Vakantie Kos
header

Vakantie Kos

Kos, verken het Griekse eilandleven

Op dit Griekse eiland vind je prachtige zandstranden, pittoreske bergdorpjes en een bruisende stad. En omdat het landschap vlak is, is de fiets hét vervoersmiddel om dit eiland te verkennen.

Bekijk accommodaties

Plaatsen in Kos

Inspiratie voor Kos

Kos’ mooiste bestemmingen

decoration
Kos-stad: een relaxte hoofdstad

Kos-stad: een relaxte hoofdstad

De hoofdstad van het eiland Kos is een sfeervolle en kleinschalige stad. Zelfs in het centrum en in de haven ontbreekt het chaotische stadsgevoel. Toch is het een bruisende stad waar genoeg te beleven valt. Slenter door de markthallen, pak een terrasje in de haven en breng een bezoek aan de plataan waaronder Hippocrates les gaf aan zijn studenten.

Tigaki: zon, zee en watersport

Tigaki: zon, zee en watersport

Eén van de populairste badplaatsen van het eiland is Tigaki. Hier vind je een prachtig zandstrand waarop je lekker kunt luieren en ook terecht kunt voor verschillende watersporten. Lekker eten doe je bij één van de gezellige restaurants. Voor een bruisend nachtleven ga je naar Kos-stad, dat zich op ongeveer 11 kilometer van Tigaki bevindt.

Ontdek het oude Griekenland in Marmari

Ontdek het oude Griekenland in Marmari

Marmari is een kleine badplaats met een schitterend strand tussen prachtig begroeide duinen. Daarom is het niet alleen een populaire plek om te zonnen, maar ook om te paardrijden. Marmari maakt onderdeel uit van het dorp Pyri, waar het tot op de dag van vandaag draait om oude tradities. Een mooie plek om het echte Griekenland te leren kennen.

Kardamena: voor elk wat wils

Kardamena: voor elk wat wils

Deze badplaats is een plaats van uitersten. Overdag een fijne plek voor gezinnen, vanwege de ondiepe kustlijn, ‘s nachts ook populair bij jongeren, dankzij het gezellige uitgaansleven in het dorp. Je treft er luxe en moderne resorts, maar ook opgravingen uit de oudheid. Kortom, in Kardamena is voor iedereen wel iets te vinden.

Vind je rust in Mastichari

Vind je rust in Mastichari

Op slechts vier kilometer afstand van het vliegveld ligt het rustige badplaatsje Mastichari. Dankzij de hoge golven is het dorp in de zomer vooral populair onder watersporters. Bovendien ligt het grootste waterpark van Kos net buiten het dorp. Maar vanwege de kleinschaligheid en het relaxte karakter van het dorp, is het er ook prima bijkomen.