Kefalonia

Kefalonia

8.3Fantastisch

Kefalonia is een echte Griekse parel waar je zeker je zonvakantie wilt doorbrengen. Het is het grootste eiland van de Ionische eilanden, met een kustlijn van ruim 250 kilometer. Genoeg ruimte om te zonnen dus! In de hoofdstad Argostoli vind je leuke restaurants, gezellige cafés en terrasjes. Ook de dorpjes Sami en Assos zijn aanraders.

Lees meer over Kefalonia

We hebben een aantal aanbieders voor Kefalonia voor je op een rij gezet:

vakanties Kefalonia

We hebben een aantal aanbieders voor Kefalonia voor je op een rij gezet:

Over Kefalonia

Kefalonia is het grootste, bergachtige en meest gevarieerde Griekse eiland van de Ionische archipel. Het binnenland heeft een decor van ruige bergen (meer dan 1600 meter hoog), beboste heuvels en groene valleien. Bezienswaardig zijn de middeleeuwse kastelen bij Assos en Aghios Georghios. Ook de Drogarati-grotten en het ondergrondse meer van Melissani zijn een bezoekje waard. Zandstranden vind je bij de badplaatsen Lassi en Skala.

Lassi is de meest populaire badplaats van deze twee. Hier zijn veel terrasjes, winkels en restaurantjes te bezoeken. Lassi ligt op 2 kilometer afstand van Argostoli, de hoofdstad van Kefalonia.

Skala heeft een langzaam aflopend zandstrand en is wat rustiger dan Lassi. Dit zorgt ervoor dat Skala een geschikte bestemming is voor gezinnen met kinderen. Nabij Skala vind je het visserdorpje Katelios waar je heerlijke vis kunt proeven in een van de restaurants aan de oude kade.

Kortom, het eiland Kefalonia is een ideale bestemming voor een strandvakantie vol leuke uitstapjes.

Weer & Klimaat Kefalonia

JanFebMrtAprMeiJunJulAugSepOctNovDec
Max. temp. (℃)14°15°16°19°23°28°31°31°28°23°19°16°
Min. temp. (℃)11°14°18°20°21°19°16°13°10°
Dagen regen1311863111381113

Reviews over Kefalonia

• 9Erica29-09-2019

Kefalonia is een fantastisch mooi eiland!

In augustus zijn wij 8 dagen naar Kefalonia, Griekenland geweest. We hebben gelogeerd in het princess hotel in Lassi. Een erg mooi hotel met ontzettend vriendelijk personeel! Kamers waren wat gedateerd. Lassi is een plaatsje met heel veel restaurants en souvenir winkeltjes die tot s avonds laat open zijn. Het is een must om een auto te huren want het is een uitgestrekt eiland! Wij hebben elke dag een ander stukje bekeken zodat we na 8dagen het complete eiland bekeken hadden. Aanraders zijn: assos, fiskardo, buureiland Ithaki en de vele afwisselende maar super mooie stranden!

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Familie L02-08-2019

Heel mooi eiland, geen massaal toerisme.

Kefalonia is echt een ontzettend mooi eiland. Mooie bergen, mooie zee, rotspartijen, veel groen en veel bloemen. Xi beach is redelijk smal maar met heerlijk zacht zand. De zee loopt heel geleidelijk af. Dat vonden wij heel prettig. Je kunt daar ook een waterscooter huren of achter een boot op bv een banaan. Er zijn een paar strandtenten. Petani Beach is heel mooi. Daar kan je voor 7 euro beneden parkeren of gratis op de berg. De zee is heel blauw. Er liggen kiezels. De strandtent had goed eten! Myrtos Beach had pijnlijke kiezels. Het water is heel mooi, wel een onstuimige zee daar op de dag dat wij er waren. Er is 1 strandtentje met wat eenvoudige broodjes. Lixouri is een leuk gezellig plaatsje. Verwacht geen urenlang winkelplezier! Argostoli is erg toeristisch en daar zijn meer winkels (een hele lange straat). Een auto huren is aan te raden.

• 9Stranden

juli 2019

• 5H. Vergeer04-07-2019

Niet meer

Heeft niet meer de gastvrijheid rn griekse uitstraling na de verbouwing

• 2Uitgaanslevenn
    • 2Cultuur
    • 6Omgeving
    • 3Sfeer in stad
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2019

• 8Hilda de Boer05-06-2019

Fantastisch, wat mooie rustige strandjes

Na de zware aardbeving in 1953 zijn de meeste gebouwen en woningen herbouwd. Veel oude gebouwen vind je er dus niet . Tourisme staat er in de kinderschoenen. Argostoli, Lixouri , Skala en Lassi zijn de toerische trekpleisters. Het is eigenlijk een eiland voor rustzoekers met vele prachtige kiezel/zand stranden . Land/tuinbouw is de hoofdmoot van het bestaan.

• 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 8Omgeving

Gereisd met partner in mei 2019

• 10D.Janson01-06-2019

Sasos is een piepklein dorpje . Na 1 keer heb je dat gezien. Huur een auto je valt van de ene verbazing in de andere , adembenemende uitzichten en geweldige stranden. Overal havens en gezellige terrassen. De bevolking is er behulpzaam en vriendelijk. We hadden een geweldige vakantie op kefalonia

• 10Sfeer in stad
    • 10Stranden
    • 10Zorg voor natuur

Gereisd met partner in mei 2019

• 8Anna23-04-2019

Afwisselend en rustgevend eiland.

Een verrassend groen eiland met opkomend toerisme, goed wegennet en mooie wandelpaden, afwisselende gebieden, steden en dorpen, natuur (schildpadden) en cultuur ( mooi folklore museum) mooie havens, grote en kleine badplaatsen, schaduw en strand, stille en drukke stranden, heerlijke restaurantjes en goede bakkers, kleine en grote supermarkten, kortom voor ieder wat wils. En vooral vriendelijke en trotse bewoners met een geschiedenis van opnieuw opbouwen en weer doorgaan. Heerlijk om hier te vertoeven, al zouden niet teveel mensen dat moeten weten....

• 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juli 2018

• 8Loes Lit20-04-2019

Geweldig

Prima ligging, kleinschalig, prettig verblijf

• 8Omgeving
    • 7Stranden
    • 6Zorg voor natuur

Gereisd met partner in augustus 2018

• 9AC Rietveld16-04-2019

Hele mooie en fijne vakantie gehad

Mooi complex met uitzicht op vliegveld . Hoog in de bergen. Beneden lekker en leuke terrasjes waar je heerlijk kon eten . Fantastische baai ontdekt met super bediening op straat

• 9Stranden

Gereisd met partner in september 2018

• 9J.krans01-04-2019

Kefalonia is genieten

Eiland Kefalonia heeft een zeer gevarieerd landschap en prachtige natuur. Vele mooie en rustige baaien en gezellige eettentjes en restaurantjes. Mooie plaatsen en dorpen. In de haven zwemmen zeeschildpadden die op de toeristen afkomen om een lekker hapje. Het eiland is nog niet overlopen door het toerisme. Mijn vakantieadres was kleinschalig en knus

• 7Cultuur
    • 10Stranden

Gereisd met partner in mei 2018

• 9Thea Berends-Boekhorst31-03-2019

Een eiland om steeds terug te komen

Het is een prachtig eiland. Groen met rondom zee. Ik heb onze reiservaring tijdens een oecumenische Kerkdienst verteld. Deze ging over "Geuren en kleuren" Ik zei: "Doe je ogen dicht en ga in gedachte naar Kefalonia.
    We reden over het eiland, aan de linkerkant de zee en rechts van ons de bergen. We reden de berg op om te picknicken en van het uitzicht te genieten. Beneden ons strekte zich de zee uit en ervoor hadden we zicht op een leuk plaatsje. Dat gaan we straks bezoeken, zeiden we. We stapten uit de auto en de geur van thym en wilde kruiden kwam ons tegemoet. Heerlijk. Ook was er een veelheid aan bloemen te zien. De rust die van dit plekje uitging was geweldig.

Gereisd met partner in mei 2018

10 van de 629 reviews gezien