Hotel Athinoula

Laatste review

onvriendelijke eigenaar

richard,
5-9-2011

hotel athinoula te kefalos een leuk en rustig plaatsje waar je heerlijk op het strand kan liggen.Als je er heen gaat, de 2 kamer appartementen zijn alleen aan het zwembad.Aan de achterzijde van het hotel zijn 3 kleine 1kamer appartementen die als 2kamer app worden verhuurd.NR122,123,124 let daar op,alleen keukenblokje en geen apart woongedeelte zoals vermeld in de reisgids/internet.Verder is de eigenaar zeker onvriendelijk als je hem daar op wijst!!!

Als je logies met ontbijt boekt,brood met (ham?)kaas en jam 1kop koffie/thee of jus en een gekookt ei,beetje eentonig en voor hetzelfde geld kun je in kefalos overal uigebreid ontbijten.

De schoonmaaksters waren wel zeer vriendelijk,en je krijgt elke dag schone handdoeken.

Kenmerken

20 reviews over Hotel Athinoula in het Nederlands

onvriendelijke eigenaar

richard
5-9-2011

Het was het net niet helemaal voor ons

Brianna
23-8-2011

Mijn vriend en ik hadden een appartement bij Athinoula. Bij aankomst werden we niet erg vriendelijk ontvangen. De kamer viel erg tegen; heel klein bed (met pijnlijk matras), schuifdeur naar de badkamer die niet goed sloot, te kort douchegordijn waardoor het steeds een natte bende werd en we hadden 2 kookplaatjes zonder afzuigkap. Voor €5,- per dag hebben we airco erbij gehuurd. De kamer werd wel iedere dag schoongemaakt door hele vriendelijke schoonmaaksters.

Zwembad was oké, maar met veel wespen er omheen en erin. Terrasje bij het zwembad was simpel, maar het eten was prima. Alleen wel lang moeten wachten op ons eten steeds.

We hebben 3x een quad gehuurd bij Manolis; dit kostte €16,- (+ €13,- voor een volle tank) voor een hele dag.

Kefalos is een rustig plaatsje, met leuke cocktailbarretjes. Als je van wat reuring en uitgaan houdt kun je beter naar Kos-stad of Kardamena gaan.

Ondanks dat we niet overal enthousiast over waren hebben we evengoed een fijne vakantie gehad :-)

Heel vies zwembad, veel gasten met oorontsteking.

eerste en laatste keer
5-8-2011

Het hotel is volgens de brochures 10 jaar oud. Het is echter de laatste 40 jaar 3 keer gerenoveerd. De kamers zijn klein en een twee persoonsbed is 1.30 x 1.90m groot, kleiner dan een twijfelaar dus. De veren staken tot grote spijt van onze schaafwonden gewoon uit de matrassen. Er wordt dagelijks schoongemaakt, maar neem geen kijkje onder het bed. Bij het zwembad zaten er kakkerlakken waar overigens wel tegen werd gespoten. Het zwembad was erg vies. De groene drap dreef op het water in het kindergedeelte. Na herhaaldelijk aangeven werd hier niks aan gedaan en nonchalant gezegd "er zit voldoende chloor in het water". Dit resulteerde bij een aantal gasten in een fikse oorontsteking.

Het hotel heeft een ontbijt met kaas, ham een ei en een paar sneedjes brood. Met een glas aanmaak gaat dit met een week wel vervelen. De kluis kost 15 euro per week. De airco (die je in de stikhete kleine kamer echt nodig hebt) kost 5 euro per dag.

Vrierndelijkheid van het personeel is ver te zoeken.

Traveltroef

Super voor windsurfers en kitesurfers

andrew
26-7-2011

Dit hotel is gewoon prima. Betaal wat bij voor een goed ontbijt (3,00) en airco ( 40 tientjes per week) en je voelt je in een 4 sterren hotel.

Prijs kwailiteit is super en Griekse yohurt met fruit als ontbijt is meer dan top.

Daarna lekker windsurfen of zonnen (50 meter) of lekker kiten (tien minuten fietsen) bij Kolihari.

Ga hier 100% zeker terug.

Er zijn volop eettentjes en cocktail bars zijn gezellig. Tot laat zijn de muziektentjes open. Voldoende te beleven maar het is natuurlijk geen Kos stad. Maar dat wil ik ook helemaal niet.

Voldoende wind voor surfen en kiten in augustus. Helaas dit jaar volgeboekt.

ideaal voor rustzoekers

P & C
9-6-2011

Wij hadden een apartement geboekt, prima schoon, maar wel wat aan de krappe kant.(2 pers.bed van 130 cm) In het souterrain zijn ook apartementen, maar wij prefereerden een balkon.

Er is een fijn zwembad, maar overdag staat de muziek hard aan.

Supermarkt op 2 min. lopen en van alle benodigdheden voorzien. Er is een broodrooster, koelkast met vriesvak en waterkoker. Ook is er een föhn. Voor 1 euro kun je een half uur mailen of internetten en je hebt een snelle verbinding.

Je moet eigenlijk wel vervoer hebben om de omgeving te verkennen, bij Manolis huur je voordelig een quad, auto of scooter. Er is een prachtig naaktstrand op 8 km afstand (Magic beach) met ligbedden, kussens en een windscherm). Alle andere strandjes in de buurt zijn ook heerlijk rustig.

Het eiland is de moeite waard om een aantal dagen rond te toeren.

Wij komen zeker nog een keer terug.

super spot voor windurfers en kitesurfers

Sjaak Janssen
2-2-2011

Dit hotel ligt op 100 meter van de surfspot en ideaal voor de kitespot. de wind is super aan beide kanten van het eiland. lekker varen zonder pakje.

Athinoula, the place voor sportieve mensen.

Biljart, cocktails en lekker eten op 100 meter

We hebben een heerlijke vakantieweek gehad. Kefalos is nog een klein paradijsje. Wel zielig voor de middenstand dat er zo weinig toeristen komen. Er is veel overcapaciteit van restaurants. en mensen zijn al failliet gegaan. Jammer dat Kefalos door touroperators zo overgeslagen wordt. Voor rust ben je op de juiste plek. Huur je auto bij Manolis. Dat is de helft van de prijs in vergelijking met de touroperator.De eigenaar is nogal chagrijnig, maar je hebt in de praktijk niet veel met hem te maken.De rest van de familie is helemaal oké.

nooit meer

Becky
15-9-2009

het was een hele gezellige vakantie, maar het hotel stelt geen drol voor en de omgeving is saai!

geen aanrader voor jongeren tussen de 16 en 23/35

Géén goede service, afgelegen plek.

Nanna Brink
9-9-2009

In tegenstelling tot vorige berichten heb ik geen goede service mogen ervaren in dit hotel. De eigenaar is chagrijnig en onvriendelijk, zijn dochter is wel heel aardig, maar één ding is duidelijk in dit hotel: ze willen aan je verdienen. Het ontbijt stelt niets voor, voor een kopje koffie of een glaasje jus moet je bijbetalen, de ijsjes op het terras zijn buitensporig duur, er is expres geen koelkast op de kamer zodat je wel je drankjes bij de receptie moet halen, kortom: dit hotel wilt graag aan jou verdienen, en daar schiet persoonlijke service bij in. De kamers zijn net groot genoeg voor een tweepersoonsbed en een bureau, meer moet je niet verwachten. Op het balkon kun je net met zijn tweeën zitten. Het enige pluspunt is dat alles erg schoon is, er is werkelijk geen vuiltje te bekennen in de badkamer, zelfs onder het bed is het schoon. Dus complimenten voor de schoonmaaksters, niet voor de eigenaar.

Van 13 tot 20 augustus ben ik samen met een vriendin naar Kos geweest. We hebben bewust gekozen voor dit hotel, dat wat meer afgelegen ligt op het eiland, omdat we niet in Kos-stad wilden zitten (het Salou van Kos).

We hebben echt een superkeuze gemaakt. Hotel Athinoula is prima, simpel, netjes schoon, en gewoon alles wat je nodig hebt. Het enige dat ik miste was een koelkastje op de kamer waar je wat te drinken koel kon houden.

De service was prima, vooral de dochter van de eigenaar is erg aardig. Het zwembad is lekker en mooi schoon en het hele rustige strand ligt op nog geen 2 minuten lopen. Aan het strand meer dan genoeg keuze uit vele barretjes en restaurants.

Een auto kun je het beste bij Manolis huren, wij hoorden verhalen over Trust, het schijnt dat die eigenaar nogal stiekem is (krassen mooi wegpoetsen totdat jij de auto weer terug komt brengen!)

Een dagje over het eiland met de auto is zeker een aanrader, wat een prachtig eiland is Kos!

We hebben een top vakantie gehad

Traveltroef

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Athinoula in Kefalos, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Athinoula zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.