Appartement Okeanis

11 reviews over Appartement Okeanis in het Nederlands

Paradijsje!

S. Stam,
1-9-2017

Wij (ouders, kinderen van 10 en 12) zijn net terug van een verblijf van 14 dagen in Okeanis en nog steeds volledig in de relaxmodus. Wát een fijne plek.

Alles mag, niets moet en de eigenaren Hans en Marja doen er alles aan om het iedereen naar de zin te maken. De kinderen lagen de hele dag in het zwembad of snorkelden in de zee, pakten af en toe een filmpje uit de enorme collectie en waren dolblij met de gratis wifi. :-)

De omgeving is bijzonder: het ongerepte, bloedmooie en gastvrije Kreta. Geen toeristenstromen, geen obers die je een restaurant willen inlokken. Op 2 minuten loopafstand het strand, met een paar restaurantjes die hun tafels nog net niet in zee hebben geplaatst. Heerlijk eten voor een paar euro, terwijl de zon ondergaat. Of lekker zelf koken in de gemeenschappelijk keuken, die ter beschikking van de gasten staat.

Stukje rijden en je vindt de meest idyllische baaitjes, bergdorpjes en wandelroutes. Een aanrader!

Wij komen zeker terug.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Dit is het

A van Winden
21-7-2016

Geweldige plek, gastvrijheid, fijn om er te zijn, favoriete plek om naar toe te gaan, we blijven terug komen.....ga erheen!!!!

Gereisd met oudere kinderen in juni 2016

Fantastische accommodatie, op prachtige locatie

Pieter-Jon Buitelaar
17-7-2016

Okeanis ligt op een prachtige locatie in het zuiden van Kreta. Dit gedeelte van Kreta is nog niet ontdekt door massatoerisme en is nog heerlijk rustig. Er is genoeg te doen, van wandelen tot schitterende rondritten over oost Kreta en luieren op de mooie stranden, zwemmen in de helder blauwe zee tot heerlijk eten in de taverna's.

Okeanis heeft een eigen zwembad met mooie schaduwrijke tuin waar het heerlijk vertoeven is. Er hangt altijd een heel ontspannen en gemoedelijke sfeer.

De eigenaren, Hans en Marja, staan altijd klaar met tips en weten veel te vertellen over de omgeving en Kreta.

Een absolute aanrader en wij komen zeker nog een keer terug

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

Totale ontspanning

Vincent
24-8-2015

Ontspannen met een hoofdletter "O" dat is wat je doet als je bij Hans en Marja te gast bent in Okeanis te Koutsouras. De appartementen zijn eenvoudig van inrichting maar bieden alles wat je nodig hebt. De gezamenlijke ruimte (taverna) is een ideale plek om met andere gasten te eten/kletsen/borrelen. In deze taverna kun je gebruik maken van de aanwezige apparatuur zoals bijvoorbeeld een tosti-ijzer maar ook een magnetron, gasfornuis en blender staan er tot je beschikking. Het bijbehorende zwembad, met ligbedden, ligt in een prachtige tuin, terwijl je aan de overkant kunt genieten van de zon op het eigen kiezelstrandje. Een aantal parasols met bijbehorende ligbedden zorgen ook hier voor een ontspannen gevoel. Vanuit het strandje kun je ook meteen de zee in, waar je naar hartenlust kunt snorkelen. Het achterland is authentiek en massa toerisme is hier ver te zoeken. Hans en Marja hebben volop tips om dit mooie gedeelte van Kreta te ontdekken.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Paradijsje om tot rust te komen en te genieten

ellie_norden
19-7-2015

Wij hebben twee heerlijke weken gehad met onze kinderen van 14 en 17 jaar. De appartementen zijn eenvoudig, maar hebben alles wat je nodig hebt. De bedden zijn erg goed.

De binnenplaats is een paradijsje met palmbomen, mooie bloeiende planten, een heerlijk zwembad en een terrasje waar je 's avonds heerlijk kunt zitten.

Hans en Marja zijn enorm gastvrij en doen alles om het je naar de zin te maken.

Ze nemen je mee naar mooie plekjes en hebben goede tips voor uitstapjes en restaurants.

Aan de overkant is een prive strandje en restaurants waar je heerlijk kunt eten tussen de grieken.

Het is niet toeristisch, maar dat maakte het voor ons zo bijzonder.

De omgeving is prachtig. We hebben heerlijke dagtochten en wandelingen gemaakt.

De sterrenhemel is er geweldig, zeker als je even de berg opgaat.

Er loopt een weg voor het appartement, doordat er een nieuwe rondweg is, is er nu veel minder verkeer.

Veel nieuwe mensen leren kennen.

Heerlijke tijd gehad.

Wij hebben nu al heimwee.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

We willen terug

Mar en Rom
21-8-2014

Een super-relaxte plek in een tamelijk 'leeg' landschap. In het dorpje zijn een paar taverna's die uitstekende, eenvoudige gerechten bieden.

De appartementen zijn sober maar doeltreffend. :-)

De sfeer is aangenaam en trekt gasten aan die hun eigen gang gaan en geen boodschap hebben aan massa-toerisme. Dat levert bijzondere ontmoetingen en gesprekken bij de bar op. Ook voor mijn puberzoon was het genieten, met films en muziek in de kantine, met zwembad, en natuurlijk de zee op loopafstand.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

Fantastische plek

Ans
10-9-2012

Wij hebben een toptijd gehad. Zeer lieve gastvrije eigenaren, lekker gewoon maar alles wat je nodig hebt voor een relaxte vakantie. De sfeer is geweldig, je snuift het griekse dagelijkse leventje op. Het is absoluut niet toeristisch en de dorpsmensen zijn heel vriendelijk. Dagelijks s`avonds naar een lekkere taverna aan het strand met een warme zwoele temperatuur. Heerlijk genoten en zeker de moeite waard om terug te gaan. Een huurauto is wel nodig als je wat van de omgeving wilt zien. Er zijn mooie kloven te bewandelen en de leuke bergdorpjes zijn zeker ook de moeite waard.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

DOEN!

Frank
10-1-2012

Wat waren wij blij met de sfeervolle omgeving, het zwembad, de leuke mensen die wij spraken in het gastenverblijf en de gastvrijheid van Hans en Marja. Met een ideale temperatuur van rond de 25graden Celsius zo eind september 2011 bijna het paradijs. Een goede uitvalsbasis om met zijn drieën het oostelijke deel en midden van Kreta met een terreinwagen te verkennen. Het contrast van dertig jaar geleden tussen het buurtwinkeltje en de grote moderne supermarkt bleek nog steeds aanwezig op dit eiland. Geen opdringerige horecaondernemers op het strand in Koutsouras maar eenvoudige doch voortreffelijke Griekse keuken en gemoedelijkheid. Kies voor Okeanis als u een écht vakantiegevoel wilt overhouden aan uw verblijf op Kreta!

Anneke, Maaike en Frank.

Gereisd met oudere kinderen in september 2011

beste gastheer- & vrouwschap!

Sophie
12-9-2010

Marja en Hans verzorgen hun gasten en hun complex heel goed. Ligbedden en parasolletjes staan altijd klaar op een heel rustig strand. Eindeloos gesnorkeld en gezwommen, heerlijk! Een gezellige 'eigen' taveerne in het complex, met bar, keuken, computer, boeken, dvd's en spelletjes. Prachtige tuin rond een goed onderhouden en lekker zwembad. Genoeg leuks te zien en te doen in de omgeving.

En natuurlijk de vele leuke taveernes langs het strand om 's avonds lekker te gaan eten. Onze jongens (14 & 16) maar wij ook hebben ons twee weken uitstekend vermaakt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

vakantie zoals vakantie hoort te zijn

Jolanda
13-8-2010

Okeanis is een waar paradijs in het rustige, niet toeristische zuidelijke deel van Kreta. Een prima uitvalsbasis voor dagtrips, maar ook een uitstekende plek om in de zon of onder een parasol met een boek uit te rusten. Zwembadliefhebbers kunnen heerlijk aan het zwembad liggen, een rustig strand direct aan de overkant en in het dorp een wat drukker strand. Kortom voor ieder wat wils.

Het appartement is een eenvoudig maar praktisch, het gehele complex is bijzonder prettig. De eigenaars zijn gastvrij en in de algemene ruimtes is voor ieder wat wils te vinden, boeken, spelletjes, DVD's. Laat je verrassen met een heerlijk ontbijt, ook dat is zeer betaalbaar. Okeanis is een aanrader, ook met kinderen!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Okeanis in Koutsouras, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Okeanis zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.