Samariakloof

7.4Goed

• 5Marion20-07-2019

1x, nooit weer! 🙈

Sinds een half jaar fanatiek de wandelsport opgepakt (half juni nog van Scheveningen naar Zandvoort gelopen in 2 dagen) dus echt geen ongeoefende wandelaar maar volledig stuk gegaan in de kloof. Had wandelschoenen aan, ORS in het water maar de angst (en overgewicht?) om te vallen heeft mij genekt. Er werd gezegd, eerste 2 km is vreselijk, daarna wordt het vlakker. Nou, mooi niet. 13 km lang afdalen over rotsen en keien. Omhoog, omlaag, over de beekjes. Ik heb alleen maar naar beneden gekeken en ben 5x gevallen. Godzijdank had ik me aangesloten bij 2 mannen uit mijn bus (5 uur rijden vanuit Sissi) en deze helden hebben mij 13 km lang bij de hand gehouden omdat ik zo bang was om te vallen #eeuwigedank. De ezels zijn alleen maar voor als je echt iets breekt. Tijdsdruk speelt ook een rol. Je moét de boot halen. Uiteindelijk er 6 uur over gedaan. Netjes maar heb weinig kunnen genieten van het uitzicht. Blaren + 3 dagen spierpijn als bonus..

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 9Didi15-07-2019

Zeker nog een keer MET bergschoenen!

Het is adembenemend mooi! We hebben ontzettend genoten van de indrukwekkende natuur en waterbronnen! Maar hebben ons erg verkeken op de wandeltocht zoals die werd aangeboden maar eigenlijk is dit wel een hike voor ervaren lopers. Bergschoenen zijn een must aangezien je knieën en enkels behoorlijk wat te verduren krijgen ivm de afdaling 2 km/620 meter. Je loopt de gehele kloof over stenen en keien en is het goed oppassen waar je je voeten neerzet. Wij hebben 16km gelopen op sneakers en dat was op een gegeven moment pijnlijk voor voeten en knieën maaaarrrr... Prachtige plekken waar je je stop kan houden en je flesje water kan vullen heerlijk verkoelend. Laatste deel ga je door de droge rivier lopen dit is een lang stuk over keien lopen in de volle zon hierbij ligt oververhitting op de loer dus kan zeker aanraden een hoofddeksel op te zetten en t-shirt aan te trekken of goed te smeren. Ezels zijn alleen voor nood!!

Gereisd met partner in juli 2019

• 8M30-06-2019

Prachtige wandeling

Het was een geweldige ervaring om door deze kloof te lopen. Er is een beperkt aantal mensen per dag die de kloof mogen belopen, dus in de hoogseizoenmaandrn moet je er snel bij zijn. Trek goede wandelschoenen aan, neem genoeg water of flessen mee die je onderweg kan vullen en geniet van al het moois op de route. Het afdalen op het begin viel mij alles mee maar wordt vaak als pittig ervaren. Op de route zijn verder ook stukken waar grote stenen liggen, hier moet je even rustig lopen. Veel plezier met de prachtige wandeling.

Gereisd met vrienden in augustus 2017

• 8Annette Verkerk27-10-2018

Adembenemend, maar héél pittig!

Het is een geweldig mooie tocht. Majestueus!!! Adembenemend! Het is echter wel een zware tocht. De afdaling is lang en zwaar en het continue lopen over stenen is zeer vermoeiend. Je kunt geen voet zetten zonder te kijken. Wees je daarvan bewust.

Gereisd met partner in oktober 2018

• 8S van Limpt16-06-2017

Zeker de moeite waard

Een lange maar hele mooie tocht door een kloof. Let wel op dat stevige schoenen draagt ivm stenen waar je overheen loopt. De stenen kunnen los liggen. Op verschillende plekken een waterbron waar je water kan pakken en je flesjes kan vullen. Waar wij ons erg op verkeken hebben is het einde... Aan het einde van de kloof denk je er te zien maar dan is het nog 2 km naar het dorpje waar je opgehaald wordt. Dat valt dan best tegen. Het dorpje zelf is ook interessant, mocht je daar dan nog behoefte aan hebben.

Gereisd met vrienden in januari 2017

• 9Leonie Annen08-06-2017

Prachtig!

Ontzettend mooi, de hoge wanden, de roze bloemen en de wilde geiten. Ga in het voorjaar als het riviertje nog niet droog gevallen is. Wel zwaar om te lopen Door de snelle afdaling en de ondergrond van stenen en kiezels. Doe bergschoenen aan en niet (zoals wij) sneakertjes. Die kunnen na afloop zo'n beetje de prullenbak in. Het bier in het tentje bij de uitgang smaakt geweldig ;-).

Gereisd met partner in juni 2017

• 7Leonie01-08-2016

Zwaar

16 km lang lopen over stenen en rotsen, de hele tijd kijken waar je loopt en zorgen dat je niet valt gaat ten koste van het mooie uitzicht. Het is prachtig maar ik raad iedereen aan om de tijd te nemen om om je heen te kijken. Neem goed je rust. Het begin is vooral erg irritant maar het is niks vergeleken bij de vermoeidheid op het einde. Wij gingen eind juli en het is eigenlijk veel te warm dan, gelukkig zijn er overal kraantjes. Ik raad het iedereen aan maar niet midden in de zomer.

Gereisd met partner in juli 2016

• 8CXA13-04-2016

Touroperator gids bijzonder irritant

Samariakloof gelopen met gids van touroperator, het leek meer op een strafkamp dan een ontspannende wandeling. Regelmatig werden we geattendeerd dat we moesten voormaken omdat de boot niet op ons zou wachten. Aan het eind hadden we ruim tijd over, jammer van deze gids die toch een beetje het plezier van deze wandeling wegnam. Samariakloof op zich was heel mooi maar ook zwaar voor de knieën, goede schoenen een must !

Gereisd met partner in mei 2015

• 8Mirjam29-09-2015

Waanzinnig mooi

De kloof is een 18 km lange wandeltocht, echter...wij zijn hier nooit aangekomen. De kloof ligt hoog in de bergen waar het weer totaal anders kan zijn dan in het oosten van het eiland. Je vertrekt rond 5 uur in de ochtend en rijd vervolgens 3 uur naar de kloof. Op de dag dat wij ging begon het in de bergen bewolkt te raken en te regenen, met flinke onweer als gevolg. Vervolgens werd de kloof gesloten en werd als alternatief de imbros kloof aangeboden, maar ook deze ging dicht. Ik schrijf dit omdat je er rekening mee moet houden, dat ondanks de tocht de kloof met regelmaat dicht is, ook al is het een lichte regenbui.

Gereisd met partner in september 2015

• 9eric30-07-2015

de kloof is formidabel .wonder mooi.als je de kloof wild doen moet je wel op voor berijd zijn.het is 14 km de paden liggen vol met rotsen en stenen.en berg schoenen zijn zeker VAN PAS.VEEL ETEN MEE DOEN.1 FLES WATER.DIE KAN JE OM DE 3 KM BIJ VULLEN AAN DE BRONNEN.DE EEST 4 KM ZIJN HET ZWAAR JE KOM VAN 1200 M HOOG.ACHTER AF BEETJE SPIERPIJN NORMAAL ACHTER 14 KM ZEKER DOEN .

Gereisd met vrienden in juli 2015

10 van de 32 reviews gezien