Appartement Okeanisstersterstersterster

62 reviews over Appartement Okeanis

• 9melanie28-07-2016

Nu al heimwee..

WAARSCHUWING!

Na 10 dagen verblijf in Okeanis komt, eenmaal weer thuis, de "afterholidaydip" snoeihard binnen.

Ik heb heimwee naar het prettige gezelschap van de andere gasten, de paradijselijke binnentuin, de zomerse temperaturen, de purperblauwe oceaan, de gastvrijheid van Hans en Marja (uitbaters van Okeanis), de kookkunsten van Hans (van mogen proeven door georganiseerde bbq met uitzicht op de oceaan), de bergen met hun rode gloed, de geuren, de gesprekken, de spelletjes 's avonds, de roadtrips..

Kortom:

IK WIL TERUG!!!

Het was fantastisch..

Gereisd met partner in juli 2016

• 10A van Winden21-07-2016

Dit is het

Geweldige plek, gastvrijheid, fijn om er te zijn, favoriete plek om naar toe te gaan, we blijven terug komen.....ga erheen!!!!

Gereisd met oudere kinderen in juni 2016

• 10Pieter-Jon Buitelaar17-07-2016

Fantastische accommodatie, op prachtige locatie

Okeanis ligt op een prachtige locatie in het zuiden van Kreta. Dit gedeelte van Kreta is nog niet ontdekt door massatoerisme en is nog heerlijk rustig. Er is genoeg te doen, van wandelen tot schitterende rondritten over oost Kreta en luieren op de mooie stranden, zwemmen in de helder blauwe zee tot heerlijk eten in de taverna's.

Okeanis heeft een eigen zwembad met mooie schaduwrijke tuin waar het heerlijk vertoeven is. Er hangt altijd een heel ontspannen en gemoedelijke sfeer.

De eigenaren, Hans en Marja, staan altijd klaar met tips en weten veel te vertellen over de omgeving en Kreta.

Een absolute aanrader en wij komen zeker nog een keer terug

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 9Marion14-07-2016

Super!! om te zijn en als uitvalsbasis

Een fijne locatie met zeer gastvrije eigenaren. Mooi zwembad en veeeel gezelligheid. Toprestaurant aan zee op kruipafstand maar ook een BBQ bij Hans en Marja is een aanrader.

Gereisd met partner in april 2016

• 8Evert Starink12-04-2016

Paradijselijk verblijf met veel gastvrijheid

Naar Okeanis ging ik voor de gastvrijheid daar en in Koutzouras en omgeving. Kalmte. Goede gesprekken met de beheerders Marja en Hans en met de andere aanwezigen. Ook veel cultuur: muziek en boeken.

Gereisd met vrienden in april 2016

• 10Henk Franken & Monique de Jong14-10-2015

fantastisch

Het is er zo heerlijk, zijn er voor de 2e keer geweest en er komt zeker een 3e keer. De gastvrijheid en gezelligheid van Marja en Hans, alsof je thuis komt.

De omgeving is prachtig, zeker als je een auto huurt. Ook dat kan via Okeanis geregeld worden.

We hebben genoten en kijken nu al uit naar volgend jaar.

Gereisd met partner in september 2015

• 9Vincent24-08-2015

Totale ontspanning

Ontspannen met een hoofdletter "O" dat is wat je doet als je bij Hans en Marja te gast bent in Okeanis te Koutsouras. De appartementen zijn eenvoudig van inrichting maar bieden alles wat je nodig hebt. De gezamenlijke ruimte (taverna) is een ideale plek om met andere gasten te eten/kletsen/borrelen. In deze taverna kun je gebruik maken van de aanwezige apparatuur zoals bijvoorbeeld een tosti-ijzer maar ook een magnetron, gasfornuis en blender staan er tot je beschikking. Het bijbehorende zwembad, met ligbedden, ligt in een prachtige tuin, terwijl je aan de overkant kunt genieten van de zon op het eigen kiezelstrandje. Een aantal parasols met bijbehorende ligbedden zorgen ook hier voor een ontspannen gevoel. Vanuit het strandje kun je ook meteen de zee in, waar je naar hartenlust kunt snorkelen. Het achterland is authentiek en massa toerisme is hier ver te zoeken. Hans en Marja hebben volop tips om dit mooie gedeelte van Kreta te ontdekken.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 9Elma17-08-2015

Heerlijke tijd in Okeanis!

Okeanis is een klein paradijsje in het zuiden van Kreta. Ik ben hier al diverse keren geweest en nog steeds sta ik verbaasd van de uitstraling. De entree, de tropische tuin, het gezellige terras...Het maakt dat je je direct op je gemak voelt. Marja en Hans versterken dat door hun gastvrijheid.Leuke restaurantjes op loopafstand, een park, waar soms concerten gegeven worden, de zee en de winkeltjes in Koutsouras via de kleine boulevard te bereiken.De gasten van Okeanis zitten graag op het terras waar niet zelden (met elkaar) muziek wordt gemaakt. Er is een ruime bibliotheek en genoeg muziek om te draaien en het zwembad is heerlijk. Je kunt leuke tripjes in de buurt maken en met een beetje geluk is er ergens een dorpsfeest op het plein. Wat mij dit jaar opviel was dat de weg voor Okeanis zoveel stiller is geworden sinds de nieuwe snelweg naar Sitia klaar is. Nog meer rust!!! Dus... volgend jaar waarschijnlijk weer!!!

Alleen gereisd in juli 2015

• 9Eeke van leeuwen11-08-2015

Heerlijke vakantie in Okeanis

Koutsouras is echt een heerlijke rustige plek! Ik kom hier al jaren (Ook in Okeanis) en het is echt een aanrader. Heerlijke restaurantjes in de buurt, een prachtige boulevard en een privestrandje aan de overkant.

Okeanis zelf is erg gezellig. 'S avonds komt iedereen vaak bijeen in de taverna. Hier staan wat tafeltjes en stoeltjes wat er erg gezellig en knus uitziet. Ook is er een heerlijk zwembad. Als je wat meer rust wilt is dat ook geen probleem. Elk appartement heeft een balkon, die ruim genoeg is om heerlijk op te zitten. Veel mensen eten hier ook. Elk appartement heeft ook een keukentje waar je alles kunt vinden om zelf ook een maaltijd te maken. Marja en Hans zijn heel gastvrij en zorgen er echt voor dat er een fijne sfeer hangt. Sinds een tijdje zijn er nieuwe wegen gebouwd waardoor er niet heel veel verkeer meer is aan de overkant. Dit scheelt enorm!

Een huurauto is wel echt een aanrader voor de leuke dorpjes en plekken eromheen!

Een topvakantie die je altijd bij blijft!

Gereisd in juli 2015

• 8ellie_norden19-07-2015

Paradijsje om tot rust te komen en te genieten

Wij hebben twee heerlijke weken gehad met onze kinderen van 14 en 17 jaar. De appartementen zijn eenvoudig, maar hebben alles wat je nodig hebt. De bedden zijn erg goed. De binnenplaats is een paradijsje met palmbomen, mooie bloeiende planten, een heerlijk zwembad en een terrasje waar je 's avonds heerlijk kunt zitten. Hans en Marja zijn enorm gastvrij en doen alles om het je naar de zin te maken. Ze nemen je mee naar mooie plekjes en hebben goede tips voor uitstapjes en restaurants. Aan de overkant is een prive strandje en restaurants waar je heerlijk kunt eten tussen de grieken. Het is niet toeristisch, maar dat maakte het voor ons zo bijzonder. De omgeving is prachtig. We hebben heerlijke dagtochten en wandelingen gemaakt. De sterrenhemel is er geweldig, zeker als je even de berg opgaat. Er loopt een weg voor het appartement, doordat er een nieuwe rondweg is, is er nu veel minder verkeer. Veel nieuwe mensen leren kennen. Heerlijke tijd gehad. Wij hebben nu al heimwee.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

15 tips over Appartement Okeanis

• Mascha, 02-06-2014

Ga eten in het nabij gelegen Park, en aan de overkant, idyllisch gelegen aan de zee. Als er een mogelijkheid is om de BBQ bij Hans en Marja bij te wonen; DOEN! Gezellig, lekker en informeel. Een dagje markt in Irapetra is ook leuk, en als je durft, laat je haar knippen door Mauro, een schilder die in het verleden topmodellen knipte. Een auto is aan te raden, maakt je minder afhankelijk. Maar voor een weekje relaxen en niks doen, heb je niets anders nodig dan Okeanis!

• J.A. Tol, 13-06-2013

Bijzonder lekker, traditioneel eten, voor weinig geld bij Kalliotzina aan de overkant. Zie: http://www.kalliotzina.gr Ga een ouzo drinken bij Maria. Je waant je in de jaren 50 maar je krijgt een tafel vol met mezes, kleine hapjes, er gratis bij.

• Willem den Heeten, 19-05-2013

Direct bij hun boeken +302843051618 Ook autoverhuur en vliegtickets

2 vragen over Appartement Okeanis

• Ed en Loes Serraarens, 17-02-2014

Fietsen en wandelen vanuit appartement

Wij rijden geen auto, maar fietsen en wandelen graag. Is het mogelijk daar te fietsen? Wij zijn twee 65 plussers en fietsen graag.

Mar en Rom, 21-08-2014

Ja, fietsen gaat prima.

• José, 07-07-2013

Airco

Kan iemand mij vertellen of er airco op de kamers is?

Mar en Rom, 21-08-2014

Ja, zijn er.