Vakantie Kos-Stad / Lambi e.o.
header

Vakantie Kos-Stad / Lambi e.o.

Kos-Stad: de bruisende hoofdstad van Kos

Kos-Stad is de prachtige kleurrijke hoofdstad van het Griekse eiland Kos, gelegen aan de noord-oost kust van het eiland. De stad heeft vele bezienswaardigheden, een mooie haven, lange stranden, kristalhelder zeewater en is in archeologisch opzicht zeer interessant. Je hebt hier de vakantie van je leven.

Bekijk accommodaties

Inspiratie voor Kos

3x een lekker zwembad

Fijne zwembaden bij Aparthotel Pelagos

Aparthotel Pelagos heeft heerlijke zwembaden. Geniet van een frisse duik of ga lekker bubbelen in de whirlpool. Voor de kinderen is er een ondiep badje. Kies voor een hotelkamer of appartement en ontdek het bruisende Kos-Stad. Dat is pas echt vakantie!

Comfort in Appartement Aegean Houses

Een heerlijk drankje doen aan het zwembad? Bij Appartement Aegean Houses kan dat. Geniet van het koele water en neem plaats op één van de vele ligbedjes. Je appartement is van alle gemakken voorzien, zodat je ook zelf een lekkere maaltijd kunt maken. Tip: verken Kos- Stad per tweelwieler en huur goedkoop een fiets aan de overkant.

Cocktails bij Hotel Apollon

Een beetje sportief wakker worden? In Hotel Apollon kun je ’s ochtends heerlijk een paar baantjes trekken in het warme water van het zwembad. Ga lekker bij bruinen op een ligbed en geniet van een heerlijke cocktail bij de zwembadbar. Fijn: je krijgt elke dag een set schone handdoeken voor aan het zwembad.

3x de mooiste hotels

Mooie tuin: Hotel Gaia Garden

Geniet van de prachtige tuin van Hotel Gaia Garden. In deze ruime tuin kun je heerlijk zonnen, lezen of wat lekkers bestellen bij het restaurant. In no time ben je midden in Kos-Stad, waar je heerlijk kunt winkelen, slenteren of uit eten kunt in een goed restaurant. Geniet van het authentieke Griekse eten.

Veel te doen: Hotel Blue Lagoon Resort

Hotel Blue Lagoon Resort heeft alles wat je nodig hebt op vakantie. Er zijn meerdere zwembaden, vriendelijk personeel en voor de kinderen is er een leuk animatieteam aanwezig. Geniet van de ruime kamers met een groot en zonnig balkon. Op sommige kamers heb je zelfs een eigen jacuzzi!

Rust bij Hotel Aegean View

Een prima uitvalsbasis voor een vakantie in Kos- Stad is Hotel Aegean View. Het hotel ligt heerlijk afgelegen, waardoor je gegarandeerd kunt genieten van een goede nachtrust. Rondom deze accommodatie is genoeg gratis parkeerplek te vinden en met een huurauto ontdek je heel het eiland.

Zeker doen in Kos Stad

Badderen bij de bron

Baden in heerlijk warm bronwater met een heilzame werking. Klinkt als een dure spabehandeling, maar op Kos doe je dat gratis in de Embros Thermé. Je vindt deze warmwaterbron zo’n veertien kilometer ten zuiden van Kos-Stad. Ga in de ochtend om de drukte te vermijden. Zo begin je ook nog eens heerlijk fris en uitgerust aan een nieuwe dag.

Bewonder het landschap

Kos heeft een vrij vlak landschap. De hoogste berg van het eiland is de Dikeosberg, waarvan de top op bijna 850 meter hoogte ligt. Vanaf daar heb je een prachtig uitzicht over het eiland. Een perfecte plek voor een mooie vakantiefoto, of om alvast je volgende bestemming op het eiland te bepalen.

Het authentieke westen

Als je het échte, niet toeristische Kos wilt zien, kun je het beste een uitstapje maken naar het westen van het eiland. Omdat de meeste toeristische trekpleisters van het eiland in het oosten liggen, komen er in het westen relatief weinig toeristen.

Op bezoek bij de vissers

Op slechts drie kilometer van Kos ligt het visserseiland Pserimos. In de taverna’s op dit eiland eet je dagelijks de lekkerste verse visgerechten. Daarnaast vind je er vooral rust, want het enige dorp op het eiland telt slechts vijftig inwoners. Je vindt er dan ook een paar prachtige verlaten zandstranden waar je heerlijk kunt zwemmen.