Appartement Nikolas Villas ****

Review geschreven door Jack van de Logt

Gewoon goed!

Jack van de Logt,
7-8-2016

Net terug uit Kreta. Dus gelijk maar even een review, nu alles nog vers is... Bij aankomst was het weer even wennen. Wij hadden een 2 kamerappartement met zijn vieren (ouders en 2 grote jongens). Het was klein. In de "woonkamer" stonden 2 bedden die de ruimte vulden. Een kleine tafeltje met 4 stoeltjes waar je nauwelijks aan kon zitten. Keukentje voor een hapje maar niet om uitgebreid te koken. Dat ga je daar trouwens ook niet doen... Uit eten is heerlijk. Douche en toilet ook klein. Maar alles was schoon en wordt dagelijks schoongemaakt. Om de 2 dagen schone handdoeken en linnengoed. We waren een superluxe appartement van vorig jaar gewend in Spanje. Dus ons verwachting was ietwat gekleurd... Maar dit was ook 1000 euro duurder, dus.... Uiteindelijk wel het besef; dit is Griekenland! Zo ziet het eruit en daarom ben ik ook zo gek op dit land!

Nikolas Villas is gewoon een prima verblijf! Ik vond de ligging echt super! Relatief rustig t.o.v. Chersonisos. In de avond wel muziek van een ander complex maar niet hinderlijk. Je kunt de heuvel op naar Koutouloufari met zijn heerlijke restaurants of naar beneden naar het strand of naar de strip. Star Beach ligt vlakbij en dit vond ik een erg mooie plek om te vertoeven.

Zwembad is lekker en niet te druk. Vooral (vroeg) in de ochtend voor ons alleen en hebben onze baantjes getrokken. Personeel is vriendelijk en behulpzaam maar ook niet overdreven. Supermarkten dichtbij; alles is lopend te doen (ook met 30 graden).

Een 9 zal ik er niet voor geven. We kregen het idee dat er veel jaarlijks terugkerende bezoekers zijn. Die kropen ook gelijk bij elkaar bij het zwembad. Niet zo ons ding maar ieder zijn meug. Ik durf het echter zeker eenieder aan te raden! Verwacht geen riant onderkomen maar prijs / kwaliteit is goed en als uitvalsbasis is het een prima plek om wederom te genieten van het heerlijke Griekenland.....

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016