-07-2017

goed : accommodatie; ligging (winkels en restaurants op loopafstand); onthaal (Valentina); rust en natuur. slecht : niks

• 8Jan Spliet15-06-2017

Parijsje!

Mensen die niet van rust en stilte houden moeten hier niet naar toegaan. Maar mensen die dat wel waarderen zullen genieten! Het park is mooi aangelegd , veel groen en bloeiende struiken. Eigen, goed onderhouden tuin en zwembad. Kortom, 'n heerlijke plek die ik graag aanbeveel.

• 8Marco09-01-2017

Accomodatie ok, reis en beheerder tegenvallend

We hadden 8 dagen geboekt in Elottis Villas. We vertrokken in de nacht van zondag 4 op maandag 5 september om 23:45 van huis richting Schiphol. We zouden vliegen om 5:15. Een nachtje overslaan mocht onze vakantiepret niet deren. Achteraf gezien..... maar daar kom ik nog op terug.

De vlucht zelf was voorspoedig verlopen en we landden iets eerder dan gepland. Op de luchthaven de koffers opgehaald en toen gingen we de balie voor de huurauto zoeken. Daar aangekomen moesten we ruim een uur wachten op de huurauto(!)... De koffers en reisgenoten in de huurauto gepropt en de reis van 135km naar de accommodatie begonnen. Zoals aangegeven op het papier hebben we gelijk gebeld naar de verantwoordelijke van Elottis Villas. Dit moest om toegang te krijgen tot de villa. Geen contact. Onderweg nog meermaals gebeld, maar altijd hetzelfde resultaat: geen contact. Nog tweemaal een SMS gestuurd, maar ook hierop geen reactie. Uiteindelijk aangekomen op de accommodatie, maar er was niemand om ons te verwelkomen. Ter plaatse nogmaals meerdere keren gebeld naar de verantwoordelijke, maar wederom geen gehoor. Gebeld naar de contactpersoon van touroperator. Deze beloofde direct terug te bellen. Uiteindelijk zijn we teruggebeld met de mededeling dat ook zij haar niet konden bereiken. We zijn dan met volle huurauto naar Vamos gereden om wat te eten want we hadden een nacht overgeslagen en hadden nu wel drastisch honger en slaaptekort. Toen we aan het eten waren werden we gebeld dat ze er zou zijn. Weer naar de accommodatie en via een Nederlands gezin geleerd dat de receptie zich niet bij de ingang bevindt, maar dat deze achteraan het complex is (logisch...). Een bordje met aanduiding zou best handig zijn. Ter plaatse reken je dan op een excuus voor de uren oponthoud en de vele genegeerde oproepen, maar het tegendeel bleek waar. Het kwam er eigenlijk op neer dat zij ons verweet dat zij zat te wachten en dat het onze schuld was dat we nu zo laat waren. Dit verbaasde ons enorm en achteraf nog altijd. Niet klantvriendelijke en niet commercieel. We kregen de sleutel en een erg beknopte introductie en we werden achtergelaten in de villa. Geen goed begin van de vakantie, integendeel. Wat een domper.

De villa zelf was riant te noemen en het zwembad was heerlijk. De barbecue in de tuin is wel handig en lekker. In de avonden met zonsondergang (het is vroeg donker) gezellig bbq-en aan het zwembad is wel erg luxe en heerlijk om te doen. De kamers krijgen een dikke voldoende. De bedden zijn erg hard (deken op het matras en daarop slapen is het advies), maar de kamers zijn ruim en allemaal voorzien van airco. 2 slaapkamers beneden en 2 boven met tussen de slaapkamers de badkamers. Probeer wel de ramen en deuren dicht te houden want de muggen zijn in de meerderheid. Qua interieur loopt het allemaal niet over en de tv hebben we nooit aangehad want in praktijk zit je iedere avond buiten totdat je gaat slapen. Je zit eigenlijk niet tot nauwelijks binnen. Ook in de ochtenden zaten en aten we buiten totdat we op pad gingen.

De omgeving was ronduit saai te noemen. Het nabij gelegen dorpje is erg doods. De supermarkt is klein en erg smerig. De lokale bakker is wel handig. Voor een beetje vertier (of een fatsoenlijke supermarkt) moet je al zeker een half uur in de auto zitten. Over een auto gesproken, je kunt niet zonder. Wij hadden de hele week een auto en hebben deze ook iedere dag gebruikt.

We zijn nog een dag in een kloof gaan wandelen. Een dag lang wandelen was althans de bedoeling. Het jaar ervoor zijn we naar de Zakros kloof, oftewel de 'vallei der doden' geweest en die was erg mooi om te wandelen (en klouteren), maar de Imbros kloof zou een topper zijn. Vorig jaar wilden we deze kloof al wandelen, maar na 4 uur enkele reis kwam er een hoosbui over en dus was de kloof onbegaanbaar. Deze keer dus opnieuw een poging gewaagd. We hadden onze reisgenoten al voorbereid op een serieus heftige wandeling en waren erg goed voorbereid, maar wat een domper.

• Oude reviews

10Laura28-06-2016

Echt genieten!

Even helemaal van de wereld! Wat een geweldige plek. Niets is overdreven. Niet geschikt voor kleine kinderen of wanneer je slecht ter been bent. Wij hebben wat barricades gebouwd en een opblaaszwembad gekocht voor ons kleintje. Het is wat behelpen maar ging prima. Gelukkig was onze dreumes gauw aan het mediterraanse ritme gewend. We zaten in de 5 kamer villa. 4 ruime slaapkamers en 2 badkamers. Interieur is wat gedateerd maar daar heb je met het prachtige weer niets van doen. Alles is schoon en werkt, meer heb je niet nodig. Je leeft buiten. Lopen naar het dorp is goed te doen afhankelijk van het weer. Aanrader: almyrida, plaatsje aan de kust. Lekker eten met fantastisch uitzicht.

Met jonge kinderen

• 8Jikja02-05-2016

Heerlijk plekje

We hadden een 8 pers. huis voor 4 personen, dus alle ruimte. We waren de eerste gasten in april, het huis werd om de 3 dagen schoongemaakt en kregen dan ook schoon bedden en linnengoed. Prachtig zicht op de witte bergen. Dorp Vamos op zo'n 10 tot 15 min. lopen. Leuke restaurantjes. Tip bestel niet elk een hoofdgerecht, maar doe het op de Griekse mannier. Een paar gerechten in het midden vd tafel en deze samen delen. Toetje krijg je steevast gratis plus de Raki.

Met vrienden

• 8Rienk02-05-2016

Geweldig mooi huis met een fantastisch uitzicht.

Restaurant op loopafstand (700 meter.)

Met vrienden

4 tips over Villa Ellotis Villas

• marieke, 20-06-2013

Ga de Samaria kloof lopen. 5 kwartier rijden vanaf Vamos. Vergeet geen goede schoenen aan te doen. En hou er rekening mee dat je aan het eind van de kloof met de boot naar Sougia moet (een uur varen) en vandaar met de taxi (50 minuten) weer terug naar de parkeerplaats aan het begin van de kloof. Een hele onderneming en er gingen op het moment dat wij er waren (half juni) 2 boten terug. een om 16 uur en een om 18 uur!

• Cynthia, 30-06-2014

Het bakkertje in Vamos is geweldig. Heerlijke verse broodjes!

• corrie_meijer, 20-07-2013

Koop het boekje Discover Vamos on foot. via internet of bij de plaatselijke VVV. Er staan prachtige wandelingen in vanuit en door Vamos. Varierend van een uur tot 6 uur.

4 vragen over Villa Ellotis Villas

• Anna, 12-04-2016

Logées

Heeft iemand enig idee wat de eigenaren extra berekenen als er 2 personen komen logeren? We hebben al geboekt via Elizawashere, een 3 kamervilla, maar mijn dochter en man willen misschien ook een weekje komen.

• kirsti, 04-01-2015

luchthaven kreta

Beste vakantie bezoekers van Ellotis villas,

Hebben julllie ervaringen met de luchthaven van aankomst. Eliza geeft aan dat je land op Heraklion of zijn jullie op Chania geland. Dit i.v.m. de reistijd van en naar de luchthaven.

Alvast heel erg bedankt voor je reactie.

Groetjes Kirsti

• Cynthia, 10-11-2011

Ledikant in accomadatie

Goedemorgen,

Voor de jongen gezinnen die in ellotis zijn geweest staat er een kinderbedje in het huisje? wij zijn 2 jaar geleden ook geweest maarjah toen hadden we nog geen kleine we willen ook nu een drie kamer huisje huren waar hebben jullie je kindje laten slapen boven of beneden?

Luk, 15-07-2013

wij hadden een huisje met 2 slaapkamers (Artemis) en daar stond een kinderbedje