Bed and Breakfast Roggia Farm

Meer bedandbreakfastinfo

10 reviews over Bed and Breakfast Roggia Farm

• 2018
    8Rene en Mirjam Hegeman09-07-2018

Nikos nog een paar jaar en we komen je helpen!!

Roggia farm is een heerlijk vakantie adres als je eens wat anders wilt. Mooie en prima onderhoudende vakantie huizen. enthousiast ontvangst in de ochtend uurtjes van Nikos. Nee er is geen zwembad, wat na ons inziens ook niet thuis behoort op dit adres. met huurauto is aankomst wel even goed opletten. na bergdorpje Xanhates rij je bergdorpje Platonas in. Aan de linkerhand zie je een bedrijfje met bord Husqvarna. Doe dan ook meteen je knipperlicht naar links aan want je gaat voor de winkel,meteen een wat stijl een bergpad in. Ga genieten van de gastvrijheid, hulpbehoevendheid, eigen gemaakte lekkernijen, cultuur, berg-outdoor wandelen rondom Nymfes, lokale strandjes aan de noordwest/zuid kust. Boodschappen doe je prima in Archaravi en een bezoek aan de stad Corfu, oud en nieuw tja dat wil je niet missen. Ja wij gaan volgend jaar weer terug want er valt nog zoveel te beleven op dit mooie eiland van de corfioten! Op zoek naar MTB route's!

• Oude reviews

10Corrie17-08-2014

Fantastische plek

We hebben een geweldig verblijf gehad op Roggia Farm. Nikos werkt hard en wil het ook de gasten nog naar de zin maken. Hij dringt zich niet op maar daar waar nodig is hij er voor je. Je kan heerlijke feta en olijfolie bij hem kopen. Wij verbleven in het kleine huis, wat overigens meer dan voldoende was voor twee personen. Een fantastisch uitzicht en veel privacy. De weg er naartoe moet je heeeel rustig rijden ivm de stenen en overhangende takken. De honden blaffen de eerste twee dagen maar zijn ontzettend lief en aanhankelijk. Nikos vindt het erg leuk als je belangstelling hebt voor zijn farm en verteld dan honderduit.

• 9J. Vos24-06-2013

Heerlijk weg met 2 kleine kinderen

Bij aankomst overvalt de rust je meteen. Prachtig liggende huisjes met uitzicht op het omliggende land en de verder gelegen bergen. En; niets anders in de buurt. Heerlijk!

Ons huisje (villa!) met 2 slaapkamers & 2 badkamers was perfect. Er waren twee kinderbedjes en -stoelen aanwezig, de keukenuitrusting was voldoende en alles ziet er nog even nieuw uit. Geen gaten in de horren,alle airco's functioneel! Onderhoud: ++.

De tuin direct om het huisje is behoorlijk prive en de border maakte dat de kinderen niet onverwacht buiten zicht waren. Niet dat ze iets kon gebeuren: er zijn geen valkuilen of open watertjes in de directe omgeving. Het zwembad ligt op 50 meter lopen dus in het water vallen zonder toezicht gebeurt ook niet snel.

Van de boerderij zelf heb je in het geheel geen last. Je bent meer dan welkom om te komen kijken, maar het is geen kinderboerderij: het is gewoon in bedrijf en dus niet uitzonderlijk schoon of netjes; maar dat is geen enkele werkende boerderij!

• 8Ernst10-02-2013

Voor ultieme rust zoekers. Super voor weekje rust!

Van de buitenwereld afgesloten via 700 m. onverharde hobbelweg bereikbare boerderij waar boer Nikos druk is met zijn 7 ha. grond. Boer Nikos is fulltime druk op boerderij, maar altijd wel even tijd voor een praatje. Huisjes zijn meer dan prima! Netjes, schoon en goed ingericht met volwaardige keuken. Super! Op het erf heerst boven alles de rust en stilte. Rustig zwembad met ligstoelen en ieder huisje aan 2 kanten terras met zitje. Huisjes ruime afstand van elkaar met optimale privacy. Dieren op de boerderij lopen niet vrij rondom de huisjes, behalve een lieve grote hond (Marjorie) die zo nu en dan even langskomt voor wat aandacht en gezelschap. Verder op de boerderij wel degelijk te bezoeken een ezeltje, geiten, kippen, poesjes, ganzen, konijnen en varkens. Boulevard Roda vergane glorie! Enige goede restaurant is Roda Park restaurant in zijstraat van boulevard (even zoeken).

• 9Alex06-11-2012

Prachtigste huisjes op rustigste locatie!

Helaas is Roggia farm geen B&B (meer). Nikos is veel te druk met zijn boerderij om zich ook op de gasten te kunnen toeleggen. Erg jammer want Nikos is een heel gezellige kerel die graag vertelt over farm en eiland, hij heeft er de tijd simpelweg niet voor!

De huisjes zelf zijn briljant. Overal is aan gedacht en ik heb nog nooit zoiets luxe gezien. Zeker niet in deze prijsklasse! Voldoende ruimte en mogelijkheden. Ons huisje had 2 echte slaapkamers (1 kamer en 1 mezzanine) elk met een eigen badkamer inclusief douche en bad, toilet en wastafel. Verder was er ook nog een los toilet op de begane grond. Keuken was prima ingericht en voorzien van allerlei apparatuur.

Helaas was bij ons op dat moment de tv kapot en tijdens de "crisis" is dat een heerlijk argument om dingen maar uit te kunnen stellen. Niet de schuld van Nikos, maar een algemene Griekse instelling.

Kortom: Perfecte vakantie gehad. Middle of nowhere (letterlijk). Het hobbelpadje erheen werd wel vervelend op den duur...

Met vrienden

• 9Erica23-07-2012

Een klein paradijsje

We wisten vooraf al een beetje wat we konden verwachten, omdat vrienden er geweest waren en het is ons super bevallen! Prachtige locatie, al is het wat afgelegen. De grotere plaatsen en supermarkten op korte afstand. Vers brood en dagelijkse boodschappen ook vlakbij te koop in kleine supermarkt, al is assortiment niet breed. Maar ja, het is dan ook geen AH. Wij hadden de 2-kamervilla met ruime slaapkamer en mezzanine, 2 badkamers met bad/douche en toilet en nog een apart toilet. De huizen zijn met aandacht ingedeeld en ingericht. Er is bijv. voor elk raam een geïntegreerd horrenscherm, een oven/grill en aparte magnetron en grote ijskast met vriesgedeelte. Alles was netjes en schoon. De schoonmaakster kwam bij ons 2x per week. Mooi en schoon zwembad, niet al te groot, maar prima als je het bijna elke dag voor je zelf hebt! Onze kids van 11, 8 en bijna 2 hebben zich er prima vermaakt!

• 8susanne26-12-2011

Wonderschoon maar erg stil

Geweldige plek; in een dal in het hoogland van Corfu. Vanuit de huisjes een geweldig vrij uitzicht op het boeren heuvellandschap met o.a. cipressen. De huisjes zijn zeer verzorgd en van alle gemakken voorzien, sfeervol ingericht en zeer schoon. Grote teleurstelling was dat er weinig merkbaar was van het boerderijleven. Hoeveel de aanbieder uitgebreid adverteert met de geboden faciliteiten (gezamenlijk koken, helpen op de boerderij e.d.) komt van dit alles niets terecht: Door de griekse crisis zijn de hulpen ontslagen en moet er door de eigenaren stevig worden gewerkt.Daardoor is er geen tijd voor de gasten! Vanwege het seizoen zaten de hekken dicht en konden we met de kinderen ook niet de dieren op eigen gelegenheid bezichtigen. Wel in grote getalen gezien op de boerderij: steekinsecten zoals horzels en muggen. Zwembad groot genoeg. Kustvertier op 15 min rijden. Erg stil in de omgeving.

• 0sue03-09-2011

prachtige omgeving

Roggia farm is prachtig gelegen in het 'hoogland' van Corfu. Vanuit de huisjes is er een schitterend uitzicht op het omliggende boeren land; een afwisseld landschap van veldjes, moestuinen, boomgaarden en cipressen. In de omgeving alleen kleine dorpjes, maar met de auto slechts 10 minuten van de diverse kustplaatsjes met (vooral engels) toerisme. De huisjes zijn tot in de puntjes verzorgd, volstrekt schoon, sfeervol en met een volwaardige keuken. Eten kun je het beste doen buiten de deur. De kleine mini-markets in de omgeving kennen slechts een zeer beperkt assortiment.

• 9Jolanda22-07-2011

Fantastische vakantie gehad op Corfu

Roggia Farm is mooi gelegen bij het dorpje Xanthates. Met de auto ongeveer 10 minuten rijden van het dichtstbijzijnde strand. Boer Nikos is erg vriendelijke en druk met de boerderij. Wij hebben twee kleine kinderen die het fantastisch vonden om bij de beesten te kijken. Elke dag moesten ze de ezel even gedag zeggen :-) De huisjes waren erg mooi, nieuw en schoon. Het zwembad is schoon en ligt er mooi bij. Auto is wel een must. Verder lekker gegeten. Sla en courgettes van het land. Yoghurt van de geiten en schapen.... Top vakantie gehad!

• 9Mariska18-05-2011

Fantastische plek!

In eerste instantie hadden wij via touroperator geboekt voor een andere locatie in Pelakas. Deze locatie was erg slecht. Gelukkig heeft touroperator een vervangende plek gevonden op Roggia Farm en daardoor hebben we alsnog een heerlijke vakantie gehad. In Xanthates hangt op een boom een bordje met Roggia Farm. Via een soort grindpad (je denkt dan echt komt dit wel goed) kom je terecht op de farm. Deze farm bestaat uit de woning van de eigenaar en drie los van elkaar staande gastenverblijven. De huizen zijn in 2008 gebouwd dus alles is schoon en nieuw. De farm zelf is geweldig om te zien. We werden begroet door de hond Marjorie. Een ontzettend lief beest. De volgende begroeting was door de moeder van de eigenaar. Zij spreekt niet goed engels maar met handen en voeten kom je een heel eind. Later hebben we van de eigenaar Nicola nog alle uitleg gekregen. Het ontbijt en de service is super, zwembad is heerlijk en in 10 min ben je op het strand. Super dus.

2 tips over Bed and Breakfast Roggia Farm

• J. Vos, 24-06-2013

Rijdt voor de zee niet naar Roda maar sla rechts af, naar Acharavi (5 minuten, kiezelstrand) of Agios Spiridonas (10 minuten, zandstrand, ideaal voor kinderen).

Eten; restaurant Filorian, exit 9 in Acharavi, aan het strand.

• Alex, 06-11-2012

Roggia farm is een perfecte uitvalspositie om het hele eiland te verkennen. Hecht echter niet teveel waarde aan de routebeschrijving van Eliza. Even de route uitprinten en borden volgen is wellicht beter dan blind Eliza volgen...

1 vraag over Bed and Breakfast Roggia Farm

• gerrie, 09-10-2011

bereikbaarheid

is er iemand die mij kan vertellen hoe de bereikbaarheid is. voornamelijk s'avond in het donker . of de weg verhard is en verlicht groetjes gerrie

Chris, 21-11-2011

Hallo Gerrie,

Roggia farm is te bereiken over een grindpad van een paar kilometer zonder verlichting. Wij hebben het vaak 's avonds met de auto gedaan en het is geen probleem. Lopend is het niet te doen. Ik heb nog wel een filmpje van de hele weg, laat maar even weten of ik die moet sturen.

Groetjes, Chris

Bed and Breakfast info