Appartement Okeanis

6 reviews over Appartement Okeanis in het Nederlands

Kleinschalig, persoonlijk en vriendelijk

Annemarie
22-5-2013

App. Okeanis bestaat uit 11 appartementen, verdeeld over de begane grond en eerste etage. Het ligt in het dorp Koutsouras aan de doorgaande kustweg (niet echt druk, alleen lokaal verkeer), met alleen nog wat lage huizen ervoor en daarachter meteen de zee. Hier geen toeristische hoogbouw, restaurants met foto albums als menukaart of dergelijke, maar een agrarisch gebied met wat kleinschalige kassen, veel tuinbouw, olijfboomgaarden en de bergen op de achtergrond. Het dorp (straat) heeft wat tavernes en winkels, een kiezelstrand, maar verder heerlijk rustig lokaal. Okeanis heeft een mooi zwembad (te diep voor kinderen) en kinderbadje, een overdekt terras en binnenruimte met bar, boekenkast, computer, spelletjes, cd collectie. Feel free, relax en voel je thuis is de spirit die Hans en Marja uitstralen, alles heel makkelijk, gemoedelijk, rustig, vrij en fijn. Ook zeer geschikt voor kinderen vanwege de huiselijke sfeer en overzichtelijkheid.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2013

The laid back atmosphere you are looking for

Willem den Heeten
19-5-2013

Denk je in:

Aan zee

Een boekenkast vol boeken

Alle muziek die je je kunt wensen

Schilderspullen

Een prive strand met parasollen van palmbladeren (vandaag met Hans opgezet)

Een zwembad met kinderbadje

Kamer met uitzicht op zee

Geurende oleanders

Een heerlijk restaurantje aan de overkant waar je op het strand bediend wordt (bekend door de goede recensie Lonely planet)

Hans en Marja die superaardig en behulpzaam zijn.

Snorkelspullen te gebruiken voor het housereef met murenen (nog niet gezien)

Verlaten stranden op loopafstand

Kinderstrandjes met zacht zand op tien minuten rijden

We zijn er nu voor de tweede keer.

Echt super.

Tip: direct bij hun boeken

Willem en Fleur

Gereisd met jonge kinderen in mei 2013

Wat een rust en gezelligheid!

ingrid de vries
30-7-2012

Dit rustig gelegen paradijsje in het zuid-oosten van Kreta is een aanrader. De kinderen en ook wij hebben echt genoten van de gastvrijheid van Hans en Marja, de barbeque bij hun aan het strand, het appartement, de gasten, de geweldig aangelegde tuin met zwembad, de zee tegenover, het snorkelen, de erg gezellige avonden, de kloven, de omgeving, de tavernes aan het strand. Alles zo de moeite waard om terug te komen!! Bedankt voor deze mooie weken!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2012

Voor mensen zoals ons...

Jos
26-11-2011

Het was onze eerste vakantie met onze kleine er voor het eerst bij. En we hebben met volle teugen genoten. Hans en Marja wisten meteen de juiste toon te slaan toen we aankwamen: weg met de drukte, stress van het reizen. Geniet van deze plek. Geniet van jullie vakantie.

Naast wat er al gezegd is, is dat de grootste verdienste van hun Okeanis. Marja en Hans weten met hun vakantieparadijs de juiste toon aan te slaan en daarmee ook zeer leuke mede-vakantiegasten aan te trekken. Mensen die je nog niet kent maar waarvan je wel denkt die zijn zoals wij: genieten en gastvrijheid voorop.

Jos.

Gereisd met jonge kinderen in september 2011

echt ontspannen

nanette
18-8-2011

Dit is een plek om echt tot rust te komen. De heerlijke tuin met zalig zwembad, het strand aan de overkant waar je geweldig kunt snorkelen, de eigen 'taverna' waar het leuk vertoeven is en zoals iemand al zei: goede gesprekken gevoerd kunnen worden! Maar ook veel lol. Hans en Marja weten namelijk heel goed hoe ze hun gasten het naar de zin maken. Niets is te gek en advies om wat te gaan bekijken in de omgeving moet je zeker aan ze vragen. Daarbij is Koutsouras een leuk dorp waar genoeg te beleven is. Heerlijk eten bij één van de restaurants aan de overkant van de weg. Ik lees van iemand dat er de hele nacht druk verkeer langs raast: wij slapen al 2 vakanties in dezelfde kamer aan de weg kant maar merken hier helemaal niets van! Het is een fantastische vakantieplek voor alle doelgroepen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

prachtige lokatie

a.noniem
7-7-2009

heerlijk vertoeven in Okeanis en 's avonds gezellig borrelen en goede gesprekken met hans, Marja en de andere gasten.

Overdag lui met een boek bij het zwembad of aan de overkant aan het strand. Daarna (weer aan de overkant) bij de taverne echt Grieks eten. Dus geen "Griekse salade" met patat.

Maar.....de appartementen liggen allemaal aan de drukke doorgaande weg en de hele nacht raast het verkeer door. Getoeter, gebrul van brommers en geblaf. Echt een enorm minpunt aan deze verder heerlijke plek.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2008

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Okeanis in Koutsouras, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Okeanis zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.