Géén boekingskosten
GriekenlandIthakaIthakaAppartementen IthakaAppartement Huize Lykithes (in Vathi)

Appartement Huize Lykithes (in Vathi)

GriekenlandIthakaIthaka
8.8FantastischScore uit 13 reviews
+6/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

8.8FantastischScore uit 13 reviews
  • 8.5Inrichting
  • 8.5Ruimte

Appartement info

13 Reviews over Huize Lykithes (in Vathi)

• 9mariekewandel05-07-2016

mooi uitzicht en toch niet ver naar dorpje

De accommodatie is heel ruim, helaas binnen geen eettafel. De terrastafel is te zwaar om naar binnen te tillen. Als je veel apparaten moet opladen zou ik een stekkerdoos meenemen. Er is slechts een keukenkastje dat een beetje muf ruikt, het kastje onder de spoelbak. Er is een oven, magnetron, langzaam koffiezetapparaat en waterkoker. De douche heeft een gordijn en de ruimte is prima. Vanuit je bed heb je zelfs mooi uitzicht over het water, het dorpje en de berghelling. In het voorjaar komt de zon halverwege de dag op het terras. In de ochtend kan je wel op het gezamenlijke terras in de zon zitten. Door de hoge ligging een prachtig uitzicht en je zit vaak in de wind. Via traptreden en tuintjes is het dorp prima te bereiken, ook 's avonds. Eigenaresse reageert vlot op wensen en komt ook regelmatig schoonmaken. Ze is dus goed zichtbaar en woont boven, dus snel bereikbaar. Haar honden zijn soms fel (waaks) tegen gasten, soms bang voor gasten.

• 8Leunissen09-09-2014

Verrassend panorama over baai van Vathi

Iedere ochtend opnieuw verwonderd over het prachtige uitzicht over de levende baai van Vathi...s'avonds een zee van lichtjes op het water,het stadje en het bergdorp.... Studio is gezellig ingericht,leuk balkonnetje met voldoende privacy....keukenkastjes ruiken muf door vocht... Eigenaren laten zich niet zien...ook niet bij vertrek.... Desondanks is deze accommodatie een aanrader... Wij komen er zeker terug...ook omdat Ithaki een paradijsje is...

• 8Hanne07-08-2014

Prachtig uitzicht

Het ligt halverwege de heuvel met een prachtig uitzicht op Vathi. Het zijn 2 appartementen naast elkaar. Het appartement met het barbecue terras daar moet je ongeveer 15 meter stijl omhoog lopen en er is geen privacy. Het andere appartement heeft een mooi schaduw terras. Wij werden ontvangen door de dochter en zij had niet echt zin om ons wat te vertellen. De eigenaren hebben we amper gezien. Het pad naar beneden telt zo'n 125 treden is ook 's avonds goed te doen maar alleen voor mensen die goed te been zijn. Je hebt op dit eiland echt wel vervoer nodig. Wij hebben twee scooters gehuurd en hiermee kan je goed het hele eiland over.

• 8Simone10-08-2013

Uitzicht mooi - Ligging wat minder

Het uitzicht van Huize Lykithes is werkelijke eerste rang! Prachtig! De weg met de auto er naar toe is een lange slingerweg omhoog om er te komen. Echter het pad met hier en daar wat treden om 500 meter lopend onderaan de straat /boulevard te komen was wel erg kruip-door-sluip-door. De studio was verder goed met een klein minpuntje voor de badkamer, ongeacht het ventileren wat muffig (geen raam alleen een ventilator).

• 9marloes.cevaal15-06-2012

Wat een geweldig uitzicht!

Net terug van een weekje Ithaki. De reis naar Ithaki duurde best lang omdat de boot pas smiddags vertrok, maar touroperator had het weer super goed geregeld; we konden de koffers bij een taverna zetten en kregen wat de drinken en eten. Daarna konden we Sami verkennen. De overtocht was mooi (30 min) en het appartement ligt werkelijk schitterend! Wat een uitzicht over de prachtige baai van Vathi! Nog nooit zo'n mooi uitzicht gehad! Appartement schoon en ruimte genoeg. Balkons liggen naast elkaar maar app. 1 gebruikt vaak het bbq terras en app. 2 het andere terras. Dichtsbijzijnde strand is 30 min lopen (Loutsa) en Minimata 45min (stijgen&dalen) Mooie route naar het noorden, Kioni mooi gelegen dorpje. vanaf de berg een prachtig uitzicht op de baai van vathi en de landengte (smalste stukje van ithaki). Prachtige natuur en het is heerlijk stil (je ligt vaak alleen op het strand). Zeker een aanrader, maar gezien de trappen niet voor kinderen of als je slecht ter been bent. Wij hebben genoten

• 9Frits29-04-2012

prachtige plek met uitzicht op mooi baai

voorjaar op Ithaki garandeerd rust, veel natuurschoon, vriendelijke Grieken op rustige terrrasjes, mooie wandelingen, op uitstekende wijze ondersteund door Helga van touroperator. Leuke transfer met boottocht vanaf Kefalonia en een snelle taxirit naar het zeer goed ingerichte appartement Lykithes met dag en nacht geweldig uitzicht op Vathi, de baai en de bootjes.

• 9peter van den hout13-08-2011

een echte aanrader

het app ziet er mooi uit. goed verzorgd. prachtig uitzicht over de baai. rustig gelegen. flink wat trapjes afdalen naar het dorp, voor mensen die goed ter been zijn. je kunt ook over de weg lopen maar dat is een paar km om. huur een scooter om het eiland te verkennen. Je kunt overal lekker eten. de mensen zijn erg vriendelijk. wij zijn er 15 dagen geweest heerlijk.

• 9fam. van Stigt19-05-2011

Geweldig appartement en omgeving

Huize Lykithes in Vathi is een heerlijk app. in een prachtige omgeving. Naar Ithaki moet je - net als Odysseus - met een boot, waar we na aankomst met een taxi naar ons app. werden gebracht. Een hartelijk welkom door de eigenaresse, een fles water in de koelkast en een mandje met zakjes thee, suiker en koffie op tafel vormden een goed begin. Alles wat je nodig hebt was aanwezig;koffiezetter en waterkoker, ruim voldoende servies, alles keurig netjes. Een uitzicht om van te dromen vanaf een prettig balcon, wat wil je nog meer? De omgeving is ook prachtig, wandelen, zwemmen in kleine baaitjes en wat verder weg met een auto. Vergeet Stavros niet met zijn kleine maar prachtige museum met de vondsten uit de nabijgelegen grot, Exogi met de opgraving van "de School van Homeros". Prachtigt natuur en vooral rust.

• 8Corrie Huiding-Stomp20-10-2010

Fijne accomodatie met een fantastisch uitzicht.

Een prima locatie om je vakantie te houden en een uitzicht wat nooit verveeld. Doordat het wat hoger ligt moet je wel 118 treden op en af als je naar het stadje wilt. Het zijn treden die je makkelijk kunt nemen doordat er ook lange stukken zijn. Dat is prima te doen, maar ben je slecht ter been raad ik het niet zo aan. Je kunt via de weg maar daar zitten ook wat hoogte's in. Met de auto is het geen enkel probleem. Het zou wel fijn zijn als er in de studio's een klein (keuken)tafeltje zou staan zodat bij slecht weer je binnen kan ontbijten. Het tafeltje van het balkon is wat zwaar om te verplaatsen. En een pluim voor de hostess, Helga van Ross Holidays.

• 9alice09-10-2009

leuke studio met schitterend uitzicht

Lykithes is een leuk appartement. Onze reisorganisatie heeft hier 2 studio's naast elkaar. Studio 2 heeft naast het eigen terras nog een terras voor gezamelijk gebruik. De inrichting is goed met een prima bank (tevens bed voor een 3e persoon). De badkamer heeft een erg kleine douchecabine met schuifdeuren maar als je niet te dik bent is dat goed te doen. Naar het dorp is het plusminus 5 minuten via een trap met ong.115 treden. Via de weg is het erg om en duurt het wel 15/20 minuten. Naar het Loutsa strand is het een half uurtje lopen en het Minimata strand via dalende stijgende weg. Ook kan je leuke wandelingen maken. In het appartement ligt een map met wandelingen die beschreven zijn door een nederlandse wandelgids Ester van Zuylen. We komen zeker nog een keer terug.

Appartement Huize Lykithes (in Vathi) info

• CafeNiet beschikbaar