• Type accommodatie

Reviews over Agia Marina

Goed uitgangspunt voor tripjes

Jacqueline
    21-6-2018

Dorpje met lintbebouwing. Geen echt centrum. Restaurantjes winkeltjes en strandtenten. Mooi zandstrand. Verder niet echt bezienswaardig.

Mooi wandelgebied in heuvels achter dorp.

Lekker eten bij cactus . Typisch Grieks. Goede busverbinding naar Chania en andere omliggende dorpen.

Leuke plaats

Willeke Meijer
    6-6-2018

Heeeeeel veel leuke restaurantjes

Niet echt een plaats met een ziel

Tonny Croezen
    20-8-2017

Agia Marina heeft een fijn strand en is aan een behoorlijk drukke weg gelegen en ingesloten tussen Stalos en Platanas (Platanas heeft meer charme). Iets verder van de hoofdweg verwijderd vind je enkele restaurants in het kleine oude centrum van Agia Marina. Over het algemeen kun je er goed eten tegen redelijke prijzen. Een nagerecht hoef je niet te bestellen, want deze krijg je overal van het huis in de vorm van fruit, gebak of iets dergelijks (incl. Raki). Het gebied is erg populair bij de Scandinaviërs. Bij de verschillende strandtenten kun je "gratis" van de ligbedden en parasols gebruik maken, zolang je er maar iets nuttigt. De prijzen zijn echter heel schappelijk. Een flesje fris kost € 2,- en wordt geserveerd. De oude en leuke stad Chania is goed te bereizen en west Kreta is mooi. Jammer dat ze je bij de restaurants in Chania overal naar binnen proberen te praten. West-Kreta is ruig en groen en heeft mooie stranden (Falasarna, Elafonesi, Balos). De meeste kloven op Kreta zijn aan deze zijde te vinden.

Dat was genieten!!

Corine van Vulpen
    2-8-2017

Agia Marina is een klein dorpje in het westen van Kreta. Het heeft genoeg restaurants en voor ieder wat wils. Maar ons favoriete restaurant was toch het restaurant bij hotel Amalthia Beach. Als je een auto huurt kun je prachtige tochten maken in een nog relatief vrij rustig gedeelte van Kreta. Mooie kusten en ruige berggebieden met vale gieren. De door ons gehuurde auto was niet echt geschikt voor de bergen. Het is wel zaak om er op te letten dat de auto niet te licht is.

Druk levendig toeristisch plaatsje direct aan zee.

Coby en Hans
    5-7-2017

Prima vakantie plek met veel leuke winkeltjes, tavernas en restaurants. Genoeg te zien en te doen. Mooie stranden!!!

Agia Marina scoort een 7,7 uit 10, op basis van 161 reviews