Op dit Griekse eiland vind je prachtige zandstranden, pittoreske bergdorpjes en een bruisende stad. En omdat het landschap vlak is, is de fiets hét vervoersmiddel om dit eiland te verkennen.

Lees meer over Kos

We hebben een aantal aanbieders voor Kos voor je op een rij gezet:

vakanties Kos

We hebben een aantal aanbieders voor Kos voor je op een rij gezet:

Over Kos

Op Kos bestaat vakantie vieren uit het genieten van Griekse specialiteiten, heerlijk luieren op het strand en het eiland ontdekken op de fiets. Op Zoover kijk je waar je moet zijn voor jouw favoriete eilandbeleving. Zo vind je hier bezienswaardigheden, hotels en appartementen. Boek een last minute naar Kos en geniet van een fijne zonvakantie op dit Griekse eiland of vergelijk Kos met andere vakanties, reizen en last minutes naar de Griekse eilanden.

Strandhoppen

Elk strand op Kos heeft iets unieks. Zo klinkt er op sommige altijd muziek, terwijl je op andere stranden alleen het ruisen van de zee hoort. Woodstock is bijvoorbeeld een rustig strand met relaxte muziek. Tarzan Beach is een van de bekendste stranden dichtbij Kos-stad en ideaal voor jongeren die na hun stranddag gelijk het uitgaansleven induiken.

Gyros en Ouzo

De Griekse gezelligheid vind je in de kleine boetiekjes en goedkope restaurantjes verstopt in de wirwar van smalle straatjes. Op de menukaart vind je standaard de lekkerste Gyros met Tzaziki en salades met verse feta die je doen watertanden. Deze specialiteiten spoel je natuurlijk weg met een glaasje Ouzo of Retsina.

Vakantie Kos op de fiets

De calorieën van de Griekse delicatessen trap je er vervolgens weer af tijdens een fietstocht over het eiland. Kos leent zich perfect voor een tour op de tweewieler door het mooie landschap en langs schitterende stranden. Met een verfrissende bries en de zon op je huid beleef je het ultieme vakantiegevoel!