Vakantie Kos
header

Vakantie Kos

Kos, verken het Griekse eilandleven

Op dit Griekse eiland vind je prachtige zandstranden, pittoreske bergdorpjes en een bruisende stad. En omdat het landschap vlak is, is de fiets hét vervoersmiddel om dit eiland te verkennen.

Bekijk accommodaties

Plaatsen in Kos

Inspiratie voor Kos

Doen en ervaren op Kos

decoration

1. Het beste uitzicht van Kos vanaf de Dikeosberg

Kos heeft een vrij vlak landschap. De hoogste berg van het eiland is de Dikeosberg, waarvan de top bijna 850 meter hoog is. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over het eiland. Een perfecte plek voor een mooie vakantiefoto of om alvast je volgende bestemming op het eiland te bepalen. Trek je wandelschoenen aan en ga de klim aan.

2.	Badderen bij de bron in Embros Thermé

2. Badderen bij de bron in Embros Thermé

Baden in heerlijk warm bronwater met een heilzame werking. Klinkt als een dure spabehandeling, maar op Kos doe je dat gratis in de Embros Thermé. Je vindt deze warmwaterbron zo’n 14 kilometer ten zuiden van Kos-stad. Tip, bezoek de bron‘ s ochtends dan is het nog niet zo drukt en begin je heerlijk fris en uitgerust aan een nieuwe dag.

Het authentieke westen

Het authentieke westen

Als je het échte, niet toeristische Kos wilt zien, kun je het beste een uitstapje maken naar het westen. Omdat de meeste toeristische trekpleisters in het oosten liggen, komen er in het westen relatief weinig toeristen. Toch zijn dorpjes als Kefalos en Agios Stefanos zeker het verkennen waard. Met een huurauto is deze trip prima te doen.

4. Op bezoek bij de vissers in Pserimos

Op slechts drie kilometer van Kos ligt het visserseiland Pserimos. In de taverna’s op dit eiland eet je dagelijks de lekkerste verse visgerechten. Daarnaast vind je er vooral rust, want het enige dorp op het eiland telt slechts zo’n 50 inwoners. Je vindt er dan ook wel een paar prachtige verlaten zandstranden waar je heerlijk kunt zwemmen.

5.	Het historisch centrum van Antimachia

5. Het historisch centrum van Antimachia

Om de historie van Kos te proeven, is Antimachia een aanrader. In dit dorp vind je een nog werkende windmolen met bijbehorend huis uit de 20ste eeuw. Alles is nog authentiek ingericht, waardoor je een mooi beeld krijgt van hoe men toentertijd leefde. Wil je verder terug in de tijd? In Antimachia vind je ook restanten van een fort uit de 13e eeuw.