Agia Marina

Zeewatertemp (℃)16°16°17°17°18°22°22°26°26°24°21°18°
Dagen regen121184210016711

Reviews over Agia Marina

• 7Saskia Munneke20-08-2019

Bezoek vanuit Agia Marina zeker Chania!

Agia Marina ligt aan zee en bestaat voornamelijk uit één doorgaande straat. Aan beide zijden van de straat bevinden zich diverse (beach) restaurants, winkels, supermarkten en zelfs een midgetgolf. Wij bezochten graag het Almira Beach Bar Restaurant waar tweemaal per week live muziek te horen was. Vanuit Agia Marina kun je gemakkelijk per bus naar het sfeervolle Chania, een prachtige oude stad met kleine straatjes en een gezellig langgestrekte boulevard.

• 6Cultuur

Gereisd met partner in juli 2019

• 9Marja02-08-2019

Fantastische vakantie

Het was een heerlijke week ,ontspannen in een geweldig land en geweldige mensen om ons heen. Het hotel was geweldig goede verzorging en heel erg schoon , kleinschalig daar houden we van. Het strand was tien minuten lopen en de winkelstraat nog geen 5 minuten. De restaurants waren om de hoek ,je kon uitkiezen er waren 5 restaurants met heerlijk eten. Allemaal vriendelijk personeel en de beheerders namen allemaal een tijd voor een praatje. Wij gaan er zeker weer heen en raad het iedereen aan echt waar.

• 8Cultuur
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden

Gereisd met partner in juni 2019

• 7Jacqueline21-06-2018

Goed uitgangspunt voor tripjes

Dorpje met lintbebouwing. Geen echt centrum. Restaurantjes winkeltjes en strandtenten. Mooi zandstrand. Verder niet echt bezienswaardig. Mooi wandelgebied in heuvels achter dorp. Lekker eten bij cactus . Typisch Grieks. Goede busverbinding naar Chania en andere omliggende dorpen.

• 7Omgeving

• 9Cultuur

Gereisd met partner in mei 2018

• 5Katja31-03-2018

Eenmalig

Een lange vreselijk drukke kustweg. Als je niet uitkijkt word je doodgereden. Als je in een restaurantje aan de zeekant zit, merk je niks van die drukke straat. Ik heb een gezellig Grieks dorpje waar je heerlijk doorheen kunt slenteren gemist. Strand en zee zijn mooi! Maar volgende keer gaan wij weer naar een echt Grieks dorp met dorpsplein in plaats van een kustweg met restaurants.

• 6Sfeer in stad
    • 1Omgeving
    • 5Zorg voor natuur
    • 5Uitgaanslevenn
    • 2Cultuur

juli 2016

• 7Tonny Croezen20-08-2017

Niet echt een plaats met een ziel

Agia Marina heeft een fijn strand en is aan een behoorlijk drukke weg gelegen en ingesloten tussen Stalos en Platanas (Platanas heeft meer charme). Iets verder van de hoofdweg verwijderd vind je enkele restaurants in het kleine oude centrum van Agia Marina. Over het algemeen kun je er goed eten tegen redelijke prijzen. Een nagerecht hoef je niet te bestellen, want deze krijg je overal van het huis in de vorm van fruit, gebak of iets dergelijks (incl. Raki). Het gebied is erg populair bij de Scandinaviërs. Bij de verschillende strandtenten kun je "gratis" van de ligbedden en parasols gebruik maken, zolang je er maar iets nuttigt. De prijzen zijn echter heel schappelijk. Een flesje fris kost € 2,- en wordt geserveerd. De oude en leuke stad Chania is goed te bereizen en west Kreta is mooi. Jammer dat ze je bij de restaurants in Chania overal naar binnen proberen te praten. West-Kreta is ruig en groen en heeft mooie stranden (Falasarna, Elafonesi, Balos). De meeste kloven op Kreta zijn aan deze zijde te vinden.

• 6Zorg voor natuur
    • 5Cultuur

juli 2017

• 8Corine van Vulpen02-08-2017

Dat was genieten!!

Agia Marina is een klein dorpje in het westen van Kreta. Het heeft genoeg restaurants en voor ieder wat wils. Maar ons favoriete restaurant was toch het restaurant bij hotel Amalthia Beach. Als je een auto huurt kun je prachtige tochten maken in een nog relatief vrij rustig gedeelte van Kreta. Mooie kusten en ruige berggebieden met vale gieren. De door ons gehuurde auto was niet echt geschikt voor de bergen. Het is wel zaak om er op te letten dat de auto niet te licht is.

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Gereisd met partner in september 2016

• 8Coby en Hans05-07-2017

Druk levendig toeristisch plaatsje direct aan zee.

Prima vakantie plek met veel leuke winkeltjes, tavernas en restaurants. Genoeg te zien en te doen. Mooie stranden!!!

• 7Cultuur

Gereisd met partner in juni 2017

• 8ane jan berswerda03-07-2017

voor herhaling vatbaar!

Agia marina is een gezellig plaatsje, veel leuke winkeltjes, supermarkten in overvloed en volop eet gelegenheid. Een scooter huren bij Faber, vertrouwd vriendelijk personeel en niet moeilijk doen als je hem nog wat langer wil huren.[ook nog goedkoop 12euro per dag] Wij hebben 11 keer bij Tempo gegeten alles is daar lekker en als toetje elke keer een sorbet number one and number two, echt het proberen waard. Heel vriendelijk personeel en na een paar keer werd ''ons tafeltje'' al gereserveerd. Als het een beetje kan gaan wij volgend jaar weer naar agia marina,en dan weer naar chryssida, daar was het goed toeven.

• 9Sfeer in stad
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in juni 2017

• 7van Rooijen12-06-2017

geweldig

plaatsje is toeristisch maar hier proef je toch nog de Griekse sfeer

• 7Omgeving
    • 7Zorg voor natuur