Gouvia

Hoewel de Griekse parel Corfu in de Ionische zee nog geen twee kilometer breed is, valt er genoeg te ontdekken. Geniet van de prachtige natuur met cipressen en olijfbomen of neem een duik in het azuurblauwe water. Logeer in Gouvia: één van de leukste badplaatsen van Corfu. Je vindt er leuke shops, gezellige tavernes en een prachtige jachthaven.

Lees meer over Gouvia

We hebben een aantal aanbieders voor Gouvia voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Gouvia voor je op een rij gezet:

Over Gouvia

Gouvia is een gezellige, levendige badplaats op het Griekse eiland Corfu. Het ligt aan een mooie baai, en het fijne kiezelstrand is geschikt voor kinderen omdat er veilig gezwommen kan worden. Er zijn vele watersporten te beoefenen. Gouvia heeft een gezellig centrum met veel kleine straatjes met winkels, terrasjes, restaurants en barretjes, waaronder de echte Griekse tavernes waar u Griekse specialiteiten kunt eten.

Ten zuiden van Gouvia ligt de nieuwe jachthaven. Corfu-stad ligt 9 kilometer van Gouvia verwijderd en in het hoogseizoen rijdt er 2 x per uur een bus tussen beide locaties. Bezienswaardigheden zijn de Pancratorberg in het noorden en de ruines van een Venetiaans wapenarsenaal. Ten zuiden van Gouvia ligt de nieuwe jachthaven.

Weer & Klimaat Gouvia

Dagen regen1111974212481113

Reviews over Gouvia

• 8youri28-06-2019

heerlijke vakantie gehad!

Ons verblijf was super een heel aardig koppel had de leiding. er was een heerlijk zwembad en het appartement was prima! het dorpje en de zee waren op loop afstand en je was binnen 20 min bij corfu-stad!

• 5Uitgaanslevenn
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met partner in juni 2018

• 8Fam Valster09-06-2019

super niet te massaal

Varblijf Spiridoula is top 20 min ong naar gouvia valt mee ondanks de stoep die soms ontbreekt maar leuk dorpje niet groot maar genoeg winkeltjes en restaurants en leuke plaatsen om te zitten en wat te drinken iedereen is aardig en behulpzaam

• 6Zorg voor natuur

Gereisd met jonge kinderen in mei 2019

• 7Frans Groenendaal17-05-2019

Leuk dorpje, niet al te druk!

Gouvia is een leuk dorpje, niet meer en niet minder. Wat leuke restaurantjes, winkeltjes, wat je ook in veel andere dorpjes zult vinden op Corfu. Als plaats om te verblijven ideaal want je kunt vanaf Gouvia zo naar de hoofdstad Kerkyra. Ook Paleokastritsa is vlakbij, evenals het mooie noorden inclusief de Pantokrator (de hoogste berg)

Gereisd met vrienden in mei 2019

• 7Pabe09-05-2019

Aangenaam

Veel ruimte op het kiezelstrand waar je op veel plekken een zonnebad kan huren voor 3 euro per dag. Enorme keuze aan horeca, veel restaurants. Geen plek voor jonge mensen. Geen dancing gezien wel leuke kroegen. Goede voorzieningen openbaar vervoer. Corfu stad op 15 minuten met de bus. Over het algemeen hele vriendelijke mensen die werken.

• 6Cultuur
    • 8Stranden
    • 6Zorg voor natuur

Alleen gereisd in april 2019

• 7Marja de Vries Hoek28-04-2019

Heel leuk lekker eten en vrij goedkoop .

Gezellig en lekker eten en drinken.

• 6Uitgaanslevenn
    • 4Zorg voor natuur

Gereisd met partner in september 2018

• 8Van zwam28-04-2019

Fantastisch ga zo door

Mooi appartement geweldig uitzicht Eten aldaar voor weinig geld. Stad Gouvia op loopafstand. Bushalte bij het appartement. Onze gidse was heel behulpzaam en vriendelijk we hebben genoten en voor herhaling vatbaar

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in september 2018

• 10Ans-paul02-10-2018

Prachtig eiland

Auto gehuurd voor vier dagen dan zie je wat van het eiland dus huur een auton

• 10Sfeer in stad
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 10Stranden

Gereisd met partner in september 2018

• 7Ivonne21-08-2018

Gezellig

Gouvia is niet groot maar er zijn voldoende eettentjes en winkeltjes

• 7Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2018

• 7fam.vd. linden17-08-2018

prima plaatsje

Chouvia is geen grote plaats, wel veel verkeer. Als je hier verblijft kan je prima met de bus overal naar toe. Wij zijn naar Corfu stad geweest, erg leuk en volop winkeltjes. Het paleis van Sissi is echt een aanrader, indrukwekkend mooi. Verder zijn de plaasten Sadari, Paleokastrista erg mooi om te zien. Chouvia heeft een klein kiezelstrand, maar met de bus ben je zo in Dassia. Daar zijn volop stranden , heerlijke zeewater, volop eetgelegenheid. En als je een auto huurt , dan kun je overal natuurlijk makkelijk naar toe.

• 7Sfeer in stad
    • 5Zorg voor natuur
    • 7Uitgaanslevenn
    • 6Stranden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8A Spierings11-08-2018

Geweldig

Gezellig dorpje, leuke terrasjes Beetje jammer van het vuilnis dat niet opgehaald werd van de straten Vlakbij Korfoe-stad Echt een aanrader

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in mei 2018