Villa Monambeles

Meer villa info

26 reviews over Villa Monambeles

• 9Eva,Ton en Lotte29-07-2015

Geweldig!

We hebben 8 heerlijke dagen gehad in de villa. Elena is een engel en het ontbijt zou ik zeker bij boeken, echt enorm uitgebreid. Het zwembad is zalig. Een auto is zeker aan te raden in dit gebied. We hebben lekker gegeten bij restaurant Foys, 10 min. Loopafstand. Topper!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 10Carla Groot05-10-2014

Een prachtige villa in een mooie rustige omgeving

Wij hadden villa Cleo een klassiek ingerichte villa. Mooie ligging, vooral op het dakterras. Ontbijt hadden we bijgeboekt. Eten in overvloed, zeer uitgebreid, en erg lekker..Elene doet haar uiterste best om het naar je zin te maken. Villa is schoon, en drie maal per week schone lakens en badlakens. Bij het zwembad staan genoeg ligstoelen. Auto is wel gewenst, want de supermarkt die het dichtst bij was, was altijd gesloten. Eten bij Ammes is een feest. Klein strandje op vijf minuten loopafstand. Mooie Routes met de auto gemaakt, Fiscardo,, Lixouri,Sami. Kortom als je van rust houdt, is Villa Monabelles fantastisch.

Gereisd met partner in september 2014

• 10fam v dijk09-06-2014

een heerlijke vakantie daar gehad

prachtige villa, genoeg van alles aanwezig, rustig, mooie inrichting, heerlijk zwembad, genoeg ligbedden bij zwembad, kortom...wij vonden het heerlijk!!!

Gereisd met partner in mei 2014

• 9Van de Bovenkamp05-07-2013

Leuke vakantieaccomodatie

Samen met onze dochters van 5 en 7 hebben we een leuke vakantieweek gehad. Wij zaten in villa Elena. Boven en beneden een badkamer. De villa was compleet ingericht (vooral voor Griekenland). Zowel boven als beneden heb je de mogelijkheid om buiten te zitten, beneden staat een (eenvoudige) leuke loungeset. In totaal zijn er 5 villa's op dit ruim opgezette 'park'. Naast villa Elena was een speeltuintje voor de kinderen. Daarnaast ligt het zwembad (afgescheiden door een hek). Het zwembad wordt goed schoongehouden. Een huurauto is wel erg plezierig. (al is het alleen maar om inkopen te doen, De dichtstbijzijnde minimarkt die in juni open was, is ongeveer 1-1,5 km lopen). De luchthaven ligt dichtbij, zodat je snel vanaf het vliegveld bij de accommodatie bent. Van de vliegtuigen hadden we geen last. Met de auto kun je vanaf de accommodatie in ongeveer 1,5 uur rijden alle uiteinde van het eiland bereiken. Het eiland zelf vonden we leuk, niet super spectaculair, maar er is genoeg te zien.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2013

• 9Johanna P21-05-2013

Aangenaam vertoeven

Villa Mary was voor 2 personen heerlijk, lekker terras om te ontbijten in de zon. Keuken voldoende uitgerust om ook zelf eten te koken. Badkamer met bad waar je ook goed in douchen kon. Schoonmaak is goed, Elena is erg vriendelijk. Enige nadeel van de Villa waren de matrassen die nieuw maar erg hard waren. Een auto is erg fijn, om boodschappen te doen en de rest van het eiland te bekijken. Strandje dat vlakbij is, is klein maar prettig.

Gereisd met vrienden in mei 2013

• 9silvia08-10-2012

wat een rust

Leuke rustig gelegen villa. Douches zijn een beetje krakkemikkerig, wel goed heet water. Bedden zijn helaas veel te hard. Eigenares biedt een ontbijt aan voor € 8,50 pp. Dit is te duur voor het gebodene. Villa ligt vlakbij het vliegveld, maar hinder heb je hier niet van, eerder leuk om de sporadische vliegtuigen te zien. Zeer centraal gelegen op het eiland, elk deel van het eiland is van hieruit goed te bezoeken met de auto. Neem wel een navigatiesysteem mee omdat de bewegwijzering niet altijd even duidelijk is.

Gereisd met partner in september 2012

• 9Caroline01-08-2012

zeer mooie rustige locatie!!

Prachtige villa,s op mooie rustige locatie.Om de 3 dagen schoonmaak en schone handdoeken en beddegoed.Goed onderhouden tuin en druiven en bomengaard.Vriendelijke eigenaren!In warme periode naar strandje lopen is een hele kluif, Wij reden in 5 min. naar strandje zeer dichtbij,schoon rustig bedden en parasols voor 6E per set.Klein snackbarretje en strandwacht!Teven douche.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 10marijke7714-06-2012

Om er te komen moet je langs weggetjes waarvan je denkt.... waar komen we terecht?!?!? Maar er staan 5 mooie huizen met een goed verzorgde tuin. Ons huis (Elvira) was echt brandschoon. En we werden allerhartelijkst ontvangen door Elena met een heerlijke fruitmand en fles (eigengemaakte) wijn. Elena en ook haar man zijn zeer vriendelijk en bereidwillig om je het naar de zin te maken. Voor griekse begrippen was het inventaris dik in orde. De 3 grotere villa's (Elvira,Elena en Cleo) hebben allemaal een heerlijk dakterras, waar vanaf je een prachtig uitzicht hebt op de zee en op de bergen. Het zwembad hebben wij elke keer voor onszelf gehad en was ook echt heel schoon. Lekkere strandbedden en parasols erbij.

Ik ben vaker in op een eiland geweest, maar dit is echt een topper, zowel het eiland zelf, als deze accomodatie. Vanuit hier is het hele eiland te bezoeken. Een absolute aanrader. Maar wel voor iemand die van rust houd. Hou je meer van bedrijvigheid dan moet je iets anders zoeken.

Gereisd met vrienden in juni 2012

• 10vandermeermarjolein06-06-2012

Geweldige villa's

We hebben genoten in Monambelles. Het ligt in het rustige plaatsje Svoronata. Mooie, ruime villa en heerlijk rustig. Het zijn totaal 5 villa's, allen met genoeg privacy. Wij hadden de villa aan het zwembad, niet heel handig met een kruipende peuter ivm allerlei trapjes. Maar villa was ruim en heel schoon (elke 3 dagen werd er schoongemaakt). Er zijn geen handdoeken voor bij het zwembad Elena de eigenaresse is er 's ochtends. Ze maakt heerlijke ontbijtjes en die nuttig je in een klein bijgebouwtje. Op loopafstand wat restaurants, al waren de meeste nog dicht. Aanraders zijn Dum Spiros Spero en Enetiko (aan het strand Auto is heel handig daar. De grotten van Melissani moet je gezien hebben, evenals Myrthos Beach (een van de mooiste stranden van Europa)

Gereisd met jonge kinderen in mei 2012

• 9ger min28-08-2011

fantastisch

De villa van Monabelles is werkelijk prachtig. Uitzicht op het zwembad en de zee. Goed afgewerkte villa en smaakvol ingericht. Goede werkende airco voor de slaapkamers. Waar kom je dit nog tegen? Heerlijk zwembad. Een ideale uitvalsbasis om met de auto het eiland te verkennen. Alleen de tuin was het gras een beetje dor. Elena en haar man verzorgen je prima. Uiterst vriendelijk. Elena maakt een heerlijk ontbijt. Met het warme zonnetje erbij hebben we een heerlijke week doorgebracht in de villa.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

5 tips over Villa Monambeles

• fam v dijk, 09-06-2014 Rapporteren

een auto of scooter is wel aan te raden vanwege de afstanden.

• Van de Bovenkamp, 05-07-2013 Rapporteren

Natuurpark Ainos: het hoogste puntje van het eiland. Je kunt met de auto helemaal naar boven rijden, een leuke rit met mooie natuur en boven een mooi uitzicht.

• Johanna P, 21-05-2013 Rapporteren

Argostoli is een heerlijk stadje met een heerlijk plein waar je rustig een paar uur kan zitten mensen kijken en 'savonds voldoende keus om uit eten te gaan. In het voorseizoen is op veel strandjes geen horeca of strandbed te bekennen, Costa Costa(Lassi) is een vriendelijk strand met heerlijke strandbedden met aardig personeel

2 vragen over Villa Monambeles

• silvia, 17-07-2012 Rapporteren

slapen en doucen?

hoe zijn de bedden? niet te hard? Hoe is de badkamer, douche waar je onder kunt staan en goed warm water?

Caroline, 01-08-2012

bedden boven stevig op parterre zachter.Prima altijd warme douches!!

• Swaanen, 22-03-2012 Rapporteren

afstand dorp

Zijn er op loopafstand restaurantjes, winkeltje ? Is Svoronata te lopen ?

cschaeff, 02-08-2012

Hoi, net retour van Kefalonia!echt schitterend eiland hier kom je echt tot rust.Genoten van de accomodatie en het vele moois wat er te zien is, ong. 1000km met ons autootje gereden!De plaatsjes vonden wij wel heel erg stil en helaas vanaf Argostoli geen boottochten kunnen maken dit is toch echt voor de andere kant van het eiland weggelegd. Groetjes Caroline

Caroline, 14-06-2012

Hallo,dank voor je leuke reactie!!we kijken er erg naar uit om te gaan. Jullie hadden er ook een auto bij?zo hoe hebben jullie dat gedaan met afkopen van eigen risico en het terugbrengen van de auto?is het kantoortje zo vroeg al open als je weer weggaat? Bedankt alvast voor je antwoorden h.gr.

Caroline, 15-06-2012

Hoi! Is vanaf het vliegveld de accomodatie makkelijk te vinden?ervaarden jullie hinder vd vliegtuigen qua geluisoverlast? Het Ainos gebergte staat zeker op mijn lijstje, is de weg er naar toe of doorheen een beetje te bereiden met een Daewoo Matiz of komen we op grintpaden terecht haha.
    Hopen echt dat er geen radicale omslag komt na de verkiezingen van zondag.Blijft spannend!

marijke77, 15-06-2012

Vanaf het vliegveld, gelijk een hele scherpe bocht naar rechts, dan rij je langs de kust, gewoon op een logische manier de weg volgens, dan zie je vanzelf aan de rechterkant groene bordjes met gele letters "Villa Monambeles" staan. Wij ervaarden zeker geen hinder van de vliegtuigen, we vonden het zelfs een gaaf gezicht. Soms zijn het er 10 en soms zagen we er maar 2 per dag. valt hartstikke mee. Je gelooft het niet maar de weg naar het Ainos gebergte was de mooiste en fijnste weg die we bereden hebben, volgens mij net nieuw. Je ziet allemaal kleine autootjes rijden, vooral Smartjes.

marijke77, 14-06-2012

Er zijn wel wat restaurantjes te lopen maar niet heel erg dichtbij. er is 1 winkeltje redelijk te lopen. Toch kan je hier eigenlijk niets doen zonder auto. Svoronata tja misschien kan je het lopend doen maar ik was blij dat wij het niet hoefden. Svoronata stelt niet zo heel veel voor. Ben je op zoek naar een vakantie waarbij je wel wat bedrijvigheid wil, dan moet je hier zeker NIET naar toe gaan. Ben je op zoek naar rust en wil je geen massatoerisme dan zit je hier zeker goed.

marijke77, 14-06-2012

Onze auto zat bij de vakantie in (via Sudtours) een van ons werd opgehaald bij het vliegveld, even 200 verder gebracht naar de garage (lees grasveld :-) ) en diegene kon ons dan weer ophalen bij het vliegveld. wij vlogen laat op de dag terug en hadden eigelijk de auto eerder op de dag moeten terug brengen maar ze deden helemaal niet moeilijk en mochten de auto om 20.00 uur terug brengen zonder extra kosten. En dat is echt de mentaliteit van de grieken daar.Op het vliegveld kun je (heb er niet heel erg goed op gelet) volgens mij ook auto's huren. oa Hertz heb ik er gezien. Er komen maar een handjevol vliegtuigen per dag aan dus de verhuurders passen hun openingstijden daarop aan. Volgens mij moeten jullie daar wel uit komen. Wij hadden overigens onze navigatiesysteem meegenomen. (Navicom) en die werkte echt PERFECT! op het eiland. Het is heel fijn om de bochten er op zien aankomen en dat er even op staat hoe hard je mag, dat is vaak of 30 of 90, maar de 90 hebben we maar 2 x gehaald haha. Je kan daar gewoon niet hard rijden, maar ja daar heb je ook vakantie voor he. Ga vooral naar St. Thomas beach, die vonden wij het mooist. Heel veel vakantieplezier als je daar heen gaat. Ik wil wel weer terug. :-)

Caroline, 15-06-2012

Hoi!heel erg bedankt voor je reacties :) nog even te gaan en dan gaan we.Mocht me nog wat te binnen schieten dan hoor je van me.Hartelijke groet!!

cschaeff, 21-05-2012

Hoi,ik zie dat jullie ook naar villa Monabelles gaan, wij ook van de zomer mits het geen janboel wordt in Griekenland,hoe zien jullie dat??we hebben er onwijs veel zin in er is zoveel moois te zien en te doen daar.Groetjes Caroline

marijke77, 14-06-2012

@cschaeff ik ben net terug van Monambeles, maar helemaal niets gemerkt van de crisis. Er zit gewoon geld in de geldautomaat en de schappen in de winkels liggen vol. Deze grieken zijn veel te blij met de toeristen om er een "janboel" van te maken. De laatste dag spraken we wel iemand die wel merkte dat het toerisme dit jaar wel was afgenomen tov vorig jaar. Heel jammer, want dat verdienen deze super aardige grieken niet. PS ga vooral naar het hoogste punt van het eiland (Ainos gebergte) heel erg mooi daar.

Villa Monambeles info

• Gratis wifiOp de kamer

• Balkon / terrasAanwezig, Terras
  • JacuzziAanwezig
  • KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen, Kluis, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, Strijkijzer, TV, Wasmachine

• Receptie24-uurs receptie, Express check-in & check-out
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Rookruimte, Terras, Tuin, VIP area
  • EntertainmentCasino
  • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Geld wisselen mogelijk, Informatie voor trips, Kluis, Ticket service, Wasserette

• Wellness behandelingenLichaamsbehandelingen, Massages

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats