Agia Marina

Reviews over Agia Marina

Goed uitgangspunt voor tripjes

Jacqueline
    21-6-2018

Dorpje met lintbebouwing. Geen echt centrum. Restaurantjes winkeltjes en strandtenten. Mooi zandstrand. Verder niet echt bezienswaardig. Mooi wandelgebied in heuvels achter dorp. Lekker eten bij cactus . Typisch Grieks. Goede busverbinding naar Chania en andere omliggende dorpen.

Gereisd Met partner in Sun Oct 01 2017 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Niet echt een plaats met een ziel

Tonny Croezen
    20-8-2017

Agia Marina heeft een fijn strand en is aan een behoorlijk drukke weg gelegen en ingesloten tussen Stalos en Platanas (Platanas heeft meer charme). Iets verder van de hoofdweg verwijderd vind je enkele restaurants in het kleine oude centrum van Agia Marina. Over het algemeen kun je er goed eten tegen redelijke prijzen. Een nagerecht hoef je niet te bestellen, want deze krijg je overal van het huis in de vorm van fruit, gebak of iets dergelijks (incl. Raki). Het gebied is erg populair bij de Scandinaviërs. Bij de verschillende strandtenten kun je "gratis" van de ligbedden en parasols gebruik maken, zolang je er maar iets nuttigt. De prijzen zijn echter heel schappelijk. Een flesje fris kost € 2,- en wordt geserveerd. De oude en leuke stad Chania is goed te bereizen en west Kreta is mooi. Jammer dat ze je bij de restaurants in Chania overal naar binnen proberen te praten. West-Kreta is ruig en groen en heeft mooie stranden (Falasarna, Elafonesi, Balos). De meeste kloven op Kreta zijn aan deze zijde te vinden.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2017

Dat was genieten!!

Corine van Vulpen
    2-8-2017

Agia Marina is een klein dorpje in het westen van Kreta. Het heeft genoeg restaurants en voor ieder wat wils. Maar ons favoriete restaurant was toch het restaurant bij hotel Amalthia Beach. Als je een auto huurt kun je prachtige tochten maken in een nog relatief vrij rustig gedeelte van Kreta. Mooie kusten en ruige berggebieden met vale gieren. De door ons gehuurde auto was niet echt geschikt voor de bergen. Het is wel zaak om er op te letten dat de auto niet te licht is.

voor herhaling vatbaar!

ane jan berswerda
    3-7-2017

Agia marina is een gezellig plaatsje, veel leuke winkeltjes, supermarkten in overvloed en volop eet gelegenheid. Een scooter huren bij Faber, vertrouwd vriendelijk personeel en niet moeilijk doen als je hem nog wat langer wil huren.[ook nog goedkoop 12euro per dag] Wij hebben 11 keer bij Tempo gegeten alles is daar lekker en als toetje elke keer een sorbet number one and number two, echt het proberen waard. Heel vriendelijk personeel en na een paar keer werd ''ons tafeltje'' al gereserveerd. Als het een beetje kan gaan wij volgend jaar weer naar agia marina,en dan weer naar chryssida, daar was het goed toeven.

Gereisd Met partner in juni 2017

Heerlijk Fijne plaats

Echtpaar
    31-12-2016

Agia Marina is een heerlijk plaats we komen er al een paar jaar en het verveelt daar nooit. Niet apart druk maar wel gezellig, Heel veel lekkere eettentjes ( vooral Mitsos) en ook in oud Agia Marina. (bij het benzinestation aan de doorgaande weg omhoog) leuke winkeltjes. en als je drukte op wil zoeken met de bus naar Chania ongeveer 15 min. Ook naar platanias met de bus ongeveer 5-7 min. Lekker strand en veel lekkere strandtentjes.

Gereisd Met vrienden in Thu Sep 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Agia Marina scoort een 8 uit 10, op basis van 161 reviews