Appartement Okeanisstersterstersterster

Tonen op kaart

62 reviews over Appartement Okeanis

• 9Annemarie22-05-2013

Kleinschalig, persoonlijk en vriendelijk

App. Okeanis bestaat uit 11 appartementen, verdeeld over de begane grond en eerste etage. Het ligt in het dorp Koutsouras aan de doorgaande kustweg (niet echt druk, alleen lokaal verkeer), met alleen nog wat lage huizen ervoor en daarachter meteen de zee. Hier geen toeristische hoogbouw, restaurants met foto albums als menukaart of dergelijke, maar een agrarisch gebied met wat kleinschalige kassen, veel tuinbouw, olijfboomgaarden en de bergen op de achtergrond. Het dorp (straat) heeft wat tavernes en winkels, een kiezelstrand, maar verder heerlijk rustig lokaal. Okeanis heeft een mooi zwembad (te diep voor kinderen) en kinderbadje, een overdekt terras en binnenruimte met bar, boekenkast, computer, spelletjes, cd collectie. Feel free, relax en voel je thuis is de spirit die Hans en Marja uitstralen, alles heel makkelijk, gemoedelijk, rustig, vrij en fijn. Ook zeer geschikt voor kinderen vanwege de huiselijke sfeer en overzichtelijkheid.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2013

• 10Monique20-05-2013

AppIn Okeanis voel je je meteen thuis!

Wat opvalt is de hartelijke en ongedwongen ontvangst door Hans en Marja. Er is een hele gezellige gemeenschappelijk ruimte waar je kan ontbijten of gezellig wat drinken. Het zwembad is heerlijk! Als er een bbq wordt georganiseerd is dat een absoltute aanrader; Het is te merken dat Hans vroeger een restaurant had, het culinaire gehalte overstijgt de gemiddelde bbq, 3 soorten vis, kip, worstjes, heerlijke salades en een geweldig dessert. Volg ook de tips voor uitstapjes in de boekjes in de appartementen. erg de moeite waard! Kortom, wij hebben een geweldige vakantie gehad in Okeanis en komen zeker terug!

Gereisd met partner in mei 2013

• 10Willem den Heeten19-05-2013

The laid back atmosphere you are looking for

Denk je in:

Aan zee Een boekenkast vol boeken Alle muziek die je je kunt wensen Schilderspullen Een prive strand met parasollen van palmbladeren (vandaag met Hans opgezet) Een zwembad met kinderbadje Kamer met uitzicht op zee Geurende oleanders Een heerlijk restaurantje aan de overkant waar je op het strand bediend wordt (bekend door de goede recensie Lonely planet) Hans en Marja die superaardig en behulpzaam zijn. Snorkelspullen te gebruiken voor het housereef met murenen (nog niet gezien) Verlaten stranden op loopafstand Kinderstrandjes met zacht zand op tien minuten rijden We zijn er nu voor de tweede keer. Echt super.

Tip: direct bij hun boeken

Willem en Fleur

Gereisd met jonge kinderen in mei 2013

• 8wietse_121-10-2012

zeer symphatieke pachters

wie,niet van massatoerisme,en oh oh chersopubliek houd,is dit de ultieme lokatie,koutsouras is een piepklein dorp met een aantal idylisch gelegen restaurants, een klein strand ,even verderop is een grotere plaats met een zandstrand, appartementen ,zijn eenvoudig, maar alles wat je nodig hebt is er,een prachtige tuin met zwembad,en de pachters Marja en Hans zijn zeer symphatiek,behulpzaam,en laten je van alles in de omgeving zien,hebben ook veel tips over alles wat er te doen is in de omgeving,kortom ,bevlogen,superaardig,wij hadden een geweldige vakantie, Diana Meerman

Gereisd met partner in oktober 2012

• 8Tilly spoor14-10-2012

Zeer gastvrije kleinschalige accomodatie

Als je van perfectie houdt moet je hier niet zijn! Maar als je houdt van een persoonlijke benadering en een ontspannen laissez faire sfeer, zeker wel! Hans en marja doen er alles aan om je met raad en daad wegwijs te maken in het prachtige, authentieke oost kreta. Heerlijk zwembad, een gezamenlijke ruimte voor muziek, dvd,,spelletje, drankje. Dat is allemaal aanwezig. Er kan gezorgd worden voor een gezamenlijke barbecue of excursie.

Gereisd met partner in oktober 2012

• 9Hennie Gouwens12-10-2012

Okeanis, al drie keer bezocht, Perfect!

Ik reis meestal alleen en wordt in de gemoedelijke sfeer van Okeanis en haar bezoekers altijd vriendelijk opgenomen in de familie van gasten uit Europa, ik vindt dat heel apart een gezamelijk ontbijt barbecue of een wandeltocht weet het management perfect te organiseren en maakt altijd weer een gezellige groep van vakantie genieters.

Alleen gereisd in januari 2012

• 9Ans10-09-2012

Fantastische plek

Wij hebben een toptijd gehad. Zeer lieve gastvrije eigenaren, lekker gewoon maar alles wat je nodig hebt voor een relaxte vakantie. De sfeer is geweldig, je snuift het griekse dagelijkse leventje op. Het is absoluut niet toeristisch en de dorpsmensen zijn heel vriendelijk. Dagelijks s`avonds naar een lekkere taverna aan het strand met een warme zwoele temperatuur. Heerlijk genoten en zeker de moeite waard om terug te gaan. Een huurauto is wel nodig als je wat van de omgeving wilt zien. Er zijn mooie kloven te bewandelen en de leuke bergdorpjes zijn zeker ook de moeite waard.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 8Christie20-08-2012

Prettig,sober,comfortabel

Fijne plek om hiervandaan met een autootje het zuid oosten van Kreta te verkennen. In de ochtend baantjes zwemmen in het zwembad, met nog natte haren om het hoekje een brood kopen in het supermarktje., ontbijt en wat lezen en plannen maken voor bezoek aan klooster of zomaar een wonderschone baai. In de avondzon het straatje oversteken om nog een duik te nemen in de zee. Vervolgens een lamsboutje eten aan de overkant waarbij je je tafeltje aan de vloedlijn kan zetten . Wat kun je nog meer wensen? O ja de vriendelijkste gastvrouw en gastheer die je je maar kunt voorstellen. Dappere landgenoten die een bestaan proberen optebouwen in dit land en op dit eiland dat geteisterd wordt door economische recessie.

Gereisd met vrienden in juli 2012

• 8Thuys11-08-2012

paradijsje

Binnetuin met zwembad met uitzicht op de bergen is al prachtig, maar in de buurt en overkant straat, paradijselijke baaitjes waar je de zee voor jezelf hebt. Zo weinig touristen dat je tussen de grieken in het restaurant zit, en je overal het gevoel hebt dat je de eerste bent die dit ondekt.

Gast vrouw en heer zorgen voor erg prettige sfeer. Kamers schoon!

Wel erg warm, deze maand!

Alleen gereisd in juli 2012

• 10ingrid de vries30-07-2012

Wat een rust en gezelligheid!

Dit rustig gelegen paradijsje in het zuid-oosten van Kreta is een aanrader. De kinderen en ook wij hebben echt genoten van de gastvrijheid van Hans en Marja, de barbeque bij hun aan het strand, het appartement, de gasten, de geweldig aangelegde tuin met zwembad, de zee tegenover, het snorkelen, de erg gezellige avonden, de kloven, de omgeving, de tavernes aan het strand. Alles zo de moeite waard om terug te komen!! Bedankt voor deze mooie weken!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

15 tips over Appartement Okeanis

• Mascha, 02-06-2014

Ga eten in het nabij gelegen Park, en aan de overkant, idyllisch gelegen aan de zee. Als er een mogelijkheid is om de BBQ bij Hans en Marja bij te wonen; DOEN! Gezellig, lekker en informeel. Een dagje markt in Irapetra is ook leuk, en als je durft, laat je haar knippen door Mauro, een schilder die in het verleden topmodellen knipte. Een auto is aan te raden, maakt je minder afhankelijk. Maar voor een weekje relaxen en niks doen, heb je niets anders nodig dan Okeanis!

• J.A. Tol, 13-06-2013

Bijzonder lekker, traditioneel eten, voor weinig geld bij Kalliotzina aan de overkant. Zie: http://www.kalliotzina.gr Ga een ouzo drinken bij Maria. Je waant je in de jaren 50 maar je krijgt een tafel vol met mezes, kleine hapjes, er gratis bij.

• Willem den Heeten, 19-05-2013

Direct bij hun boeken +302843051618 Ook autoverhuur en vliegtickets

2 vragen over Appartement Okeanis

• Ed en Loes Serraarens, 17-02-2014

Fietsen en wandelen vanuit appartement

Wij rijden geen auto, maar fietsen en wandelen graag. Is het mogelijk daar te fietsen? Wij zijn twee 65 plussers en fietsen graag.

Mar en Rom, 21-08-2014

Ja, fietsen gaat prima.

• José, 07-07-2013

Airco

Kan iemand mij vertellen of er airco op de kamers is?

Mar en Rom, 21-08-2014

Ja, zijn er.