Hotel Palatia Village (+app.)

Hotel Palatia Village (+app.)

8.6Fantastisch

Griekenland, Kreta, Chersonissos

8.6Fantastisch

Hotel Info

• Aan zee
Meer hotelinfo

We hebben een aantal aanbieders voor Palatia Village (+app.) voor je op een rij gezet:

Traveltroef

196 reviews over Hotel Palatia Village (+app.)

• 2018
    8Danielle15-07-2018

Prima locatie

Prima locatie. Vriendelijke familie die je ontvangt. Gastvrij. Goed restaurant met dagelijks een leuke aanbieding. Schoon zwembad. Appartement was goed. Alle faciliteiten aanwezig. Mogelijkheid om airco te huren. Ligt op loopafstand van zowel het oude als nieuwe chersonissos.

• 2017
    3carlijn03-10-2017

teleurstellend

Net terug van 15dgn Palatia Village. Bij aankomst duurde het even voordat er iemand kwam, toen de eigenaar ons welkom heette was hij erg enthousiast en vertelde over oma in de keuken en op donderdag hij zelf achter de BBQ - dit klonk veel belovend! Het park ziet er prachtig uit, schattige huisjes en mooi aangelegd met bloemen en planten! Ons huisje (nr 36) was klein maar prima (beetje muffig wel), het interieur is aan renovatie toe, het keukentje is niet te gebruiken de 3 pitten zijn verroest. De badkamer is niet fijn, de douche is mini en op de wc zit je met je hoofd in een vies douche gordijn! Ook de schoonmaak maakt niet schoon, jammer! Wij hadden incl ontbijt en diner, kies hier niet voor! Het eten is minimaal (weinig keuze) en niet de moeite - we hoorde daarna ook dat het van een catering komt ipv oma. Ook de BBQ stelt niks voor - ook niemand achter de BBQ maar gewoon buffet.

Wat wij het ergst vonden was de eigenaresse Maria - ze blaft haar personeel af, kijkt altijd boos, groet niet en als ze lacht is het met kiespijn! George, de andere eigenaar, lijkt dit allemaal goed te moeten maken door overdreven aardig/grappig te doen. Mensen die veel geld uit geven of elk jaar terug komen krijgen duidelijk een voorkeursbehandeling!

Voor slaapplek prima maar huur een auto en verken het eiland!

Met vrienden

• 9Rita17-09-2017

Geweldig alles goed verzorgd alles schoon gastvrij

Drinken was wel aan de prijs

• 8Nance06-09-2017

Leuk rustig hotel net buiten het centrum

Het hotel ligt aan het begin van Chersonissos halverwege de berg. Het is een stukje naar beneden lopen om in het centrum te komen (voor mensen die slechter been zijn niet ideaal). Wij hadden gedurende ons verblijf een auto (plek genoeg om te parkeren) of je kunt voor een paar euro een taxi nemen. Het hotel wordt gerund door een echtpaar George en Maria. Bij aankomst werden we verwelkomd door George en konden direct op de kamer. Wij hadden een tweekamerappartement (aparte slaapkamer met 2-persoonsbed, 2 enkel bedden in de "huis" kamer, keukentje (kookplaat, oven, koelkast met vriesvak en keuken uitrusting voor 5 personen), bankje, eettafel met 4 stoelen, wasrekje, 2 kasten en badkamer met bad). Wij hadden een ruim en schoon appartement dat uit keek op de zee. Het appartement heeft een balkon met zitje (4 personen). De bedden waren vrij hard. Om de dag wordt er schoongemaakt. De handdoeken worden om de 3 a 4 dagen verschoond. Bij de laatste schoonmaak hadden zij de handdoeken niet verschoond (+4 dagen) en hebben we zelf om schone handdoeken moeten vragen aan de schoonmaakster. Voor de airconditioner betaal je € 8,00 per nacht. Bij ons deed alleen de airconditioner in slaapkamer het en in de "huiskamer" was het kapot. Ondanks dat hebben wij wel het volle bedrag moeten betalen. Een kluisje kost € 10,00 per week. Het hotel heeft een zwembad met voldoende bedjes en parasolletjes. Geen probleem gehad met handdoekleggers. Wij kwamen vrij laat in de middag naar het zwembad en altijd een bedje. Ivm belasting (wordt op een bord aangegeven), mag je geen eigen drankjes nuttigen aan zwembad. Wij hadden wel een fles water mee en daar werd niet moeilijk over gedaan. Aan het zwembad heb je een bar. Hier kun drinken of eten. De prijzen zijn normaal (o.a. frisdrank € 2,50 en pizza v.a. € 7,00). Wij hadden half-pension geboekt. Bij het ontbijt is er niet heel veel keus (2 soorten hartig beleg, 2 soorten zoet beleg en ei), er staat een broodrooster. Ook het avondeten was niet heel veel keus (elke dag 1 soort zelfde salade, pasta met saus, rijst, elke dag een ander soort groente, elke dag een ander soort vlees of/en vis en meloen of mousse als toetje). Hoewel het avondeten ok was, hadden wij wel iets meer verschillende keuzes willen hebben. Drankjes zitten er niet bij inbegrepen. Op donderdag is het BBQ-avond (dit zit bij half-pension inbegrepen) en bevindt zicht bij het zwembad. De tafels zijn van te voren ingedeeld en je wordt naar je plaats begeleid. Er wordt door een man op een orgel, gitaar en andere muziekinstrumenten Griekse muziek gespeeld. Ook bij dit buffet niet heel veel keuze (salade, 2 soorten vlees, lasagne/moussaka, een soort groente, aardappel en brood, en als toetje meloen/druiven, soort mouse of gelatine). Na het eten neemt George je mee op het de "dansvloer" om o.a. de sirtaki te dansen en er wordt raki geschonken. Op zich wel leuk gedaan. Verder is er gratis WiFi, maar de verbinding is niet heel vlot. Bij de receptie heb je een zitje met ook een computer (ook de verbinding daar niet vlot). Omdat zij het met zijn 2-en (en enkele medewerkers) runnen, zit er niet altijd iemand achter de receptie, maar je kunt ze wel vinden achter de bar aan het zwembad. Als er een probleem is lossen zij dit wel direct voor je op. Het is een fijn hotel met fijne kamers net buiten de drukte van Chersonissos. Op de laatste dag (wij hadden een late vlucht, onze kamer was die dag alweer volgeboekt) konden we voor € 20 een kleinere kamer krijgen om zo de dag door te komen met ons spullen en even op te frissen. Het was een 3-personen studio. Op zicht prima voor de ene dag, maar als dat je verblijf is gedurende vakantie niet heel prettig. De kamer was wel veel meer verouderd dan onze andere kamer (minder keukengerei, tv uit jaar kruik en een douche die zo klein was en de hele badkamer nat maakt). Wij hebben het ons, ondanks een paar kleine minpuntjes, erg naar ons zin gehad, maar dat zal denk ook komen dat wij iedere dag met de auto erop uit trokken.

• 9Diana04-08-2017

Super vakantie gehad

Leuke appartementencomplex, echt in Griekse stijl. Lekker eten. Mooi uitzicht. Weg naar Cherchonissos is ong. 1 kilometer. Appartement is schoon en ruim. Mooi uitzicht. Fijn zwembad. Genoeg bedjes bij het zwembad. Gelukkig niet vroeg op om handdoeken neer te leggen voor een bedje bij het zwembad.

• 10Ben Huitink24-06-2017

Fantastische plek

Diverse keren hier geweest echter nu weer na 11 jaar terug van weg geweest. Nog steeds top verzorgd en George is niks veranderd. Prima gastheer met doorlopende humoristische opmerkingen e.d. Echte aanrader.

• Oude reviews

10Pim12-08-2016

1e x gast, 2e x inderdaad familie. Top vakantie.

Wij gaan eigenlijk nooit voor de 2e keer naar hetzelfde maar de vorige keer was eigenlijk heel goed bevallen. George, Maria, Suzanne en kokkie maken het goed naar je zin. Vooral George is de gangmaker. Of hij nu als Capt. Stubing van de Love Boat moet doorgaan of tijdens happy hour cocktails moeten maken, George is het zonnetje van Palatia. Heb je een probleem of klacht? George lost het indien mogelijk dezelfde dag op.

Natuurlijk....de minpuntje. Appartementen zijn gedateerd maar schoon. Badkamers zijn onlangs vernieuwd. Bedden zijn stevig. Airco is niet gratis. Weinig stopcontacten. Neem een verlengsnoer mee. Hapje en drankje aan de bar zijn niet de allergoedkoopste. Palatia ligt tegen de berg op richting oud Chersonisos. Dus goede kuitentrainer als je geen scooter of auto hebt.

Aanrader aan de bar is de Pitaburger. Damn....wat lekker. Verder is het zwembad schoon, helder en lekker op temperatuur. Zeer goed vertoeven.

Wij gaan er over twee jaar weer naar toe.

Met jonge kinderen

• 8Joke van het Ende08-05-2016

Geweldig, gemoedelijk, gastvrij en heel gezellig

• Heerlijk, eigenaar is heel gastvrij en doet er alles aan om het zijn gasten naar de zin te maken Er heerst een gemoedelijke sfeer rond het heerlijke zwembad. Lekker rustig, geen schallende muziek.
      • drankjes bij de bar zijn nogal duur

• 9Yvonne en Jan, Vwrd17-01-2016

gezellig met vrienden feestjes vieren

Goed dat je een eigen keuken hebt, en eigen appartement, ruimte om feestjes te organiseren, alleen je moet dan wel je onderburen uitnodigen, anders krijg je klacht over lawaai. Je dient wel rekening te houden met elkaar, niet midden in de nacht met tafels of stoelen schuiven, dit klinkt erg door naar onderburen. Verder een super appartementencomplex met hotel faciliteiten. Zwembad dat altijd zuiver is. Eten en drinken wanneer je wilt, zowel aan het zwembad of op het aangrenzende terras. Wij hebben het al enkele jaren erg naar ons zin, en komen ook graag weer terug. Dat zegt al voldoende. En ja bedden zijn hard in Griekenland.

• 8Anoniem31-08-2015

Heerlijk verblijf

We hebben een heerlijk verblijf daar gehad, zwembad is prima en wordt netjes schoongehouden. Wij hadden een groot appartement, heerlijk met 2 kleine kinderen. Maar ik heb in al die weken heel slecht geslapen, de matrassen zijn echt van steen. En de drankjes/hapjes/ijsjes bij de bar van het zwembad zijn veel te duur. Maar afgezien daarvan een heerlijk verblijf gehad.

Met jonge kinderen

Tjingo

12 tips over Hotel Palatia Village (+app.)

• Erwin jansen, 04-03-2014

Huur een auto of scooter en neem wat te drinken mee naar zwembad

• cr, 13-03-2013

Oud-Chersonissos, goet te doen te voet en zeker de moeite waard. Laat de bevolking zien in hun authentieke omgeving. lekker rustig

• Elise, 20-12-2012

Wij zijn naar een waterpark geweest, 25 euro voor een hele dag! Het eten was er wel niet te eten, dus neem iets mee! We zijn iedere avond uitgeweest en de barstreet is echt leuk. Star beach viel wat tegen omdat er nog niet zoveel volk was en het erg duur was om daar eens langs te gaan.

3 vragen over Hotel Palatia Village (+app.)

• Maike Van den Sigtenhorst-Deen, 22-06-2019

Gezinnen naar Palatia village?

Wie gaat er in de periode van 16-28 juli hier naar toe en heeft kinderen in de leeftijd van 13/14 jaar?

• N. Detiger, 03-02-2019

Ligging, aanrijroute en afstand

We lezen dat t hotel op een heuvel ligt, hoe hoog is t en wat is de wandelafstand naar t strand of is er transport te regelen?

• gasetn uit nieuw beijerland, 05-08-2009

creta 2009

et is hier gwoon bizar relaxed de bar man en zijn assistente zijn grandioos, vraag vooral om de shot ala suu die is cker te nasse , cker de moeite waard om hier te zitten dikke 10 voor deze mensen en axccomodatie

Willem134, 02-07-2012

Leuk voor een keer als je het mij vraagt. Geen plek om jaarlijks naartoe te gaan!

Laura, 29-01-2013

hallo mensen uit nieuw beijerland, ik heb een vraag over het appartement, jullie zijn zo te lezen erg entosjast en dat is mooi.

wij willen dan een appartement met ochtend eten en geen avond eten, maar hoeveel betaal je ongeveer voor het avondeten? want dat staat nergens beschreven. en ben toch wel erg nieuwsgierig vanwege de prijzen.

ik hoop dat ik snel wat van u hoor, Groetjes Laura

• VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt

• Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • KeukenKitchenette

• Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportZeilen