Kreta

Kreta is het grootste eiland van Griekenland en ook het meest veelzijdige. De vriendelijke en gastvrije Grieken zorgen dat iedereen zich direct thuis voelt. Chersonissos is veruit de bekendste badplaats met een fijn strand en volop vermaak. Wil je wat meer rust tijdens je vakantie in Kreta? Dan zijn kleinere dorpen zoals Piskopiano en Koutouloufari een goed alternatief!

Lees meer over Kreta

2.499

vakanties Kreta

We hebben een aantal aanbieders voor Kreta voor je op een rij gezet:

Over Kreta

Wil je voor de rust of juist de gezellige drukte naar Kreta op vakantie? Voor de perfecte zonvakantie zit je op dit eiland sowieso goed. Op het grootste eiland van Griekenland zijn er genoeg plekken te vinden voor iedereen die van zon, zee en het Griekse leven houdt. Laat je op Zoover inspireren door beoordelingen en foto’s van andere vakantiegangers.

Grootste eiland van Griekenland

Kreta is van alle Griekse eilanden het grootste en meest zuidelijke. Het eiland is omringd door de Egeïsche Zee en het binnenland is bergachtig. In de winter zijn de bergtoppen hier zelfs besneeuwd. In het noorden liggen de populairste badplaatsen, zoals Chersonissos, Rethymnon en Chania. Hier vind je veel hotels en resorts waar je all inclusive vakanties op Kreta kunt beleven. In het zuiden waan je je op sommige stranden alleen op de wereld. Met mooie baaien, schattige dorpjes en oude havens kom je hier het echte Griekenland tegen. Populaire plaatsen in het zuiden van Kreta zijn Agia Galini, Matala en Frangokastello. Voor leuke uitjes zit je Kreta ook goed, volgens onze Zoover bezoekers zijn de volgende uitjes echte aanraders: Arkadi Klooster, Lychnostatis en natuurlijk het bekende Star Beach in Chersonissos.

Last minute naar Kreta

Wil je op het laatste moment nog naar Kreta reizen of ben je op zoek naar goedkope last minutes naar dit Griekse eiland? Bekijk het actuele aanbod op Zoover en vind de beste campings, hotels en appartementen voor je vakantie naar Kreta.

Meer informatie over Kreta?

Op het Zoover blog hebben wij ook een aantal interessante artikelen geschreven over een vakantie naar Kreta. Wil jij bijvoorbeeld weten wat de beste stranden zijn? Of de leukste plaatsen? Lees dan één van de volgende artikelen:

Weet jij al op welke populaire plaats op Kreta jij vakantie gaat vieren?