Kefalonia

Reviews over Kefalonia

Kefalonia is genieten

J.krans,
    1-4-2019

Eiland Kefalonia heeft een zeer gevarieerd landschap en prachtige natuur. Vele mooie en rustige baaien en gezellige eettentjes en restaurantjes. Mooie plaatsen en dorpen. In de haven zwemmen zeeschildpadden die op de toeristen afkomen om een lekker hapje. Het eiland is nog niet overlopen door het toerisme. Mijn vakantieadres was kleinschalig en knus

Gereisd met partner in mei 2018

Een eiland om steeds terug te komen

Thea Berends-Boekhorst,
    31-3-2019

Het is een prachtig eiland. Groen met rondom zee. Ik heb onze reiservaring tijdens een oecumenische Kerkdienst verteld. Deze ging over "Geuren en kleuren" Ik zei: "Doe je ogen dicht en ga in gedachte naar Kefalonia.
    We reden over het eiland, aan de linkerkant de zee en rechts van ons de bergen. We reden de berg op om te picknicken en van het uitzicht te genieten. Beneden ons strekte zich de zee uit en ervoor hadden we zicht op een leuk plaatsje. Dat gaan we straks bezoeken, zeiden we. We stapten uit de auto en de geur van thym en wilde kruiden kwam ons tegemoet. Heerlijk. Ook was er een veelheid aan bloemen te zien. De rust die van dit plekje uitging was geweldig.

Gereisd met partner in mei 2018

heel goed!

Riet van Gorp,
    24-11-2018

App. complex Makedonia in Potos op Thassos ligt net buiten de drukte van het dorp. Het ligt heerlijk rustig, alles is netjes, mooie tuin met zwembad. Voor 50+ ers zeer geschikt. Je vakantie begint al wanneer je van het vliegveld met de bus naar de boot toe rijdt. Een heel gevarieerd landschap. Ook de boottocht is meer dan de moeite waard ook al duurde deze 45 minuten het was zo om en vooral de terugweg nog heerlijk nagenieten van de Griekse zon. Wij bezochten voor de tweede keer dit eiland, de eerste keer in thassos stad en nu in Potos. Beide stadjes hebben hun charme. Bij touroperator krijg je waar voor je geld. In 2019 gaan we voor de 12e keer met touroperator naar Griekenland. Nu hebben we voor Kefalonia gekozen. ook hier zijn we al geweest en is uiteraard ook goed bevallen. Er waren wat problemen maar het touroperator team lost het netjes en vriendelijk voor je op. Ook hiervoor nogmaals dankjewel. Griekse Eilanden voor ons is het de place to be.

Gereisd met vrienden in Fri Jun 01 2018 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Geweldig mooi groen eiland.

Sprietje,
    7-11-2018

8 Jaar geleden al op Kefalonia geweest en steeds gezegd: "Daar gaan wij nog eens naar terug". Geweldig mooi eiland. Groen, vriendelijke bevolking en mooie baaien. En niet alleen Myrthos Beach. Ga eens kijken op Patini Beach of Vatsa Bay op het schiereiland. Auto huren is een must wil je iets van het eiland zien. Vergeet Fiskardo. Daar is het zo ontzettend druk met boten vol toeristen. Ga naar de kleinere dorpjes en geniet daar van de lokale bevolking. En als iemand mij vraagt welk Grieks eiland moet je gezien hebben zeg ik "Kefalonia". En als ze geweest zijn kunnen ze het beamen...Kefalonia is prachtig.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Super vakantie op een prachtig eiland!

Nikki,
    3-9-2018

Fantastisch, kleurrijk eiland! Mooie witte, schone stranden met een helderblauwe zee. Wel weinig vis, helaas! Myrtos beach (wel erg toeristisch) en Petani beach vonden wij heel mooi. Wij hebben met een auto het hele strand verkend en echt een toptijd gehad. Super vriendelijke mensen en je kan er heerlijk en heel goedkoop eten. Vergeet zeker niet de hoofdstad Argostoli te bezoeken. In de haven kan je reuze zeeschildpadden bewonderen. Geweldig om te zien! De stad zelf vonden wij verder niet zo bijzonder en er waren maar weinig winkels die open waren. Jammer! Tip: huur een bootje en vaar in alle rust langs de idyllische baaitjes!

Gereisd met partner in september 2016
Kefalonia scoort een 8,4 uit 10, op basis van 622 reviews