Appartement Okeanis

59 reviews over Appartement Okeanis in het Nederlands

Geweldig appartement rustige lokatie

anja de ridder
22-9-2014

Wij zijn in september 2014 hier geweest (groep van 5)

Het is een geweldige plek voor een rustige zon vakantie met meerdere zandstranden in de buurt die ook goed met de bus bereikbaar zijn.

Massa toerisme heeft hier (nog) niet toegeslagen.

Mooi zwembad met zoet water.

Wat een zalige plek, hier kom je tot rust.

Henk Franken & Monique de Jong
16-9-2014

Appartement Okeanis is een oase van rust, gastvrijheid en gezelligheid.

Marja en Hans doen er alles aan om het naar je zin te maken.

Wij hebben het ontzettend naar ons zin gehad. Het klikte direct met de overige gasten en hebben twee fantastische weken achter de rug. Van het bezoek aan een bergdorp, de bbq en met elkaar genieten van gitaarmuziek en mondharmonica. De restaurants in de buurt zijn goed en gezellig. Wij komen zeker terug.

We willen terug

Mar en Rom
21-8-2014

Een super-relaxte plek in een tamelijk 'leeg' landschap. In het dorpje zijn een paar taverna's die uitstekende, eenvoudige gerechten bieden.

De appartementen zijn sober maar doeltreffend. :-)

De sfeer is aangenaam en trekt gasten aan die hun eigen gang gaan en geen boodschap hebben aan massa-toerisme. Dat levert bijzondere ontmoetingen en gesprekken bij de bar op. Ook voor mijn puberzoon was het genieten, met films en muziek in de kantine, met zwembad, en natuurlijk de zee op loopafstand.

heerlijk complex

lucia franx
3-7-2014

Ruim appartement, compleet ingericht, goede bedden, geluidloze koelast (zeldzaamheid), schoon, helaas klein balkon op 1e verdieping, maar alle appartementen zijn verschillend, beneden wel ruim.

Relaxte sfeer, dienstbare eigenaren, niet commercieel, gezellige en lekkere bbq avond in hun tuin gehad.

Strandje voor hun deur met 4 stoelen en 2 parasols, heerlijk en rustig, wel echt waterschoenen nodig om zee in te gaan, veel rotsen.

Lekkere tavernes in de buurt, echt grieks, nog niet toeristisch dorp, het drukkere Makriagalis op 5 km verder. Grote supermarkt op ruim 1 km en zo ook bakker. Kleinere minimarkten in de buurt.

Heerlijk zwembad in mooi tropische tuin.

Achterland prachtig, bergdorpjes. Even verderop vanuit stadspark zo de vlindervallei/kloof in, geweldig natuurschoon.

Aanrader!!

Heerlijk!

Mascha
2-6-2014

Wat een geweldig plekje! Een week lang hebben wij ons vermaakt en ontspannen aan het zwembad, heerlijk gegeten in de restaurantjes in de buurt. Het eten is voortreffelijk en betaalbaar, de omgeving schitterend (er zijn zandstranden in de buurt, gelegen in verborgen baaitjes, ga vooral ontdekken!) en Koutsouras is authentiek en niet erg toeristisch.

Hans en Marja zijn warme, gezellige en betrokken eigenaars van Okeanis en zorgen ervoor dat je niks tekort komt en wijzen je op de mooiste plekjes en lekkerste restaurantjes. Mocht je ontbijt hebben geboekt, dan zorgen ze ervoor dat het je aan niks ontbreekt, vers fruit, muziekje erbij....

Er is een grote gezamenlijke ruimte, mocht het weer wat tegenvallen, dan kun je je hart ophalen aan alle films en CD's die er staan. Wij hadden mooi weer, maar ik kom er graag voor terug! :-) Het zwembad is heerlijk, de appartementen zijn basic, maar prima.

Na een verblijf van een week voelde het vertrek als het achterlaten van vrienden... Tot snel!

Heerlijke plek om naar terug te komen

Sara
      25-1-2014

Okeanis is een heerlijke plek om een rustige vakantie te hebben. Het strandje is super rustig, meestal lig je hier maar met een paar mensen. Het zwembad is lekker en wordt goed onderhouden. In de taverne van okeanis is het altijd gezellig met de andere gasten en heb ik 4 jaar geleden mijn nu beste vrienden ontmoet. Op vijf minuten lopen heb je een variatie aan schattige griekse taverna's. Hans en Marja zijn behulpzaam en zorgen voor een gezellige sfeer. Kortom: een topper!

Ontspannen vakantie

Sonja & Piet
      24-6-2013

In het dorp een groot appartement met groot terras. Overdag genoten van de kleurenpracht in de tuin. In de avond geurden de bloemen nog sterker.

Marja & Hans bieden je een vakantie aan waarbij heel veel kan en mag. Naar keuze inspannen of ontspannen.

Wel een auto huren om het dunbevolkte achterland te bezoeken met haar mooie stille stranden. En de plaatsen Ierapetra en Sitia zijn ook een bezoek waard.

Kortom, voor een ontspannen Griekse vakantie ga je naar Koutsouras bij Hans & Marja.

De ultieme uitrustvakantie

J.A. Tol
      13-6-2013

Voortreffelijk, klein, appartementencomplex (11appartementen). Nederlandse uitbaters, gezellig vriendelijk en met diepgang. Wekelijks een culinaire bbq met alle gasten op hun terras aan het strand. De "bibliotheek" bevat een keur aan Nederlandstalige boeken en een gigantische collectie Dvd's en CD's, waarin alle stijlen vertegenwoordigd zijn. Wereldmuziek en jazz voeren de boventoon.

Het plaatsje Koutsouras biedt alleen de noodzakelijke dingen, supermarkt, bakker en enkele prima restaurantjes, aan het strand! Helaas bestaat het strand uit keien en kiezels, maar de zee is genieten. Een dag aan het zwembad van Okeanis is overigens ook geen straf.

Kleinschalig, persoonlijk en vriendelijk

Annemarie
      22-5-2013

App. Okeanis bestaat uit 11 appartementen, verdeeld over de begane grond en eerste etage. Het ligt in het dorp Koutsouras aan de doorgaande kustweg (niet echt druk, alleen lokaal verkeer), met alleen nog wat lage huizen ervoor en daarachter meteen de zee. Hier geen toeristische hoogbouw, restaurants met foto albums als menukaart of dergelijke, maar een agrarisch gebied met wat kleinschalige kassen, veel tuinbouw, olijfboomgaarden en de bergen op de achtergrond. Het dorp (straat) heeft wat tavernes en winkels, een kiezelstrand, maar verder heerlijk rustig lokaal. Okeanis heeft een mooi zwembad (te diep voor kinderen) en kinderbadje, een overdekt terras en binnenruimte met bar, boekenkast, computer, spelletjes, cd collectie. Feel free, relax en voel je thuis is de spirit die Hans en Marja uitstralen, alles heel makkelijk, gemoedelijk, rustig, vrij en fijn. Ook zeer geschikt voor kinderen vanwege de huiselijke sfeer en overzichtelijkheid.

AppIn Okeanis voel je je meteen thuis!

Monique
      20-5-2013

Wat opvalt is de hartelijke en ongedwongen ontvangst door Hans en Marja. Er is een hele gezellige gemeenschappelijk ruimte waar je kan ontbijten of gezellig wat drinken. Het zwembad is heerlijk! Als er een bbq wordt georganiseerd is dat een absoltute aanrader; Het is te merken dat Hans vroeger een restaurant had, het culinaire gehalte overstijgt de gemiddelde bbq, 3 soorten vis, kip, worstjes, heerlijke salades en een geweldig dessert. Volg ook de tips voor uitstapjes in de boekjes in de appartementen. erg de moeite waard! Kortom, wij hebben een geweldige vakantie gehad in Okeanis en komen zeker terug!

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Okeanis in Koutsouras, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Okeanis zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.