Appartement Barbara

27 reviews over Appartement Barbara in het Nederlands

Geweldig

Jojo,
13-6-2018

Heerlijke vakantie gehad. Het appartementencomplex bestaat uit 2 gebouwen en een zwembad en is echt een familiebedrijfje. Het zijn hele lieve mensen en ze maken je verblijf zo aangenaam mogelijk. De kamers waren ook ruim en schoon en hadden een ruim balkon.

Het is aan te raden om een auto te huren zo dat je wat van het mooie Kefalonia kan zien. De grote stad Argostoli is een vrij nieuwe stad met een mooie winkelstraat. Niet alleen vind je er toeristenshops maar ook kledingwinkels.

Een strandje wat ik kan aanraden om met de auto heen te gaan is Eglina Beach. Dit is ietsje verders dan Ammes Beach en Al Helis beach (dit zijn de 2 strandjes het dichts bij app. Barbara). Eglina Beach is een wat rustiger strandje met een paar bedjes en een soort klein tentje waar je van alles kan kopen.

Als je naar boven loopt vanaf Barbara zit een restaurantje gemaand Acrapolis, mocht je daar heen gaan: neem geen lamb kleftico (vlees was droog)

Gereisd met partner in Fri Jun 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Rustige ligging mooi uitzicht balkon

Dagmar,
14-7-2017

Wij hadden een prachtige ruime kamer op bovenste etage ruim balkon met geweldig uitzicht ook over zee met groot bad en goeie douche! Wij zaten in nieuwe gebouw alles netjes, viel mij alles mee voor de goedkope prijs!Het is wel zeer aan te bevelen om een auto te huren omdat openbaar vervoer niets voorstelt en omdat je afgelegen zit zou je het prachtige eiland met vele mooie stranden en dorpen niet zien! Zonder auto hadden wij deze accommodatie/ locatie nooit gekozen!Goede wegen en weinig verkeer!!Rijden in donker niet aan te raden! Kefalonia is heel mooi en nog geen massatoerisme (Op Lassi na dat is lelijk) maar wel met hele mooie zandstranden behalve Costastrand hutje mutjet!Argostolli leuke stad met mooie boulevard en winkelstraat!Assos prachtig, Skala lang rustig zand-kiezels, Lourdas is mooie baai leuke restaurants (Lorraines geweldig met uitzicht)Avithos strand heeft leuke taverna om savonds te eten(de onderste).Kourkoumalata prachtig dorp met top Marina Bar/taverna!

Gereisd anders in juni 2017

Mooi complex bij een supervriendelijke familie

Wim en Marian Vriens,
10-7-2017

Heerlijk weekje gehad in appartement barbara. Net verzorgd complex met alle voorzieningen in de buurt. Is erg aan te bevelen!

Gereisd met partner in juli 2017

D-reizen

Ligt aan rustige doorgaande weg. Studio's eenvoudig, maar doelmatig ingericht. Bedoeld voor max 2 personen. Ruime studio met betaalde airco en ruim balkon. Wij verbleven in het zgn. Oude gedeelte bij het zwembad met rondom voldoende en goede ligbedden. Bij het zwembad een leuke gezellige bar met terras. Bezoekers hoofdzakelijk Engelsen. Drankjes aan de prijs. T.o. Barbara ligt een pad datnaar een aardig strandje voert op 500 m afstand, maar dan nog wel 75 traptreden naar beneden. De familie/eigenaren zijn altijd aanwezig, vriendelijk en behulpzaam. Naast Barbara nog een bar, restaurant en supermarktje. Verder nog 3 restaurants binnen de 500 meter. Slechte onregelmatige busverbinding naar Argostoli en Lassi. Goed autoverhuurbedrijf, zonder creditcard en volledige verzekering zonder eigen risico, op 500 meter afstand , genaamd Greek Stones. Barbara beveel ik van harte aan voor rustzoekers die geen behoefte hebben aan een dorpje met gezellige straatjes, terrasjes en/of leuk haventje, maar genoeg hebben aan een mooie natuur.

Gereisd met partner in september 2016

Beetje tegenvaller

Petra
17-8-2016

Waarschijnlijk te hoge verwachtingen gekregen door beoordelingen, ookal waren de laatste alweer van tijdje geleden. Had daardoor gehoopt op iets minder typisch Griekse taferelen, maar ook hier keiharde bedden (hebben ze ook geen oplossing voor), zittend douchen (in bad) en gevaarlijk pendelende douche op populaire douchetijden. Waarschijnlijk ben ik gewoon zo'n "zeurhollander" maar ook gastvrijheid vind ik wel nogal tegenvallen. Alles wordt verborgen achter glimlach, maar als er iets is dat hen niet bevalt, kunnen ze echt akelig en kinderachtig doen. En van hulpvaardigheid heb ik niets gemerkt. Kinderen zijn ze ook niet dol op, die zijn al snel te druk. En alles is er erg duur. Airco kost €7,- per nacht. (en niet €5, zoals reisorganisatie aangeeft) Dat is met z'n vieren(=2 kamers)voor twee weken bijna €200! Dat vind ik echt bizar veel. Maar door hitte eigenlijk bijna onmisbaar. Drankjes en eten bij bar ook erg duur. Schoonmaak tussendoor stelt weinig voor. (en ik ben niet eens een "poetsmiep") Wel regelmatig schone handdoeken en elke 4 dagen schoon bed. Kamers hebben kleinste tv die je ooit hebt gezien. Normaal gesproken niet zo belangrijk op vakantie natuurlijk, maar had nu graag wat van Olympische spelen willen zien. Verder ziet het er allemaal erg netjes uit en is zwembad en tuin goed verzorgd. Het dagelijks sproeien geeft alleen wel erg veel muggen, dus neem daarvoor je voorzorgsmaatregelen! Op sommige avonden wel 15 muggen in onze kamer. Meerdere mensen gesproken die net zo dachten over alles, dus jammer dat we dat niet eerder hadden gelezen. Dan hadden we hier niet voor gekozen. Nieuwe gedeelte heeft een bad, twee volwaardige kookpitten en is ruimer. Oude gedeelte is knusser en bij zwembad. Loopafstand tussen beide is nog geen 100 meter. Broodjes gyros (wrap) bij naastgelegen Porto Helis erg lekker! Kefalonia 16 jaar geleden ook bezocht. Toerisme is sindsdien zeker vertienvoudigd vooral in Lassi. Dat is jammer. Eenvoud van het eiland was haar charme. Maar nog steeds een fijne vakantie plek. Zeker een auto huren! En vooraf prijzen vergelijken (in Nederland al) loont erg de moeite. Assos vonden wij het leukste plaatsje van het eiland. Strand van Skala vonden wij het fijnst, niet zo hutje op mutje en veel visjes om te zien bij snorkelen. Maar dat is wel een eind rijden. Wij heb het lekkerst gegeten bij Retseto in Lassi. Bij Lidl en Carrefour kun je voor prima prijzen ook zelf koken. En de bakker in Argostoli aan de boulevard (Emvidis ofzo?) zou ik het liefst mee naar Nederland nemen! Wat hebben ze daar een lekkere dingen! Al met al een fijne vakantie.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Geweldige vakantie! Thuiskomen!

Lisanne
24-7-2015

Geweldige vakantie gehad. Hartelijk ontvangen, hele aardige mensen die alles voor je willen doen! Prima, net appartement met een ruim balkon! Lekker afkoelen in het zwembad waar altijd plek is, rustig zelfs. De vakantie afgesloten met een heerlijke bbq waarbij alles door moeder zelf bereid is (heerlijk eten!). Jammer dat we morgen vertrekken. Genoten deze 12 dagen! We hopen hier weer een keer terug te komen. Dankjewel Barbara Studios!

Gereisd met partner in juli 2015

Heerlijk appartement

MarcelLubberts
26-7-2013

We werden zeer vriendelijk ontvangen en ondanks dat we laat aankwamen werd de bbq nog even aangezet voor ons. Een goed begin van de reis! De appartementen zijn ruim met een groot balkon. Zeker ruim genoeg voor 2 personen. Schoonmaak is ook prima, een paar dagen per week schone handdoeken etc. Lekker zembad bij het complex.

Op loopafstand zijn twee strandjes te vinden en er zitten een paar restaurants en een winkeltje in de buurt. Breng ook zeker even een bezoekje aan Crazy George, een klein barretje aan het einde van de straat met een rveindelijke eigenaar.

Verder ligt het complex wel een beetje 'op het platte land' en dus hebben we een paar dagen een auto gehuurd. Kefalonia is erg mooi, veel mooie stranden en qua grootte is het ideaal om een paar dagen het eiland te verkennen met de auto.

Gereisd met partner in augustus 2012

Prima appartement.

Maxine
15-8-2011

Mooi verzorgde tuin en schone, eenvoudige appartementen. Lekker ruim balkon. wel vervoer nodig, in de supermarkt kan je een scooter of motor huren. De prijzen hier liggen wat lager dan op de andere bekende Griekse eilanden. Geweldige zeeschildpadden gezien in de haven van Argostoli! Heerlijk rustig weekje gehad!

Gereisd met partner in augustus 2011

Super apartementen!

Man/vrouw
14-8-2011

We zijn net een week terug uit Keffalonia, maar willen zo weer in het vliegtuig stappen. Wat een geweldige vakantie hebben we gehad. Dat komt mede door de hele fijne sfeer bij de appartementen van Barbara en haar familie. Waar vind je in de drukste weken van het jaar nog de rust van het naseizoen! In het appartement is alles aanwezig. Schone handdoeken op tijd. We zaten in de bijgebouwen, maar dat is absoluut geen bezwaar. Veel gezien en lekker Grieks gegeten. Vooral bij Muses en bij Avitho baai (bovenste restaurant) kun je heerlijke dingen vinden. Ook scooter huren was geen probleem. Vraag maar in de supermarkt (op 10 minuten lopen!). Echt een aanrader!

Gereisd met partner in juli 2011

Ruim en schoon Appartement

Ronald
4-8-2011

Het complex bestaat uit 2 gedeeltes: 1 gedeelte met zwembad en een tweede ongeveer 200 meter verder. Wij zaten in het laatste. We waren op vakantie met 2 tieners en hadden 2 appartementen in het 2e gedeelte. De appartementen waren zeer ruim, schoon en goed onderhouden. Er is een keukentje met 2 kookplaten en een Grieks keukeninventaris: alles afgestemd op 2 personen. Dus 2 messen, 2 vorken etc. De eigenaar en zijn dochter zijn heel vriendelijk en behulpzaam.

Een minisupermarkt ligt op 750m afstand. In de buurt liggen 3 restaurants en een internetcafe (Crazy George).

Het appartement ligt op een kleine 10 minuten lopen van het strand (Ai Helis), maar een auto is zeer aan te bevelen ivm de wat afgelegen ligging van het appartement. Met de auto is het een kwartier rijden naar het leuke hoofdstadje Argostolie.

Locatie (Google Earth): 38° 6'26.09"N, 20°31'13.35"O

• Balkon / terrasAanwezig, Terras
  • KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurGratis bedlinnen, Koelkast, Koffie en thee, TV

• Op het terreinBibliotheek, Terras, Tuin
  • Overige servicesDokter, Handdoeken(service)

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportVissen, Zeilen
  • BuitensportenFietsen, Hiken

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Barbara in Kefalonia, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Barbara zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.