Hotel Insula Alba Resort & Spa

Hotel Insula Alba Resort & Spa
7,9

We hebben een aantal aanbieders voor Insula Alba Resort & Spa voor je op een rij gezet:

8 reviews over Hotel Insula Alba Resort & Spa in het Nederlands

Leuk voor een paar dagen

Norbert
21-10-2017

Resort ligt afgelegen aan een weg met aan de andere kant de zee. Wij hadden een maisonette-achtige kamer waarbij onze dochter op de bank moest slapen. Minibar, airco, tv, 2 wc's. Alles maakt een nette indruk en anders dan andere beoordelingen vonden wij het personeel attent en vriendelijk (sommigen wel een beetje gemaakt). 1 keer was men vergeten onze kamer te doen, maar na melden bij receptie werd dit meteen opgelost. Wij hadden HP; ontbijt uitgebreid, voor elk wat wils. Diner in buffetvorm ook uitgebreid maar heel erg gericht op wat de gemiddelde Europeaan eet. Wij hadden liefst keuze gehad uit lokale gerechten. Geen strand voor de deur maar 1 minuutje lopen verderop wel. De omgeving is onverzorgd en nodigt nergens tot uit. Er waren wel een paar restaurantjes in de buurt en die zijn goed geschikt voor de lunch. Op het resort zelf was het rustig(adults only). Mooi zwembad met ligbanken, zitzakken, stoeltjes en een bar. Water was aan de koude kant.

Zeer goed en fonkelnieuw adults only hotel waar je op je wenken wordt bediend.Wij kregen een upgrade naar een swim-up kamer met toegang tot het zwembad,kamer was dik in orde met alle voorzieningen en een zeer goed kingsize bed met donsdeken en speciale kussens.Hotel heeft geen animatie en ligt wat afgelaten,er buiten is er niets te doen, ideaal voor de rust.In het restaurant is er geen drukte en toestroom om een tafel te bemachtigen, alles loopt er gesmeerd en is goed georganiseerd,ook de buffetten zijn van hoge kwaliteit en zeer lekker en gevarieerd, er is altijd we iets dat je lust.De nadelen vonden wij de hoge prijzen van de dranken(cocktail:9.50€/cola:3.50€) en de slechte Wi fi verbinding op het domein en kamer.Je moest in de lobby gaan zitten om een goede connectie te hebben.Dat er geen strand is voor het hotel hebben we opgelost met het huren van een wagen en zijn zo de verschillende mooie baaien gaan opzoeken,op wandelafstand heb je wel een zandstrand maar is betalend.Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam en doen alles met een glimlach,enkel de maitre was wat te streng voor de obers.Het was een geslaagde vakantie en zeker elke euro waard, we keren zeker nogmaals terug als we naar Kreta gaan. Bedankt Insula Alba voor de mooie vakantie.

Geen 5 sterren waard

Christophe
24-5-2017

Rustig gelegen, maar in een leuk plaatsje. Direct aan zee, geen mooi strand. Omgeving vuil en verouderd. Winkeltjes en restaurantjes nabij. Hotel zelf maakt oudere indruk. Entree en kamers zijn prima.wat inrichting betreft, maar swimm-up kamers hebben geen privacy. Sommige privatepool kamers ook niet. Uitzicht sommige kamers op schutting of muur. Fitness benauwd en oud. Wellness hebben wij geen gebruik van gemaakt,Het geheel van het hotel straalt geen sfeer uit. Geen bloeiende planten, enkel gras en een paar palmbomen waarvan sommige in lelijke onafgewerkte potten. Slordig.

Airco kamer kon niet onder 22 graden, leuning trap naar zwembad zat los,

bedden werden niet tussentijds verschoond. Schoonmaak was soms pas tegen 16.30 uur, vluchtig, dan weer geen schone glazen, dan weer geen wc papier, geen doucheproducten etc. Slechte internetverbinding.Het eten was erg lekker maar de bediening in restaurant is ongeorganiseerd. Geen bestek, dan weer geen glazen, geen peper en zout, lang wachten op drinken, verkeerd drinken, tafels worden niet afgeruimd of juist wel als je nog even naar buffet bent! En dit was elke avond zo.Alles gemeld bij receptie, sommige dingen meerdere keren. Er werd totaal geen actie ondernomen. De laatste dag iemand aangesproken die ons verhaal wel serieus nam en actie ondernam. Die mevrouw verstond haar baan! Mensen die een 4 sterren hotel gewend zijn vinden dit hotel wellicht ok.Wij zijn in veel 5 sterren hotels geweest maar dit kon er absoluut niet aan tippen.

Oude reviews (archief)

Voldoet niet aan de verwachting van 5*

D Vd Loo
15-10-2016

Positief was de kamer(swim up) en vriendelijk waren de kamermeisjes. Verder was er bij aankomst geen warm welkom en stond er een bordje met brood en vleeswaren klaar. Drinken erbij was een probleem maar uiteindelijk kregen we drie drankjes van een chagrijn van een ober voor een bedrag van 17 euro. Dat personeel werd niet veel vriendelijker en de drankjes niet goedkoper! Bij ontbijt kreeg je als je geluk had koffie en jus d'orange als je het ontbijt nog net niet op had. Dit was dagelijks! Bij heel veel tafels. Laatste dag kun je bijbetalen om in de kamer te blijven en bij vertrek om h19.30 uur mag je niet meer van het buffet gebruik maken. Dus voor oms geen tweede keer. Gevoel van verwennen en warm welkom heerst hier echt niet! Jammer voor zo'n resort!

Mitch
4-9-2016

Prachtig resort,rust,modern,zalige swim up rooms,eten was zeer ok,vriendelijk personeel,....

Fantastisch hotel ! Een absolute aanrader!

Dagmar Sleuwaegen
30-8-2016

Een meevaller op alle gebied.

Adults Only dus rust verzekerd !

Heel mooi onderhouden domein en gebouwen. Ruime kamers met leuk privéterras (degelijke muren ook, geen geluidsoverlast).

Super lekker en zeer gevarieerde catering en niet te vergeten héél vriendelijk personeel.

Wij gaan zéker nog eens terug :)

Prachtig resort

Luc en mieke
1-7-2016

Prachtig resort mooie kamers vooral de swim-up room. Eten prima. Personeel Vriendelijk. Min puntjes er hing helaas totaal geen sfeer erg saai. In beschrijving van resort staat stap zo op strand, er is geen strand voor het resort. Ca. 800 Mtr. verder bevind zich een fatsoenlijk strand met ligbedden.

Absoluut niet volgens verwachting

Martin
1-7-2016

Elke dag op tijd opstaan voor een bedje aan het zwembad, veel te weinig bedjes met parasols, anders met 34 graden geen schaduw, strand is absoluut geen alternatief, hele slechte kwaliteit

Veels te hoge prijzen bij het zwembad voor een drankje

Veels te weinig variatie in het buffet van eten en eten is ook veels te vet

Restaurant heeft geen airco dus bedrukkend warm tijdens eten

Mannen moeten tijdens diner verplicht lange broek dragen, wat niet vermeld staat op de site of info hotel

Vrouwen mogen wel in korte broek aanschuiven

Receptie en manegment hebben geen begrip voor voor dezelfde klachten van diverse mensen van diverse nationaliteiten

Personeel is wel zeer vriendelijk en behulpzaam

Accommodatie ligt precies op de landingsroute van vliegveld Heraklion, elke dag weer die vliegtuigen vooral in de ochtend

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Insula Alba Resort & Spa in Analipsi, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Insula Alba Resort & Spa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Insula Alba Resort & Spa scoort een 7.92 uit 10 op basis van 9 reviews.