Hotel Olokalon

8.2Fantastisch

48 reviews over Hotel Olokalon

• 8Bllaa19-05-2011

Leuk!

We hebben het naar onze zin gehad. Prijs was tedoen, eten was lekker, we zijn ook naar restaurantjes gegaan. en Het was er Erg kindvriendelijk.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2011

• 8bertha visser15-01-2010

Een Droomvakantie

Wij zijn vorig jaar in de periode juli/augustus in Olokalon geweest.

Een deel van de slechte verhalen hieronder klopt naar mijn mening niet. Wanneer je hagelslag en degelijke wilt en eieren gaat koken in je waterkoker kun je beter naar Texel gaan of thuis blijven. Als je naar het buitenland gaat zul je je aan moeten passen aan de cultuur en het eten. Wij vonden het ontbijt prima (thee, koffie, sappen, griekse yoghurt, stokbrood en diverse soorten beleg). Evi en haar moeder zijn altijd gastvrij tegen ons geweest. Maar het is inderdaad niet netjes naar je gasten toe om bij een meningsverschil met gasten schreeuwen over het complex te lopen. De stroomstoringen waren voor ons geen dilemma, deze waren vooral 's nachts.

De afstand naar het centrum was het enige nadeel. Het is jammer om iedere dag 30 min. te moeten rijden voordat je in de bewoonde wereld bent.

Het zwembad is inderdaad niet verwarmd, maar dat vonden wij juist heerlijk met die tropische temperaturen

Gereisd met vrienden in juli 2009

• 9monique Pen13-10-2009

Je voelt te welkom!

Je weet dat je naar een eiland met bergen gaat, dus dat wordt bochtenwerk op een ander soort weg dan in Nederland en dat kost nu eenmaal veel tijd en moeite. De afstand naar het hotel en de ligging zijn bekend. Het verblijf in een familiehotel betekent dat het een komen en gaan is van familieleden die zich zeer betrokken voelen bij hun gasten. Een 5 sterrenclassificatie is wel wat anders dan in Nederland. Een klein bedrijf met een (door omstandigheden) minimale personeelsbezetting kan geen ijzer met handen breken. De meeste gasten rijden toch de berg af na het ontbijt en dan moet de kassa toch zo nu en dan eens rinkelen. Welk deel zal na Transavia/de reisorganisatie en Hertz nog overblijven voor het hotel? Zal niet al te veel zijn neem ik aan. Wij hadden een hele leuke groep, zijn goed ontvangen, hebben het erg gezellig gehad en kregen voldoende aandacht en tips. Wat beter zou kunnen: iedere dag schone badlakens/iets meer fantasie bij het ontbijt/die prachtige lounge en bar openstellen

Gereisd met vrienden in september 2009

• 8Henk & Maria Amerika10-10-2009

Mooi complex

We zijn 11 dagen in Olakolon geweest en hebben genoten van een rustige vakantie. Ruim opgezet, mooi uitzicht, prachtige kamer met schuifpui en hordeur. Ieder is in het bezit van een auto dus doe er wat mee. Lekker een dagje strand of winkelen in Agios Nicolaos, de bergen in of een keer relaxen aan het zwembad.....Wilja en oma Anastasia doen hun uiterste best het je naar de zin te maken. De schoonmaak is op z'n Grieks. Het eten is naar verhouding aan de prijzige kant maar er zijn in de omgeving alternatieven genoeg. Zeker een complex om eenieder die van een ongedwongen vakantie houdt, aan te raden.

• 8Fam Schot10-10-2009

Fantastische plek met een geweldig uitzicht.

Zoals vele gasten voor ons waren wij bezorgd wat wij aan zouden treffen. Aangezien de receptie bij aankomst niet bezet was hebben wij ongeveer 15 min moeten wachten om in te kunnen checken en past zeker niet bij een 5 sterren hotel. Prijs/kwaliteit verhouding van het eten is ook onder de maat, en voldoet zeker niet aan 5 sterren. Desondanks hebben we genoten van de lokatie en de vriendelijkheid van Wilja en Oma, die hun uiterste best doen.

• 8Rob en Maria Vonk27-09-2009

Pirma plek erg genoten

Wij hebben 12 prima dagen in Olokalon gehad. De service was OK, Wilja deed erg haar best om het ons naar het zin te maken, maar werd daarbij nog wel eens gehinderd door de eigenwijsheidheid van moeder Anastasia. Verder alleen maar aardige en vriendelijke mensen. Evi i.v.m zwangerschap weinig gezien. Het ontbijt was OK, dat gezeur over hagelslag en zo is natuurlijk flauwekul, als je daar niet zonder kunt moet je thuis blijven of het zelf meenemen. Het is niet overdadig maar ruim voldoende assortiment met elke dag vers spul Jammer dat de kaart voor de lunch en avondeten niet erg groot is, daarom gaan veel gasten er in de avond op uit om in de omringende stadjes te eten, kijk even in het "Eliza boek"voor wat aardige tips. De "Griekse avond" is gezellig maar niet uitbundig, wel een prima gelegenheid om met andere gasten kennis te maken en tips uit te wisselen. Wat ons betreft een prima plek om tot rust te komen. Met de juiste bedrijfsleiding is er zeker een toplocatie van te maken

• 7van Erk27-09-2009

Prima vakantie!

Leuke lokatie, super mooi appartement. Wij hebben genoten. Ontbijt was prima, maar niet al te uitgebreid. Zwembad mooi, maar erg koud (de zee was warmer). Drankjes wat aan de dure kant, schoonmaak kan beter. Evi en moeder zie je weinig. Wilja van Eliza was Here is meer aanwezig en heeft de touwtjes aardig in handen. Zij heeft er alles aan gedaan om het verblijf perfect te maken. Geen 5 sterren voor de service, wel voor de omgeving. Al met al een prima verblijf. Wij hebben genoten. P.s. Een klasse hoger voor een huurauto is aan te raden.

• 8Henk en Brigitte25-09-2009

Fantastische plek ! Slecht management........

Ik sta achter de woorden van Hans................. En zat mij vooral te ergeren aan het feit dat Evi of Oma s'morgens door de eetzaal liep met haar kind/kleinkind en met het grootste gemak met de etenswaren bestemd voor de hotelgasten mee ging eten en weer vertrokken. Kleine mankementen op eerste dag, werden tijdens de vakantieperiode niet opgelost. Tijdens de visavonden was er voor de overige gasten die niet deelname, niets of beperkt te eten. Jammer, als er een ander management aanwezig zou zijn heeft dit hotel waarschijnlijk een betere kans van slagen.

Gereisd met partner in augustus 2009

• 5Hans Jacobs20-09-2009

Management heeft geen idee hoe hotel te runnen

Teveel kleine zaken waren niet in orde. Ontbijt zonder fantasie, geen DVD, airco kapot. Duimzuigen over relevante zaken. Soms geen honing, geen Mythos bier, etc.

Gereisd met partner in januari 2009

• 8irma16-09-2009

Rust boven op een berg

Net terug van 11 dagen Olokalon. Door alle negatieve berichten gingen wij toch wel met een beetje gemengde gevoelens op vakantie en hadden wij ons er niet al te veel van voorgesteld. Het is ons gelukkig allemaal erg meegevallen. Prachtige kamers, mooi uitzicht, goed ontbijt. Heerlijk terras met comfortabele ligbedden.

Inderdaad de tocht van de berg naar beneden is wel erg lang en er vallen hier en daar wel puntjes te verbeteren, maar waar is dat niet??? De prijzen van de poolbar vonden wij wel wat hoog en voor 5 sterren zou je iets meer luxe verwachten.

Met oma en Evi hebben wij geen problemen gehad, zijn altijd erg vriendelijk en gastvrij tegen ons geweest. Het lijkt mij, dat Wilja daar wel onmisbaar is, aardige redelijke vrouw, die op een relaxte manier heel veel regelt. Kortom wij hebben een fijne vakantie gehad.

Hotel Olokalon info

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast / Minibar, TV