Villa Vrachos

13 reviews over Villa Vrachos

• 2018
    9BaaHan11-04-2018

Heerlijk rustig, uitzicht!

Super locatie, heel vriendelijke eigenaren. Je kunt er heerlijk eten voor een eerlijke prijs. Eleni kookt geweldige authentieke Griekse gerechten. Uitzicht vanaf de meeste terassen prachtig. Afgelegen, maar dicht bij stranden met fijne tavernes.

Gereisd met partner in oktober 2017

• Oude reviews

7Anoniem17-05-2016

Mooi, rustig maar wel afgelegen

Vrachos Villas is een mooie accomodatie voor als je van rust en natuur houdt. De huisjes zijn erg leuk, mooi uitzicht, goeie bedden. Het strand is mooi, wel wat harde wind waardoor soms een woeste zee. De baai bij Pavols vonden wij erg fijn, ook niet zo ver rijden 15 minuten. Verder hebben we de Impros (Imbros) kloof gewandeld, dat ligt op ca. 2.5 uur rijden vanaf het appartement en de wandeling duurt zo'n 2 a 3 uurtjes.

Wat wel een nadeel is, is dat het erg afgelegen ligt. Om ergens te komen moet je altijd een behoorlijk eind rijden, en de slingerweg door de bergen duurt behoorlijk lang. Het 2e nadeel vonden wij de prijs van het eten. In de taverna bij het appartement kun je bij de gastvrouw dagelijks eten. We vonden het erg lekker en omdat vrachos villas vrij afgelegen ligt, kozen wij ervoor om dagelijks savonds er te eten zodat we niet in het donker nog terug hoefden te rijden. En ook omdat wij van te voren hadden gelezen dat de prijzen van het eten niet hoog waren. Er is geen kaart met gerechten en prijzen, je eet inprincipe wat de pot schaft. De laatste dag hebben wij om de rekening gevraagd en dat viel behoorlijk tegen! We waren per avond 50 euro kwijt voor 2 personen. Niet echt griekse prijzen dus! En dat terwijl we echt geen luxe maaltijden hadden, wij eten geen vlees en daardoor vrij eenvoudige maaltijden: bijv. pizza (overigens wel een heerlijke), vega moussaka, gevulde paprika etc. In totaal voor 7 dagen lekker maar eenvoudig eten vonden wij 350 euro wel erg veel geld.

Verder een hele fijne week gehad! Kreta is prachtig!

Gereisd met partner in april 2016

• 9Floris10-04-2015

Wat een uitzicht!

Wij zijn September 2014 bij Vrachos Villas verbleven en dit is ons heel erg goed bevallen! Het strand is vlakbij de villa en er is een heerlijk zwembad aanwezig waar we veel tijd hebben doorgebracht. En dan nog niet eens gesproken over het uitzicht: zo mooi en rustig. De villa zelf was ruim en schoon, niks op aan te merken eigenlijk. Elena en Yannis zijn de eigenaren en hebben ons hartelijk welkom geheten en met alles geholpen wat we nodig hadden. Top vakantie!

• 9Henk 11-12-2014

Rustig gelegen en prachtige uitzicht

We hadden studio 2-3 personen geboekt. Alle huisjes hebben een prachtig uitzicht. Studio was keurig ingericht met complete keuken. Alles zag er binnen en buiten schoon uit. Wifi en airco werkte uitstekend. We hebben om de dag heerlijk in de taverne gegeten. Eigenaren en personeel waren heel vriendelijk. Een eigen auto is essentieel hier, we hebben heel veel moois gezien op de meest afgelegen plekken. Het strand is wel op loopafstand maar terug is het een stevige klim. Voorbij de rotsen ten oosten van het strand kan je prachtig snorkelen in kristalhelder water met veel vissen en planten. We komen er zeker nog eens terug.

• 5Dodo216-10-2014

Een sof

Rustig in het najaar, maar 's zomers moet het een ramp zijn als alle airco's draaien. In de 2-kamervilla's type A hoor je alles wat de buren doen. Door het hoge traliewerk voel je je opgesloten.Bij de villa's is geen schaduw. In het huis hing een vieze rioollucht. De inboedel is oud en oncomfortabel. Dieptepunt: het bed, een twijfelaar waarvan de veren in je ribbenkast porren. De keuken was vies met gaten in het aanrecht. De koelkast maakt veel kabaal. De keukenuitrusting is klein. De zo geroemde vriendelijkheid viel ook tegen. Na een paar keer niet beneden eten, werden we met de nek aangekeken. Na 4 dagen heb je ook alle gerechten wel gezien. Het uitzicht op de zielige kettinghond hielp ook niet. Het dichtsbijzijnde strand is niet 800 meter, maar 2400 meter ver met een hellingsgraad van 10%! Niet te lopen.Wil je een strand met taverna's dan ben je 4 tot 5 km onderweg. De "pure natuur" die wordt beloofd vonden wij ook nergens.Weinig vlinders, vogels etc.Niet 1 hagedisje. Wel jagers!

• 10Rosy19-09-2013

geweldig om te relaxen

Villa Vrachos in Agia Pareskevi ligt heel mooi hoog in de berg met altijd uitzicht op zee. Yannis en Elena zijn geweldige gastheren. Niet opdringerig maar zeer attent. We kregen bij het weggaan proviand mee voor onderweg en 'n flesje van hun zelfgemaakte raki. De huisjes liggen ook bergop dus als je niet elke dag de klim wil maken is 't handig om te vragen naar een van de onderste huisjes. Zwembad en huizen zijn zeer schoon. De kookkunst van Elena is buitengewoon. Altijd keuze tussen verschillende origineel Griekse gerechten waarbij ook altijd rekening gehouden wordt met vegetariers. De stranden zijn erg rustig maar voor de liefhebbers is er ook een stuk met eet- en drinkzaakjes waar 't vanzelf dan iets drukker is. Dat de supermarkt op 'n half uur rijden ligt vonden wij geen probleem. Je kunt altijd eten bij Elena en je hoeft niet elke dag boodschappen te doen. Er is een klein diepvrieskastje aanwezig.

Gereisd met partner in mei 2013

• 9Henk27-06-2012

ONTSPANNEN EN INSPANNEN

grote appartementen (redelijk ingericht) gelegen tegen bergrug en 2,3 km van strand via stijle geasfalteerde weg. Door eigenaar en personeel wordt je zeer vriendelijk en persoonlijk bejegend. Om de dag schone handdoeken en beddegoed. Uitzicht geweldig en zwembad schoon, zoals alles goed wordt onderhouden. Brood koop je voor het ontbijt bij de eigenaar, maar beleg etc bij een market op 17 km afstand (2x half uur rijden). Lunch en diner in de omliggende restaurants of bij Vrachos voor max. Euro 10 pp. en deze zijn van uitstekende kwaliteit. Veel wandelmogelijkheden in de wijde omgeving door de vele kloven. Het zuiden is veelal bergachtig en er zijn weinig bossen. Men kan ook de vele rustige stranden opzoeken. Haastige spoed op de wegen in het zuiden van Kreta is er niet bij, de gemiddelde snelheid ligt op 30 km/uur.

Gereisd met partner in juni 2012

• 9familie met kinderen25-09-2011

Heerlijke vakantie

Wie houdt van disco's en overvolle stranden blijft hier beter weg. Wij hebben er met onze dochters van 11 en 14 een heerlijke vakantie gehad: elke dag een ander strand om te snorkelen, zwemmen, zonnen en waar nauwelijks toeisten zijn. Vracchos villa's is een hele mooie vakantieplaats met schitterend zwembad. De gastvrouw maakt heerlijke pizza, stoofpotjes, moussaka enz. Het is inderdaad een eindje rijden wil je één en ander bezichtigen maar daar haddeen wij weinig behoefte aan. We hebben er van genoten en raden het iedereen aan!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2011

• 9peter suijkerbuijk03-10-2010

wat een weldadige rust

Dit villaparkje met 7 woningen ligt aan het einde van een landweggetje heel dicht bij het strand in een prachtige omgeving. Hier geniet je van rust in een zeer ontspannen omgeving. Het parkje heeft een taveerne, waar de vrouw van de eigenaar zelf haar gerechten klaar maakt. Kies je niet voor de standaard mixed grill van de kaart, maar haar creaties, dan moet je mee naar de keuken, waar ze je uitlegt wat ze kookt. GEWELDIG LEKKER! Het uitzicht is prachtig en de zonsondergangen vanaf je balkon zijn super. Ga hier echter niet naar toe als je wilt stappen of de drukte van een boulevard zoekt.

Gereisd met partner in september 2010

• 8familie Bosch24-08-2010

heerlijke rust !!

Behalve de wind was er complete rust, zelfs geen vliegtuigen in de lucht! Om je batterij op te laden is dit een absolute aanrader! Het strand even verderop, naar beneden rijden, is één van de mooiste die ik heb gezien. Weinig toerisme, kortom zalige vakantie gehad. Misschien toch één opmerking, als je wil eten bij de Villa Vrachos, heb je veel geduld nodig. De bediening is traag en het koken, wat wel erg lekker is, zo nog trager, maar op vakantie is dat geen enkel probleem. Wij gaan terug! familie Bosch

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2010

Villa Vrachos info

• Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
  • RokenToegestaan
  • Aantal personen2 tot 4