Hotel Vasia Village

• Jacuzzi
  • Kinderopvang
  • Sauna
Tonen op kaart

Vasia Village op Kreta wordt door de meeste gasten geprezen om de goede faciliteiten. Hier beleef je een onbezorgde en rustige vakantie, maar is er ook wat te doen in de buurt. Sinds 2019 is het management vernieuwd, wat een aantal terugkerende gasten jammer vinden. De goede service is er nog steeds, maar het zorgt voor een andere sfeer.

Vasia Village is een kleinschalig hotel waar zowel stellen als gezinnen naartoe komen voor een ontspannen vakantie. De kamers van Hotel Vasia Village zijn netjes en worden goed schoongemaakt. Ze zijn ook ruim genoeg, dus de prijs-kwaliteitverhouding zit goed.

Over het algemeen zijn reviewers tevreden over de all-inclusive formule en de buffetten. Al mag er bij het avondeten soms wel wat meer variatie zijn. Ook het zwembad met bijbehorende handdoekenservice wordt als een fijne plek ervaren. Het zwembad met aangrenzend kinderbad ligt in een goed verzorgde tuin met uitzicht op zee.

Peter en Marijke hebben van hun vakantie genoten: ‘Wij hebben een hele fijne vakantie gehad, kamer was schoon en netjes, het eten was gewoon goed en het ontbijt voortreffelijk. Bij het zwembad gelukkig geen handdoeken leggen en altijd genoeg plek.’

Dat er geen animatie in Vasia Village Kreta is, is voor de meeste gasten juist een reden om voor dit hotel te kiezen. Vakantiegangers geven aan dit prettig te vinden, omdat het bijdraagt aan een rustige vakantie. Wel zijn er faciliteiten voor kinderen en zijn gezinnen dus zeker welkom. De kids kunnen zich bijvoorbeeld vermaken in het kinderbadje en op de glijbanen.

Martijn deelt zijn ervaring: ‘Leuke vakantie gehad bij Vasia Village. Het resort is zeer netjes en leuk met jonge kinderen (glijbanen, kinderbadje) en voor volwassenen. Er is geen entertainment en wij vonden dat wel prettig.’ Een aantal reviewers vinden het wel jammer dat er geen animatie is in Hotel Vasia Village en vinden het daardoor te rustig.

Ligging

Veel gasten van Hotel Vasia Village vinden dat er in de buurt genoeg te doen is. Zo kun je lopend naar Sisi, een gezellig dorpje met een haven en restaurantjes. Ook de plaats Malia ligt in de buurt, al is dit wel een flinke wandeling van zo’n 6 kilometer.

Wil je graag meer van het eiland zien? Dan kun je overwegen om fietsen of een auto te huren. Een auto huren doe je gemakkelijk in Sisi. Een tip is om dan eens naar Istro te rijden, waar je een mooi en niet te massaal strand vindt. Fietsen huren kan ook in Sisi, al zijn er niet altijd veel fietsen beschikbaar, waardoor je soms kunt misgrijpen. Vooraf reserveren kan dus handig zijn.

277 reviews over Hotel Vasia Village

• 2019
    10Christian24-09-2019

Fantastisch - heerlijk genieten - Dikke 10!

Zoek je een massaal hotel met animatie? Vooral niet gaan. Is er niet. Zoek je een kleinschalig hotel, rustig gelegen, pal aan zee (geen strand ) waar je heerlijk tot rust kunt komen en waar het eten echt goed en gevarieerd is en waar het personeel wel (!!! *) vriendelijk is? Doen!
    * dit als reactie op andere reviews. Als je vriendelijk tegen hen doet, zijn zij dat ook! Baliepersoneel is wat zakelijk, maar niet onredelijk of onaardig. Als je wilt kun je elke dag wat anders eten. Echt goed.

Heerlijk zwembad. Open v 10.00 - 18.00 Dat zou langer mogen. Ook zwembadbar sluit dan, maar terrasbar opent om 18.00 - 23.00 u. Boufos Beach is aanrader. Wel zwemschoenen aandoen ivm keien en scherpe zeebodem. Prachtig om te snorkelen. In zee bij het hotel is een steiger met trapje om te kunnen zwemmen / snorkelen. Maar bij harde wind en golven echt te gevaarlijk! Kamers eenvoudig maar goed en schoon. Bedden vrij hard. 13 dagen is te kort...

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 9Gina Quintelier16-06-2019

Heel leuke vakantie maar anders zonder George

Wij zijn dit jaar voor de 5de keer naar Vasia Village geweest. Er is dit jaar een nieuwe manager maar deze is helemaal het tegenovergestelde van de vorige manager George. De nieuwe manager is niet vriendelijk, terwijl George altijd klaar stond voor een grapje en de klanten animeerde aan de bar. Voor de rest lekker eten en vriendelijk personeel, zeker Katharina en Varvara. Voor de rest een leuke vakantie gehad

Gereisd met partner in mei 2019

• 7Marcel van Keuk15-06-2019

Heerijke vakantie gehad ondanks dat het verblijf

ons 2de jaar in Vasia Village die nu onder Spark Vasia Village te naam gaat .Verleden jaar 15 dagen geweest en alles was super ook een goede recensie gegeven . Dit jaar gingen wij 22 dagen en ik moet zeggen omdat er een verandering is geweest in het management ( George is weg ) er dit jaar toch wel het 1 en ander veranderd is . erg jammer moet ik zeggen . nieuw balie personeel zeer onvriendelijk en dat komt de sfeer niet te goede. ook de kamer waar ik in de boeking om gevraagd had en betaald hebben wij niet gekregen . Voor de rest is het personeel super en ze doen alles om het verblijf zo goed mogelijk naar je zin te maken . Het eten was dit jaar ook minder wij zijn diverse keren toch uit eten gegaan dit omdat er niet veel variatie was . Ook een auto huren is wel een aanrader wij hebben bij verhuurder een mooie aanbieding gehad en hier door hebben wij veel van Kreta kunnen zien . Wij komen hier volgend jaar niet meer terug

Gereisd met partner in mei 2019

• 9Martijn26-05-2019

Mooie plek met kleine kinderen

Leuke vakantie gehad bij Vasia Village. Het resort is zeer netjes en leuk met jonge kinderen (glijbanen, kinderbadje) en voor volwassenen. Er is geen entertainment en wij vonden dat wel prettig. Lekker rustig. Het ligt aan de zee aan een rotsstrand (met steiger om zee in te gaan), dus meeste mensen zijn bij een van de drie zwembaden. Al inclusive is prima.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2019

• 7Van loenen02-05-2019

Kamers zijn netjes en zwembaden ook

hotel Zelf erg netjes kamers en zwembaden zijn goed onderhouden. Er is helaas geen animatie voor kinderen: eten heel veel het zelfde weinig variatie. Personeel wel vriendelijk.

Gereisd met oudere kinderen in mei 2019

• 2018
    9Roelien reekers12-11-2018

Fantastisch, vriendelijk personeel, en schoon.

Het was een super mooi en net hotel. We werden ten eerste al in het 5 sterren gedeelte geplaatst, terwijl we voor het 4 sterren gedeelte hadden geboekt, dit was nog gesloten, en zonder extra kosten , naar twee slaapkamers in 1 appartement in plaats van 1 slaapkamer ,en de anderen ook de woonkamer. Het personeel was zeer aardig, het all in clusive concept was perfect. Goed eten. Vond alleen het zwembad water , veel te koud, jammer dat het niet wat verarmd was. Maar al met al perfect. Gewoon in 1 woord, TOP

Gereisd met vrienden in april 2018

• 9Peter en Marijke uit Geldrop13-10-2018

Gezellig en een net hotel.

Wij hebben een hele fijne vakantie gehad, kamer was schoon en netjes, het eten was gewoon goed en het ontbijt voortreffelijk. Bij het zwembad gelukkig geen handdoeken leggen en altijd genoeg plek. 2 dagen iets te koud om buiten te eten, dus even wachten, omdat er minder plek was om te eten, maar George losten dit goed op en tenslotte wij hebben te tijd en jammer dat hier toch mensen over zeuren. Wij vonden alle medewerkers van het hotel heel vriendelijk en behulpzaam, ondanks dat wij bijna het einde van het seizoen waren. Respect hiervoor. Sisi is op loopafstand en loop is langs de zee, dat is de moeite waard, Malia is ook te doen als je goed kan wandelen, maar doe wel goede stevige schoenen aan.. Wij hebben ook een E-Bike gehuurd en is de moeite waard, dan zie je toch meer als met een auto, wel jammer dat in heel Sisi maar 2 E-bikes te krijgen waren, maar dit zal in de toekomst zeker veranderen. Onze vakantie was geweldig.

Gereisd met partner in september 2018

• 7Marjon11-10-2018

Voor 8 dagen prima!

Ipv 4 sterren wil ik het 3 sterren geven. Kamer prima in orde en schoon. Het eten smaakt goed alleen niet heel veel keus. Als het slecht weer is kan niet iedereen terecht in de eetzaal. Sissi een leuk en mooi plaatsje maar niet langer dan 1 week, wil je langer heb je echt een auto nodig om er op uit te gaan.

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2018

• 6Ceusters01-10-2018

Nooit meer

Slecht eten ,van ontbijt tot avondmaal. Altijd hetzelfde eten en smakeloos. All inn ,wat geen all inn is dranken slecht , meermaals buiten hotel gaan eten. Heel triestige bedoening, niks te beleven. Personeel niet vriendelijk. Sissi is heel mooi met leuk haventje en mooie wandelingen kan je er maken Dus hotel zijn sterren niet waard , maar sissi is mooi, hebben dit geboekt bij touroperator

Gereisd met partner in september 2018

• 6Pieters johan30-09-2018

Nooit meer

Zeker geen 5 sterren 3 meer of voldoende eten altijd hetzelfde dessert keuze uit 3 soorten bij minder weer wachten om binnen te eten wegens te klein niet verward mat vasia resort eindje verderop is wel top om te eten bij minder weer moesten we daar heen is allinclusive vasia beach de bar is open tot 01u vanaf 23 u is het betalend geboekt bij touroperator kan nie geloven dat de mensen daar voor 9 geven ofwel is dat gemanipuleerd de teksten die je te zien krijgt top was wel quad safari eindje verderop geboekt bij lokaal bureau. Sissi dorp mooie locatie om te wandelen en iets te drinken

Gereisd met partner in juli 2018

35 tips over Hotel Vasia Village

• Jeroen, 10-02-2014

Een auto huren is wel een aanrader bij deze locatie.

• c_alberts, 26-10-2013

Wanneer je zeker in dit Hotel wil zitten, boek dan je vertrekdatum voor 15 oktober, want ze zetten je gewoon over in het Resort.

• Suzanne, 08-11-2013

Huur vooraf een auto online, dit hebben wij ook gedaan en was goedkoper dan ter plaatse.

73 vragen over Hotel Vasia Village

• Brigitte, 30-06-2019

WiFi

Is er inmiddels weer WiFi op de kamers/ het terrein

• Mel, 03-08-2018

Waterschoenen

Is het bij het strand van dit hotel nodig om waterschoenen te dragen omdat op de foto's veel rotsen te zien zijn?

• Monique, 28-07-2018

Leeftijdsgenoten?

Wij overwegen dit hotel te boeken vanaf 7 augustus. Meer mensen die met 15 jarigen komen? 😊

• Eten en drinkenLunch, Welkomstdrankje

• Afstand tot strand1 minuut lopen, 50 m, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGescheiden door straat

• Animatie programmaAanwezig, Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin, Waterpark

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Grieks, Internationaal, Lactosevrij, Lunchpakketten, Vegetarisch

• Gratis wifiLobby
  • Betaalde wifiOp de kamer

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurGratis minibar, Kluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Koffie en thee

• Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Gebieden met beperkte toegang, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesGeld wisselen mogelijk, Geldautomaat, Handdoeken(service), Kluis, Wasserette

• SaunaStoombad / Turks bad

• Reservering voor parkerenNiet verplicht