51 tips over Hotel Holiday Resort Gouves Park

• happycouple, 29-06-2014 Rapporteren

tip: huur een motor/quad/auto en ga naar heraklion (vlooienmarkt op zaterdag), chersonissos, malia en dan vooral naar de oude centra in de bergen. prijs/kwaliteit zeer goed. eten zeer goed. kamers standaard (tip: vraag om zeezicht)

we komen zeker terug!

I LOVE MY JOB

• svbloem, 13-06-2014 Rapporteren

Ga s'avonds wandelen aan het strand met allerlei gezellige strandbarretjes en als je nog een stukje doorwandeld kom je aan een supergezellig winkelstraatje met leuke barretjes. Neem geen all-in want genoeg steengoede restos. Doe op eigen houtje excursies met bus of huur auto (130 euro voor 1 week). Bezoek Agios Nikolaos en Hersonnissos ( vergeet het oud gedeelte niet in de bergen 3 km van het centrum). Bij smile beach 6 euro voor een dag 2xbedje + parasol+ fles water + 1 x gratis a la carte

• vosse, 29-10-2013 Rapporteren

Er waren 's avonds veel muggen in oktober. Dus een tip: neem muggenolie of iets dergelijks mee.

• giannieke, 17-09-2013 Rapporteren

-te voet gemakkelijk te doen: dinosauria (langs de kustlijn stappen), Cretaquarium (zelfde weg als dinosauria).

We hebben een aantal aanbieders voor Holiday Resort Gouves Park voor je op een rij gezet:

• wgoudappel, 28-11-2011 Rapporteren

Als je hier toch heen wil, ga dan in het hoogseizoen, dan is de sportbar buiten het ressort open en kun je met een drankje buiten zitten. wil je lekker eten, ga dan naar de boulevard daar zijn genoeg restaurantjes en erg lekker.

• gerrit, 18-11-2011 Rapporteren

Een auto kun je daar in de buurt huren voor een redelijke prijs, want je ligt toch wel ver van de openbare weg waar een bus verbinding is.

• lizette van den bos, 06-08-2012 Rapporteren

autoverhuur op het resort en goede tips via de nederlands sprekende hostess verkregen waar naartoe te kunnen met de auto (hersonissos, knossos, rethymnon)

• mm, 29-07-2013 Rapporteren

Auto huren, jeepsafari, sportcafe

• Boukje, 01-09-2013 Rapporteren

Met de bus naar Chersonissos voor ongeveer 1,60 p.p. en dan dan lopend naar Koutouloufari en Piskopiano. Heerlijke griekse dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan....Autenthiek en heel sfeervol, het is de klim waard!

• Patrick van Maurik, 24-08-2013 Rapporteren

huur een auto ga naar Spinalonga voor een beetje siteseeing en naar agios nicolaos om te winkelen.

• okke, 30-07-2013 Rapporteren

Zeer geschikt voor familie's

• Gert, 20-06-2014 Rapporteren

Ga niet naar Dinosauria. Dit is een dino park in de buurt. De folders zien er geweldig uit, maar dat is slechts schijn. Je kan dan beter naar het natuur historisch museum un Herhaklion.

• Monique Klijnsma, 18-08-2012 Rapporteren

Het waterpark "watercity"met zijn 36 waterglijbanen

• Giovanella, 21-11-2012 Rapporteren

Een bezoekje aan het aquapark en Knossos is zeker de moeite waard. Knossos is heel goed te doen met de bus en is veel goedkoper dan een besproken excursie en je kunt gaan wanneer je wilt, eind van de middag is dan het beste.

• Familie Mol, 10-08-2012 Rapporteren

Excursie naar Spinalonga was leuk 55,00 volw, 20 kind. Bootocht naar Melaatseneiland, Nederlandse gids. Plus bezoek aan dorp/stad. Met de bus naar Chersonisos is ook goed te doen. Omdat het warm was zijn wij aan einde van de dag en avond gegaan. Heerljk gegeten aan het strand (met Heeeiiiil ha ha).

• Ooye Marc, 11-09-2012 Rapporteren

Als je geen kleine kinderen hebt is het misschien wel leuker buiten de school vakanties

• xander peters, 29-08-2012 Rapporteren

ga vooral naar de vele excursies en de vele activiteiten van het hotel

• Enzo Ooye, 27-08-2012 Rapporteren

Ga zeker eens naar bestemmingen op Kreta die zijn zeer mooi. En probeer zeker eens raki.

• Fam Obbes, 27-08-2012 Rapporteren

Tip om vroeg te boeken, zit gauw vol. Spinalonga is leuk om te bezoeken, ook Knossos is een aanrader als je van cultuur houd. Wil je winkelen dat is Herakilon een leuke stad, en in Chersonisos vind je veel toeristenwinkeltjes.

• Fam de Boer, 22-08-2012 Rapporteren

Chersonisos is leuk om te winkelen en te doen met de bus.( 3 personen 4,80 euro enkeltje )Lopen naar de bus is ca10 minuten.

• Marjolein, 05-05-2013 Rapporteren

De grot net boven het dorp Gouves in Kato Gouves en de kloof daar in de buurt. Routebeschrijving op te vragen aan het personeel of aan de receptie!

• ve, 20-07-2012 Rapporteren

Toon je respect en je krijgt dubbel terug Keukenpersoneel werd dit jaar volledig vervangen, dus oude berichtjes over keuken tellen niet !

• isaura ooye, 27-08-2012 Rapporteren

verzorgde zwembaden en strand in de buurt ga zeker eens naar Cherso & Heraklion Leukste uitstap is jeep safari

• peter, 03-08-2013 Rapporteren

Het strand, wat lekker kort bij ligt is ook erg leuk en veilig voor de kinderen omdat het heel geleidelijk af loopt.

• kuipo87, 08-02-2012 Rapporteren

Er is wifi bij de receptie en bar daarboven, dat is dus ideaal! Er is een leuk sportscafe op het park. Het dorp gouves is rustig (in verhouding tot Chersonisos), maar je hebt er voor jong en oud leuke cafe's, restaurants, barren e.d. Er is ook een waterpark in de buurt (zeker een aanrader!) een aquarium (ook een aanrader, ongelovelijk zo groot en mooi!). Wij zouden zo weer terug gaan naar dit hotel en dorp, we hebben er prachtige herinneringen aan!

• Michael de Bruin, 13-07-2015 Rapporteren
    • Het animatie-team is geweldig! Meedoen aan de shows is hilarisch en ze zijn stuk voor stuk erg vriendelijk (vooral Jity is een engel). Zonder dit team zou mijn beoordeling een stuk lager zijn geweest!

• Marianne Verheul, 27-07-2014 Rapporteren

Wij zijn naar waterpark city geweest! erg leuk en met de piratenboot The Black Rose was ook een geslaagd dagje uit!

• Frans, 02-08-2014 Rapporteren

De familiekamers liggen gecentreerd rond het zwembad dus automatisch meer geluid van o.a. de avond animatie. De maisonnette zijn verderop gelegen en dus is het daar rustiger. Bij die laatste is het kleine raam op de 1e verdieping zonder gordijn. Wanneer je dit bij de receptie aangeeft plakken zij dit af zodat je 's morgens niet wakker wordt van het vroege zonlicht.

• De Vlieger Franky, 03-08-2014 Rapporteren

Winkelstraat inderdaad maar 10 minuten wandelen. Aan sportcafé naar rechts tot aan pizzeria en dan naar links is winkelstraat. Ga je aan pizzeria naar rechts kom je bij bushalte

• Laura, 08-08-2014 Rapporteren

vraag direct om kamer bij een van zwembaden, anders wordt je achterin resort gestopt en dat is ergver lopen van restaurant en glijbanen etc.

• C., 04-07-2015 Rapporteren

Misschien meer variatie van vlees bij avond eten. Mensen die 'savonds bedjes claimen, handdoeken weg pakken (personeel) dan moeten ze, de handdoeken aan receptie ophalen en dan bijv 1 euro betalen per persoon. Zo leren ze het tenminste af!

• petra, 14-08-2014 Rapporteren

Auto huren, maisonettes liggen rustiger, plaatsje Matala erg leuk en gezellig en mooi strand.Kamer langer houden kost €70 maar dan ook eten en drinken.

• Patrick, 27-07-2014 Rapporteren

de maisonettes zijn een aanrader als je met kinderen reist.

• rosade, 21-09-2014 Rapporteren

Wij hebben voor 4 dagen een auto gehuurd bij de verhuurder van het hotel. Een nieuwe auto voor een goede prijs. De ene dag met de auto weg en de andere dag lekker geluierd op het strand.Zeker aan te raden om Sisi te bezoeken. Een toch naar de andere kant van het eiland door de bergen is ook aan te raden. Langs het strand zijn verschillende supermarktjes, bars en restaurants .Op het strand van Gouves park kun je stoelen huren voor 5 euro per dag incl. een parasol en een fles water.

• Arlette Vos, 23-05-2015 Rapporteren

Voor €15,- per week kun je een baby pakket huren met o.a. een badje, verschoningskussen, flessenwarmer, waterkoker en babyfoon. Dat wisten wij niet van te voren dus hebben we alles mee gesleept.

• j_houten9, 14-07-2015 Rapporteren

Ga op de maandagavond naar oud Chersonisos. Dan hebben ze daar Creta Night. Een groot dorpsplein met allemaal restaurantjes, Griekse muziek en dans, zéér sfeervol. Het is voor ons de leukste avond van onze vakantie geweest.

• Mijn ervaring, 06-08-2015 Rapporteren

Het strandje naast het Smile-strand is veel ruimer. We hebben daar een aantal dagen vooruit betaald en kregen elke dag een mooi plekje aan de waterkant. Een auto huren naast het Smile-restaurant is veel goedkoper dan in het hotel. Erg aardige mensen en een goede service!

• Marcusb, 07-10-2015 Rapporteren

Aller eerst wil ik zeggen dat ik een leuke vakantie heb gehad, maar dit heeft dan meer te maken met de plaats waar we zaten dan met het hotel. Je kunt er bijvoorbeeld voor een leuke prijs een quad huren voor een hele dag, een terasje pakken met lekker eten en winkeltjes bekijken. Cherso is ook maar op 10 min afstand met de bus.

• Nynke, 26-08-2014 Rapporteren

Bij het strand bedden huren bij Gouves beach bar, 5 euro voor twee bedden en een wijnkoeler vol met ijs en een fles water.

• Nathalie, 02-09-2014 Rapporteren

Lunchen / Dineren bij Smile, heerlijk eten en hele lieve mensen. Ober Manos is erg lief voor de kinderen. Als je het strand op komt lopen, loop dan (linksaf) richting Smile en ga daar pas liggen , 5 euro voor 2 bedjes en parasol en je krijgt een bak ijs met water en bekers erin. Strandman Jan is erg vriendelijk en vind het erg leuk om nederlandse grapjes te maken. 'hey pannekoek'

• Peter Numan, 20-07-2015 Rapporteren

Als je daar geniet van een vakantie vergeet dan niet de locatie SMILE aan de strandweg waar je ook kunt eten en zelfs de eerste keer gratis gebruik kan maken van de menukaart....aan zee :-)

• Sascha, 02-06-2015 Rapporteren

Strandbedje huren bij Smile!

• Nicole Arends, 09-09-2015 Rapporteren

Vraag een topper bij een te hard bed! Ga lekker eten bij Smile bij het strand.

• Nathaly, 11-05-2015 Rapporteren

De ligbedden bij het zwembad zijn fantastisch! Verschillende lig- en zitstanden, zelfs onder je benen kan het het bedje omhoog!. Bij gebouw 5 is ook nog een privé zwembadje voor de kamers op de begane grond.

• rutger_1, 08-07-2014 Rapporteren

Upgrade naar een familiekamer. Boek je reis bij Terra Santa, 50% goedkoper (en kinderen tot 5 gratis). Vraag naar Kostantina en doe de groeten van Rutger ;) Aquaworld is erg leuk Huur een auto (of voor 1,75 met de bus) en ga bij Star Beach zitten. Heeft slechte naam gekregen maar overdag best leuk daar, ook voor kinderen. Huur geen auto bij de eerste buiten het resort aan de kant van het strand. Deze man is gestoord, zeggen de locals ook (vechten etc). Heb er zelf gestaan is heel onaardig.

• madpo, 02-08-2014 Rapporteren

Neem genoeg deet en je eigen strandhanddoeken mee. Eet een keer bij Smile aan het strand!

• Klaas Reitsema, 17-08-2014 Rapporteren

Ik raad het aan om een keer naar Heraklion te gaan met de bus je bent 2,20 per enkele reis kwijt en ze hebben er een mooi centrum met leuke winkeltjes

• Ilona Emeh, 09-09-2014 Rapporteren

Ga vooral meedoen met de activiteiten, zij doen er alles aan om je voor zich te winnen!

• bestmayo, 21-06-2015 Rapporteren

Vraag bij de receptie een topper voor op het matras! Heb je kleine kinderen ga dan bij smile een drankje doen, leuke overdekte speeltuin ( eten daar raden wij niet aan, zeer slechte service en eten ook niet lekker) Huur zeker een auto, en ontdek ook het Kreta buiten het resort! Reken met kleine kinderen op minder slaap voor hen en jou, tot 23.00 uur s' avonds hoor de muziek ook nog in de familiekamers verder weg. Korte nachten dus en overdag ook veel lawaai tijdens evt middagdutjes.

• Jolanda den Hartog, 27-07-2015 Rapporteren

Voor 5 euro huur je op het strand bij Smile 2 bedjes + parasol, en krijg je ook een gekoelde fles water, is een heel leuk stukje strand, zeker de moeite waard om een keer te doen.

• Aniek, 04-09-2015 Rapporteren

Pizza bij het zwembad Smile restaurant ( magico show) Aquarium