Appartement Lithoessa

5 reviews over Appartement Lithoessa in het Nederlands

Fantastische plek

René
9-10-2016

In tegenstelling tot een van de vorige reviews vonden wij het een heerlijke plek, en genoten juist van de hanen, kippen, schapen en geiten.

Heerlijk om op zo'n rustig gelegen landelijke plek op vakantie te kunnen zijn. Maria zorgde iedere ochtend voor een heerlijk ontbijtje, en altijd met kakelverse eitjes uit de kippenren die bij een van de boerenwoningen staat.

Mede dankzij de schapen was er altijd lekkere verse feta.

De erven van een paar woningen ogen inderdaad wat rommelig, maar wat geeft dat? Het is geen vuilnis maar oa emmers voor het kippenvoer en olijfolieblikken waar water in zit e.d.

De meeste bewoners waren dagelijks druk bezig op hun bijbehorende lap grond, en als ze iets uit hun groentetuin geoogst hadden, boden ze het zomaar aan. Heel gastvrij en vriendelijk allemaal.

Even voorbij de minimarkt staat een kerkje waar een prima zandstrand is.

Daar kun je gewoon zonder problemen de zee in, in tegenstelling tot het keien en kiezeldeel want daar is het een stuk lastiger om de zee in te lopen.

Dit zandstrand is hooguit tien minuten lopen, dus ver is het helemaal niet.

Aan de andere kant achter de berg is nog een heel goed strand te vinden, dus je hoeft niet naar het keiendeel als je dat niet wilt.

Het zwembad is klein, maar je kunt er wel degelijk de hele dag gebruik van maken als je dat wilt.

In de studio waar wij verbleven was geen magnetron, maar een tweeënhalf pits elektrische kookplaat, met een heerlijk ruime oven, waterkoker en koffiezetapparaat. Verder nog voor 2/3 personen servies, glazen, bestek, een soeplepel en schuimspaan. In de kast stonden verder nog een schaal, vergiet, grote kookpan en diepe koekenpan/wokpan.

Het werkblad van het keukenblokje is inderdaad niet groot, maar je kunt er best uit de voeten als je ook de eettafel gebruikt om e.e.a. neer te zetten.

Wij hebben zelf een aantal keren gewoon gekookt en alle groente, uien e.d. die we sneden, zetten we meteen op de tafel tot het gewokt werd op de kookplaat.

Verder hebben we in diverse dorpjes en in Myrina bij taveernes heerlijk gegeten, en ook bij de strandtaveerne en bij de twee broers was het prima vertoeven.

Uit eten gaan is er heel betaalbaar, de Griekse keuken is heerlijk, evenals de Limnos wijn.

De bedden vonden wij helemaal niet hard en te smal. Gewoon de maat die in Nederland jaren geleden heel gebruikelijk was als tweepersoons bed, en zeker geen smalle twijfelaar.

Wel voelden we de springveren wat zitten, maar voor twee weken was het prima te doen.

Dat de douche geen beugel heeft vonden helemaal niet zo'n probleem.

De een hield boven het bad de douchekop boven de ander, en zo konden we prima douchen. Het bad was ruim genoeg, de waterdruk prima, en door het zonnige weer altijd warm water.

De mooie studio's zijn goed ingericht en worden goed bijgehouden. Dagelijkse dweilbeurt, schone handdoeken, schoon toilet en ook nog een lekker schoon bed.

De airco is absoluut niet luidruchtig en doordat de koele lucht niet vanaf de voorkant maar vanaf de bovenkant komt, heb je er nooit last van dat het op jezelf gericht staat, en is het veel aangenamer dan een plafondventilator.

Fotis en Maria zijn heel vriendelijk en hartelijk voor hun gasten.

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad op deze prachtige plek in Agios Ioannis.

Gereisd met partner in september 2016

Een plek om terug te komen!

Wadfeder
22-9-2016

Een kleinschalig appartementencomplex met een heerlijk zwembad gelegen op een heuvel met een fantastisch uitzicht op de Middellandse zee.

Vanuit het complex zijn het strand, supermarkt en restaurantjes goed bereikbaar, voor de gemiddelde gast die er niet tegen opziet om een licht hellende weg van ongeveer 100 meter te bewandelen.

Het zwembad is voor de gasten de gehele dag toegankelijk, in tegenstelling tot eerdere berichtgeving.

Het appartement wordt iedere dag schoongemaakt, en de mogelijkheid om gebruik te maken van het ontbijtbuffet voor een schappelijk prijs, is mooi meegenomen.

De eigenaren Maria en Fotis hebben veel aandacht voor hun gasten, zonder opdringerig te zijn.

Gereisd met partner in september 2016

Agios Ioannis bestaat uit enige verspreide bebouwing, uitwaaierend rond een in 1891 op een rots aan zee gebouwde kapel. Het is dus geen dorp in de gebruikelijke zin. Als we de kapel niettemin als het centrum ervan beschouwen, ligt Lithoëssa er een heel eind vandaan. De plek waar Lithoëssa is gebouwd, garandeert weliswaar een prachtig uitzicht op de Egeïsche Zee en de heuvels richting Mýrina, maar is jammerlijk gekozen tussen armzalige en rommelige boerenbedoeninkjes. Je moet een goede slaper zijn om geen last te hebben van het bijbehorende hondengeblaf en de diverse hanen die al in het holst van de nacht beginnen te kraaien. Het weggetje dat, bergopwaarts, naar Lithoëssa toe slingert, is om dezelfde reden al even rommelig en net te lang en te steil om van een aangename wandeling van en naar de kust te kunnen spreken. En als je de kust er bereikt hebt, is het nog een hele wandeling naar het aangename deel van het strand, waar niet alleen kiezels en keien liggen.

Lithoëssa beschikt over een eigen zwembad, maar dat is erg klein. Bovendien heeft de eigenaar besloten de toegang ertoe te verbieden gedurende de heetste uren van de dag...

De kamers van Lithoëssa zijn tamelijk groot en voorzien van een nette badkamer met bad. Om te kunnen douchen moet je de douchekop echter zelf in je hand houden. Aan de wand ontbreekt een beugel om hem in vast te kunnen zetten. Het keukenblokje is minuscuul; een werkblad ontbreekt. Is het uitpersen van sinaasappelen er daardoor al lastig, op het zelf klaarmaken van een maaltijd is het beslist niet berekend. Voor degenen die daar niettemin de voorkeur aan geven boven de (voortreffelijke) Griekse keuken, is er een magnetron met kookplaatje aanwezig. Overigens beschikt het keukentje over een waterkoker, een koffiezetapparaat en een grote koel- en vrieskast. Glaswerk en serviesgoed is slechts mondjesmaat aanwezig.

De bedden van Lithoëssa zijn helaas afgestemd op gasten met overgewicht. Te hard dus voor iemand die niet zoveel weegt. Bovendien betreft het een tweepersoonsbed dat maar net iets groter is dan een twijfelaar. Je danst dus lustig mee als je partner zich in bed omdraait en je komt elkaar ook de hele nacht tegen. Bij de Griekse temperaturen kan dat niet onmiddellijk als plezierig worden genoteerd. De kamers beschikken weliswaar over een airco, maar voor gasten die de nacht met minder geraas willen doorbrengen en 's ochtends niet graag uitgedroogd op willen staan, zou een plafondventilator een prettigere investering zijn geweest.

Als extra's van de kamers kunnen een groot balkon (met een droogrek en een tafel met vier stoelen), een föhn, een televisie en een open haard (!) worden genoemd. Een plezierige bijkomstigheid is dat de kamers elke dag worden schoongemaakt.

Gereisd met partner in augustus 2016

Een top accomodatie"

Dianne
31-7-2016

De studio's zijn mooi, ruim balkon, uitzicht op zee.

Er staat in de brochure dat er 5x in de week wordt schoongemaakt, maar bij ons zijn ze elke dag geweest.

De gastheer en vrouw, Fotis en Maria, zijn ontzettend behulpzaam en lief. Elke dag een uitgebreid ontbijtje (tegen betaling)

Zoals de vorige review een dikke 10!

Gereisd met partner in juli 2016

Een dikke tien voor Lithoessa

Annelies
24-6-2016

Lithoessa is heel fraai en sfeervol gebouwd op een van de mooiste plekjes in Agios Ioannis in een heerlijk rustige omgeving. Prachtige studio in traditionele stijl met een fijn ruim balkon, en een geweldig uitzicht over de Egeïsche Zee.

De studio's zijn voorzien van airco en mooi ingericht, prima bedden, mooie ruime badkamer met ligbad, keukenblok met koelvriescombinatie, en een 3pits elektrische kookplaat met oven.

Er is een overdekte ruimte waar je iets kunt drinken en waar je terecht kunt voor een heel goed verzorgd ontbijt wat iedere dag weer een klein feestje is. Alles is met heel veel liefde en zorg gemaakt.

De ligging van Lithoessa is ideaal. Om bij het strand te komen hoef je alleen maar het weggetje naar beneden te volgen en via een paadje kom je dan meteen op het strand. Minimarkt en taveernes zijn ook dichtbij.

Een verblijf in Lithoessa is een aanrader! Maria en Fotis zijn heel hartelijk en gastvrij, en doen er alles aan om je een onvergetelijke vakantie te bezorgen.

Gereisd met partner in juni 2016

Appartement info

• Shuttle bus vanaf vliegveldGratis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Lithoessa in Agios Ioannis (Limnos), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Lithoessa zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.