Vakantiehuis White River Cottages

Griekenland, Kreta, Makris Gialos

8.7Fantastisch

Vakantiehuis Info

Meer vakantiehuisinfo

We hebben een aantal aanbieders voor White River Cottages voor je op een rij gezet:

12 reviews over Vakantiehuis White River Cottages

• 8Ingrid HOLSCHER23-10-2015

Mooi

White River Cottage is ook een geschikt oord voor de dierenvriend, die zoals wij vaak last heeft van het dierenleed van zwerfdieren in Griekenland. Hier worden alle dieren goed verzorgd! En het is heel gezellig blije poezen te zien rondlopen.

• 9madelon-patrick16-05-2015

Droomplek, niet verder vertellen

De huizen zijn sfeervol ingericht. Als je aankomt staan er wijn en bloemen. Ook kan je meteen koffie en thee zetten. Je kan er heerlijk wandelen, in de directe omgeving en iets verder weg. We waren er met kinderen van 9 en 14 jaar en we hebben ons geen moment verveeld. De manager Iris heeft veel goede tips voor het uit eten gaan, wandelen etc. Het complexje ligt aan een wandelroute naar Pefka. Het zwembad is groot genoeg. Overal zijn leuke zitjes gemaakt. Zeer mooie uitvalsbasis om dit deel van Kreta te ontdekken. We waren er half mei waardoor we konden genieten van de bloeiende oleander en andere bloemen.

Met oudere kinderen

• 9Paul30-06-2013

oase van rust op top locatie

Wij waren hier voor het eerst. Ik kan over de WRC alleen maar positief zijn. Ik schrijf deze beoordeling een paar uurtjes voor vertrek naar huis. Met pijn in het hart moet ik zeggen. Eigenlijk alle plaatjes op internet kloppen met de werkelijkheid. Prachtige, rustige locatie met mooie romantisch gerestaureerde oude olijvenplukkers huisjes. En toch voorzien van alle moderne gemakken, zoals bv wifi dus. Wij zaten in studio nr 3. Samen met nr 15 het mooiste uitzicht en privacy, hoewel alle huisjes mooi zijn gesitueerd. Alles gelegen in (schaduwrijke) begroeing. De gastvrijheid van Irris en de Britse Sue, maken de vakantie compleet. Thanks Again Sue for the nice weddingday presents. mooie rustige strandjes in de buurt, zoals greenbay. Geniet van het lekkere griekse eten bij bv Votsano aan de haven. Lieve familie en oa heerlijke stiffado. (stoofvlees) ooit komen we hier terug.

• 10Anouk05-10-2010

Geweldige vakantie gehad!

De White River Cottages zijn kleine bungalows die van alles voorzien zijn. Wijzelf zaten in een studio, met een kleine keuken en badkamer.

De omgeving was ook erg mooi, zeker een aanrader!

• 8Ingrid01-09-2008

Schattig verstopt middeleeuws dorpje

Eind juni naar dit aparte plekje geweest met Eliza. Erg leuk, schattige stenen grot/huisjes met alle gemakken van nu maar je waant je in vroegere tijden. Wij keken uit op een olijvenboomgaard waar helaas alle krekels van het eiland zich hadden genesteld en met elkaar de hele dag door (niet overdreven!) herrie maakte. De geluiden van de zomer, noemde de eigenaresse dit voor ons behoorlijk hinderlijk. Dus advies; echt een aanrader maar niet in juni! Dorpje is beloopbaar (15 minuten) en is goed. Voor strandjes raad ik je aan de auto te pakken en een paar km links of rechtsaf te gaan. Daar vindt je nog echte baaien.

• 8Caroline05-06-2008

Niet twijfelen... DOEN!

Ouderwetse rust gecombineerd met moderne luxe. Cottages zijn idyllisch, rustig, maar wel voorzien van airco, föhn en zelfs wireless internet! Je hebt zoveel privacy dat het wel lijkt of er niemand anders in het complexje is. De service is uitstekend. Lekkere wijn en eitjes.

Voor Nederlanders - het langste volk van Europa? - vergt het zich bewegen in een autenthiek grieks huisje enige aanpassingen (ons bed zat tussen twee muren, dus je voeten over de rand hangen is er niet bij, maximaal 2 m). Ons 1 kamer cottage was klein, maar wel heel volledig ingericht. Geen punt dus.

Prachtig zandstrand bij Makrigialos, uiteraard meer strandjes in de buurt die de moeite waard zijn (bij 'Galini Beach' in Achlia kun je bv leuk snorkelen).
    Auto wel een must. Vooral een jeep is leuk. Kloof van Pefki leuk om te lopen, Pefki ook zeker een schattig dorpje.

Je komt hier echt tot rust!

• 9Marcel21-05-2008

Via Elizawashere een week hier geboekt, en het is ons erg bevallen! met de prima huurauto (207) veel ritjes in de omgeving gemaakt, (houdt wel rekening dat de rit meestal langer duurt dan verwacht!) In het dorpje zelf zitten genoeg tavernes om elke avond ergens anders te eten! (loopafstand is goed te doen!) En ook de kleine supermakrtjes zijn tot diep in de nacht open. Langs de weg naar Ierepetra liggen een aantal kleine baaitjes, waar je (zeker in deze tijd v/h jaar) zowat alleen bent! De twee kamer-cottage is ruim en voorzien van koelkast, fornuis, oven en airco (die we nog niet nodig gehad hebben). Buiten kun je onder de olijfbomen op het teras zitten of aan de rand van het zwembad. De kloof die achter de cottages begint is goed te lopen (routebeschrijving via receptie!) en ook erg leuk.

• 9Simon en Gerda Ruskauff09-07-2007

Wij zijn er een jaar later weer teug gegaan vanwege de prachtige ligging, rust en om de poezen weer te verwennen. Er is niet veel veranderd, heerlijke rust in een prachtige omgeving en Iris en Amnon die hun best doen om het iedereen naar de zin te maken. Dat lukte zelfs met een kapot ei. Het is prijzig maar dan heb je wel wat. Eigen vervoer is aan te bevelen.

• 8lyda15-09-2005

heerlijk rustige en mooie accomodatie, doet heel autenthiek aan. airco in de woning en en lekker zwembad erbij. je kunt er ook lekker de bergen in wandelen en een grot bezoeken, neem wel een lamp mee.. Een auto is wel heel handig, kun je ook het andere moois van dit deel van kreta bezoeken.

Anders

• 9Simon en Gerda Ruskauff06-07-2005

Als je van rust houdt moet je daar zijn. Hebben het enorm naar ons zin gehad. De appartementen zijn eenvoudig maar alles is aanwezig wat je nodig hebt, zelfs airco. Mooi zwembad, privacy en een zeer hulpvaardige en aardige receptioniste Iris. Is heel lief voor de katten. Ze verkoopt wijn, honing, eieren en olijfolie (local). Eten bij Knossos en aan de haven. Gaan er beslist nog eens terug.

Anders

0 tips over Vakantiehuis White River Cottages

0 vragen over Vakantiehuis White River Cottages

Vakantiehuis info

• Aantal personenMeer dan 12

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Zwembad

• Balkon / terrasAanwezig, Terras
      • KeukenKitchenette
      • Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen, Koffie en thee, Strijkijzer, Wasmachine

• Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Terras, Tuin
      • Overige servicesAutoverhuur, Handdoeken(service), Kluis, Wasserette