Hotel Ideon

8.1Fantastisch

Griekenland, Kreta, Rethymnon (Platanes)

Je kunt vanaf nu meer dan 5.500 accommodaties bij ons boeken. Zoek, vergelijk reviews en prijzen en kies de vakantie die bij jou past. Allemaal op één platform, wel zo makkelijk.

Vanaf
€ 579p.p.
  • Inclusief vlucht
  • Met Logies en ontbijt
  • Vertrekt vanaf Rotterdam
Reisduur
Vertrekdatum
Reisgezelschap
  • Vergelijk reisaanbieders in één overzicht
  • 3,8 miljoen onafhankelijke reviews
  • Boek direct bij Zoover
  • Onze klantenservice staat voor je klaar
  • Zekerheid van ANVR en SGR

8.1Fantastisch

• Aan zee

75 reviews over Hotel Ideon

• 2019
    8Andreas20-09-2019

Ligging aan de rand van het oude centrum is top!

Hotel ligt echt op steenworp afstand van de oude binnenstand waar je veel leuke restaurantjes vindt. De kamers zijn wel ietwat verouderd, maar over het algemeen is de prijs/kwaliteit van dit hotel prima. Het strand ligt op zo'n 15 minuten lopen (+/- 1 km) van het hotel, in tegenstelling wat sommige reisorganisaties beweren op hun site. Al met al een prima week vakantie gehad in dit hotel.

Gereisd met partner in september 2019

• 2018
    8Ingrid23-05-2018

Heel goed

We hadden een kamer met zeezicht geboekt maar die was niet goed, keek uit over de daken. De volgende morgen kregen we direct een andere kamer, prima geregeld. Alleen had mijn man zijn horloge in de eerste kamer laten liggen. Toen we dit gingen melden, mochten we in de kamer gaan kijken, maar het horloge was weg. We gingen naar de balie, maar de mevrouw bij de balie zei dat zij het niet had, dus dat het dan in onze bagage moest zitten. En daar was het mee afgedaan... Het was erg jammer dat hier zo mee omgegaan werd. Grote complimenten voor de chef van de keuken. Ik ben vegetariër en elke avond kwam hij me vertellen wat ik wel/niet kon eten. En toen er een avond heel weinig was, bakte hij speciaal een omelet met champignons voor me, als extra. Zeer goede service!

Gereisd met partner in mei 2018

• 9Fam. Weed21-05-2018

Een mooie uitvalsbasis om te stad te ontdekken!

Hotel Ideon ligt aan de rand van het oude centrum. Binnen een paar minuten loop je in leuke kleine oude straatjes vol winkels en restaurantjes. Vermijd eens de haven en ga op zoek naar de kleine restaurantjes in de kleine straatjes. Het hotel is eenvoudig maar prima! Wij hadden een appartement voor 4 personen. Bij aankomst dachten we even ...wat benauwend. Opgesloten weinig plek om lekker te zitten. Maar dat was juist heel gezellig. Het personeel is super vriendelijk en niets is te veel. Het ontbijt is prima! Wij gaan zeker terug!

Gereisd met vrienden in mei 2018

• 6Martin18-04-2018

16 dagen Volop in verbouwing

bij boeken niet vermeld door touroperator dat ze aan her verbouwen zijn met pneumatische hamers 16 dagen aan 1 stuk De haven werdt zeer druk bezocht door zware vrachtwagens die schepen lossen staan in rijen te wachten van vroeg in de ochtend trekken op voor het hotel

Gereisd met partner in april 2018

• Oude reviews

9Yvonne Bolijn16-10-2017

Mooi hotel op een goede locatie, echt een aanrader

Net terug van een weekje in hotel Ideon, een heel fijn hotel, de kamer is een beetje verouderd met name de badkamer is vrij klein en douchen in het bad, maar het wordt iedere dag schoongemaakt en iedere dag schone handdoeken. Er is een heel gezellige lobby met verschillende zithoeken. Het personeel is ontzettend vriendelijk, vooral in het restaurant wordt je iedere dag heel hartelijk begroet door Sofia, Eleni, Koula en Gorgio. Het eten is zowel ontbijt als diner afwisselend en lekker, met vlees, vis, vegetarisch, salades en een tafel met toetjes. Vanaf het terras kijk je uit op zee en als je het hotel uitloopt kom je bij de haven met de vele visrestaurantjes en om de hoek de oude stad met de vele winkeltjes en restaurantjes. Als wij nog eens terug komen naar Rethymnon dan beslist weer naar hotel Ideon. Tip: ga ook eens naar een van de kleine restaurantjes tegenover het hotel, goedkoper als bij de haven.

Gereisd met partner in oktober 2017

• 10Mark Vandoorne11-09-2017

Super !

kleine, verouderde maar zeer nette kamers. Super personeel, geen vraag is teveel en altijd vriendelijk en blij. Zeer goede ligging. Zeker aan te raden.

• 9fred schoenmakers08-09-2017

geweldig zou zo teruggaan het hotel ligt gunstig

Op de 1e plaats als je ,savonds laat aankomt wordt er nog een warme maaltijd gereserveerd.De koffers worden naar de kamer gebracht alles wordt rustig uitgelegd.Kamers zijn niet groot maar schoon,elke dag schoongemaakt.Het personeel geeft je echt het vakantiegevoel doen er echt alles aan om het je naar de zin te maken iedereen is gelijk .Ligt vlakbij het oude centrum en haven het busstation is ongeveer 20 minuten lopen en je kunt dus alle kanten op met openbaar vervoer.

• 10Fam. Kuipers07-09-2017

In één woord: Fantastisch!

Echt alles was goed: Eten, kamers, zwembad, omgeving, bar, terras, personeel, oftewel alles!

Gereisd met partner in september 2017

• 7Jord20-08-2017

Mooi, gezellig hotel met fijne ligging

Op aanraden van het reisbureau hebben wij een 10-daagse reis naar dit hotel geboekt. Aangezien we twee studenten zijn is ons budget niet al te groot. Dit hotel pastte prima binnen ons budget en dit was een top keuze!

We werden erg prettig ontvangen door de receptiemedewerkers, waarna we naar onze kamer gebracht werden. Het personeel is sowieso erg attent. Helaas een kamer zonder balkon, maar bij navraag bleek het mogelijk om tegen meerprijs een kamer met balkon en uitzicht te krijgen! Dit was ook zo gepiept. Mocht je, net als ons, een kamer mét balkon willen, geef dit dan bij boeking al aan.

De kamers zijn verder prima onderhouden en ze worden iedere dag schoongemaakt. De badkamer is helaas aan de kleine kant, zeker voor iets langere mensen.

Minpunt: het ontbijt is écht karig... En wij zeuren echt niet snel.

Kleine extra tip: Mocht je van lekker eten houden en wil je daar ook best een centje aan uitgeven, ga dan écht naar Avli!!! Zeer zeker geen standaard eten, maar o zo lekker! En op 3 minuten loopafstand van het hotel...... proost!

• 8Monique10-08-2017

Een vakantie om nooit te vergeten

Ideon is een leuk hotel met ontzettend vriendelijk personeel. Als je het hotel uitloopt zit je zó in het oude en gezellige Rethymnon. Het eten is prima en ons appartement was ruim en schoon. Nadat ik m'n voet bij het Fort heb verzwikt, werden we helemaal in de watten gelegd. Met name Franchesca, Sofia, Maria en Kostas waren geweldig! We komen hier heel graag nog een keer terug!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Hotel Ideon info

• VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt
  • De staf spreektDuits, Engels, Frans

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Zwembad

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand300 m, 4 minuten lopen, < 5 minuten met de auto
  • Strand toegangGescheiden door boulevard
  • Strand faciliteitenBetaalde parasols, Betaalde strandbedden, Catering aanwezig

• Soort gerechtenDiabetische gerechten, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Lunchpakketten, Vegetarisch
  • Aantal cafés1

• Betaalde wifiGehele hotel

• KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast / Minibar, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Post service, Stomerij, Tours, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats, Valet parking

• BalsportenVolleybal