Vakantie in Limnos

We hebben een aantal aanbieders voor Limnos voor je op een rij gezet:

Reviews over Limnos

• 9Angelique van der graaf16-06-2018

Een fantastisch eiland als je van vakantie vieren houd tussen grieken die daar zelf naar toe komen voor hun vakantie. Wij stapten het vliegtuig uit met slechts 15!! personen. Prachtig eiland met heerlijke rustige zandstranden, gezellige terrasjes en leuke restaurantjes. Myrina heeft knusse winkelstraatjes en een leuke sfeer. Wij verbleven in het plaatsje Plati, waar slechts 1 winkel van sinkel was die van alles verkocht van vers brood in de ochtend tot je luchtbed voor in zee, en een handje vol accomodaties en eettentjes. Wij hebben er van genoten en kwamen helemaal chill weer naar huis. Als je dit alles zoekt voor in je vakantie ben je daar zeker op je plek!

• 4Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juli 2016

• 8Marjolein21-02-2017

Heerlijk relaxed

Het eiland Limnos (Lemnos) is een mooi vulkanisch eiland. Geen groen, maar andere charmes. Wij hebben het hele eiland rondgereden en prachtige stranden ontdekt. Wij verbleven in agios Ioannis, heerlijk rustig met fijn strand voor de deur bij app Parathinalos. Lieve mensen ook. Helaas is dit eiland voor 2017 nergens meer te boeken. De reden is mij niet duidelijk. Wij waren juist van plan nog een keer hierheen te gaan. Hoop dat het in 2018 wél weer te boeken is en sat er gewoon weer op Limnos wordt gevlogen vanuit Nederland. Het eiland is echt mooi!

• 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met partner in september 2015

• 9peter18-02-2017

onbedorven Limnos

Nog niet zo toeristisch vinden we een pre .Hele mooie stranden .Gezellige hoofdstad. Een vlak achterland. Goede wegen.Soms is de bewegwijzering nog niet op orde ,Het eiland leent zich goed voor een ritje met de scooter,Limnos is een aanrader voor iedereen die een rustige vakantie wil genieten In de hoofdstad is vertier genoeg.Jammer dat touroperator dit eiland alweer geschrapt heeft,de rescencies waren alleen maar lovend,Nog wel te boeken bij andere touroperator. Wij logeerden in het rustige agios ioannes bij Parathinalos wat ik iedereen van harte kan aanbevelen.Je verblijft bij een lieve familie die er alles aan doen om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen.Mooie app.aan het strand met een prachtig uitzicht Eten bij de buren bij de 2 broers is ook een belevenis

• 10Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2015

• 7Thijs Blom08-01-2017

Heerlijk relaxte vakantie op een 'lazy' eiland

Eiland is erg goed bevallen. Niet te toeristisch, maar uitstekende accommodaties, goed eten voor weinig geld, rondom op het eiland heel veel leuke strandjes. Eiland is niet klein, maar na drie dagen met een auto heb je alles echt wel gezien. Er zijn niet veel bezienswaardigheden; maar wat er is is de moeite waard. Hoofdplaatsje Myrina is erg leuk; dagje slenteren langs winkeltjes en haven en zeker het kasteel bezoeken! Er zijn meer mooie dorpjes, zoals Moudros (mooie kerken) en Kontias (windmolens). Aanrader is Ifestia, in het noordoosten, waar een fraai gerestaureerd theater ligt. Op de zuidoostelijke punt van het eiland, voorbij Skandali vind je een mooi kerkje en een uit de rotsen gehouwen kapelletje. Niet ver van Myrina vind je landinwaarts een grote kapel in de rotsen, Panagia Kakaviotissa. Heel bijzonder, maar een fikse klim en wandeling! Interessant zijn de opgravingen bij Poliochni. Een ritje rond het zoutmeer in het noordoosten is ook leuk. Je komt er soms uren niemand tegen, da's ook Limnos. En vergeet geen boottochtje te maken. Zie je het lazy island nog even van een andere kant.

• 7Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in september 2016

• 8Peter De Decker19-07-2016

heerlijk eilandje

Net terug van drie weken Limnos. Waarlijk een heerlijk eilandje. Klein in oppervlakte (over de langste afstand doe je zo'n 45 minuutjes), maar toch heel wat te zien. De overal vermelde bezienswaardigheden (kastro van Myrina, Agios Nikolaos, Panagia Kakaviotisa, amfitheater van Hephaestia, de regio van de zandduinen...) zijn effectief ook wel bezienswaardig, iets wat vooral te maken heeft met hun ligging en de prachtige uitzichten op weg er naar toe of ter plekke zelf. Myrina is een zeer charmant hoofdstadje met gezellige winkelstraat en dito terrassen. De AB is een moderne en van alles voorziene supermarkt. Gezien de oppervlakte van het eilandje is alles dichtbij en kan je elke dag wel een ander lieflijk strandje bezoeken, waar je, in ruil voor een consummatie kunt beschikken over parasol en strandstoelen. Lekkere restaurantjes in overvloed, maar zeker niet te missen is het werkelijk uitstekende restaurant Mantella in Sardes. Doén!

• 5Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met partner in juli 2016

• 9Lucia10-07-2016

Heerlijk eiland

Voor het eerst op het "andere" Limnos geweest. Erg goede ervaring gehad. Wat een rust, stille wegen, prachtige zandstranden, helder zeewater, mooie dorpen, cultuur, amfibie theater, resten oude stad waar ooit de democratie, de 1e schijnt, is begonnen, grotten in de zee, aparte vulkanische rotsen, prachtig fort met herten, geweldig leuke hoofdstad, zeer aardige en geïnteresseerde mensen. Niet verpest door een teveel aan toerisme. Gevarieerde natuur. Weinig olijfbomen en hoge bergen maar genoeg heuvels met mooie kerkjes er bovenop, meren met flamingo 's. Heerlijke en voordelige tavernes. Aanrader!

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur

Gereisd met partner in juni 2016

• 7Beachboy14-06-2016

Mooie stranden; rustig en groen eiland

Begin mei hier geweest te Platy. Limnos is een heel rustig eiland. Mooie - langzaam in zee aflopende - stranden, groene natuur en nauwelijks verkeer op de weg. Er is goed te wandelen, te mountainbiken (soms over heuvelachtig terrein) en te zwemmen in helder water.

• 8Omgeving
    • 8Zorg voor natuur
    • 4Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur

Alleen gereisd in mei 2016

• 7Jacqueline23-05-2016

Griekse gastvrijheid

Mei is begin van het seizoen daarom was fietsverhuur nog niet goed geregeld. Verder kan ik alleen lovend zijn over het eiland, de mensen , excursies etc. Je kunt er wandelen, mountainbiken, auto huren of lekker op het rustige ( in mei is het rustig en groen)strand liggen. Je ontmoet veel Grieken met een Amerikaanse maar vooral Australische moeder. Vaders ooit vertrokken maar teruggekeerd naar hun geboorte eiland, of Grieken van het vasteland die hier als kind kwamen voor vakantie en nu ( Grieken gingen vroeg met pensioen)hier wonen. Het geeft het eiland iets extra's. Wij hebben een heel leuke gastronomie excursie gemaakt. Paard gereden. Vicky( van de paarden) vertelde dat ze later in het seizoen met toeristen en de paarden in zee gaat zwemmen. Hoe leuk is dat?

• 8Omgeving
    • 6Stranden

Gereisd met vrienden in mei 2016

• 9Tan04-05-2016

Paradijs

Een prachtig eiland, echt genieten voor degenen die van rust houden. Nog niet ontdekt door het massatoerisme en prachtig groen (schijnt hoogzomer wat droger/geler te worden). Heerlijk om te wandelen en te genieten van het heuvelachtige landschap. Het fort bij Mirina met de reeën is leuk om te verkennen en dat geldt ook voor de kleine bergdorpjes met haar smalle en kronkelige straatjes. Er is een meer met flamingo's en een Spa waar je bronwaterbaden kunt nemen. De bevolking is erg vriendelijk. Ik had er een zalige vakantie en kan me voorstellen dat ik nog eens terugga.

• 10Zorg voor natuur
    • 8Stranden

Alleen gereisd in april 2016

• 8Fred Kok28-08-2015

Verrassend!

Ongerept eiland. Nog niet gewend aan toeristen, dan vonden wij uniek! Het is even zoeken naar oa. de mooie vulkanische natuurmogelijkheden. Prachtige, soms lege stranden. Maar wel helder water en zon. Reisgidsen over Limnos konden we niet vinden, je moet het dus zelf uitzoeken. (Er schijnt wel een Duitstalige Gids te zijn, die zagen we bij iemand). Nog nooit boekten wij voor de tweede keer dezelfde locatie. Naar Limnos gaan we mogelijk nog wel een keer ....

• 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juli 2015