Appartement Villas Glyfada (Menigos Resort)

Appartement Villas Glyfada (Menigos Resort)

7.8Goed

Griekenland, Corfu, Glyfada

7.8Goed

• 5.8Inrichting
  • 6.8Hoeveelheid ruimte

We hebben een aantal aanbieders voor Villas Glyfada (Menigos Resort) voor je op een rij gezet:

Appartement info

• Kinderopvang
Meer appartement info

61 reviews over Appartement Villas Glyfada (Menigos Resort)

• 8LISANNE21-08-2015

Fantastische plek

Twee weken in appartement geweest. Wij hadden een mooi appartement met een tuin en een balkon. Vanuit de tuin wandel je zo het zandstrand op om een duik in de zee te maken. Het zwembad was wat aan de kleine kant maar fijn om eens af te wisselen met de zee. Verschillende restaurants op loopafstand met goed eten zowel voor lunch als voor diner. Supermarkt aanwezig maar wel duur. Als je naar supermarkt net even buiten dorp bent betaal je bijna de helft. Wellicht komen we er nog eens terug!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

• 8André05-06-2015

Prachtige locatie om naar terug te komen

Appartementen van Menigos te Glyfada zijn prima en een uitstekende service en direct aan zee

Gereisd met partner in mei 2015

• 7A.H.28-05-2015

Mooi zandstrand

Wij boekten een basisappartement en de inrichting was ook basic, maar de kamers waren goed schoon. Besloten ligging in een baai, heel mooi strand, geschikt voor kinderen. De meeste appartementen liggen tegen een heuvel op. Enkele eet- en drink gelegenheden aanwezig, maar voor meer vermaak moet je met bus of auto op pad. Busverbinding twee tot drie keer per dag naar Corfu. Momenteel wordt gebouwd aan een café/restaurant. Leuke uitstapjes te maken. Bijzonder vriendelijk en behulpzaam personeel op het resort. Voor ons was een week lang genoeg, maar een tweede keer nog een week is zeker een optie.

Gereisd met partner in mei 2015

• 3Jack Loos13-08-2014

Op de foto's prachtig, maar de realiteit is anders

Afgelopen zaterdag 9-8 zijn we hier aangekomen en zitten nu op de helft van onze eerste van twee weken.Van de ergste schrik zijn we (inmiddels) bekomen en genieten we toch van de zee en het strand. Na aankomst op vliegveld en instappen van de bus zijn we door de Hostess van de touroperator in de steek gelaten.Menigos is dus echt een Resort. liggend aan het strand achter en paar bergen/heuvels. Als je jezelf hier 14 dagen wilt opsluiten voor uitsluitend zee en strand, is het de perfecte plaats. Supermarkt is behoorlijk duur en wie van winkelstraatjes en souvenirwinkels houdt,is hier op de verkeerde plaats.Eten (Full Buffet) bij Grand Louis a 17 euro voor volwassene en kind 8,50 is uitstekend. Aan de andere kant van strand Glyfada Beach is een mooi restaurant met goed eten tegen juiste prijs. In resort is weinig voor veel geld. Appartement met 1 erg kleine slaapkamer is heel anders dan we gewend zijn. Pipo de clown gevoel in te klein 1/4 gedeelte van 2 onder een kap. Internet is slecht.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

• 8Patrick van Aalst30-07-2014

Mooie ligging, gedateerde inrichting

Wij zijn in Menigos resort geweest van 14-7 tot en met 28-7. Het appartement heeft een fantastische ligging. We zaten dicht bij het strand, was maar 10 meter lopen en dan zat je lekker op je ligbed of in het water. Ik heb op een aantal plekken op Corfu gesnorkeld, maar het mooiste was toch bij de rotsen op Glyfada beach. Ook het Glyfada beach restaurant is een aanrader.

Minpunt is de inrichting van het appartement. Ik moet zeggen dat alles het deed en dat het schoon was. Maar het appartement had echt een opknapbeurt nodig (verroeste kranen, meublilair dat bijna uit elkaar viel). Nu is het maar hoe je hier tegen aan kijkt, want het uitzicht compenseerde veel en nogmaals alles deed het. Maar voor de prijs verwacht ik toch wel een iets anders.

Andere hoogtepunten zijn Corfu stad, restaurant Jimmy's in Pelekas en Pink Panther in Pelekas. Een boottocht naar Pargas en Paxos is ook zeer aan te raden (dolfijnen gezien tijdens de vaartocht).

Gereisd met jonge kinderen in januari 2014

• 8MarcelLubberts26-07-2013

Prima voor 1 a 2 week.

Menigos is eigenlijk een soort vakantieparkje. Er staan verschillende huisjes die gehuurd kunnen worden en ze kijken allemaal uit op het mooie strand. Een dagje strand ligt dus erg voor de hand, je bent er zo! Het strand zelf is prima. Niet te druk. Een nadeel is wel dat er weinig dorpjes of stadjes in de buurt zijn waar je even naar toe kunt lopen. Wil je alleen maar een lekkere strandvakantie, dan is dit perfect.

Gereisd in juli 2012

• 8Rian Klaasen16-06-2013

Fantastische ligging

In Juni 2013 hier 2 weken geweest, mooi uitzicht op zee, heerlijk rustig, vriendelijke eigenaresse die ons met de auto naar ons app bracht ( hoog gelegen). Wel een auto gehuurd om iets van het eiland te zien en om uit eten te gaan in Pelekas, mooi dorpje 4 km verderop. Hier zijn leuke restaurantjes. Het app wordt om de dag goed schoongemaakt en ook steeds schone handdoeken.Ruime slaapkamer met goede bedden, grote kledingkast. Vriendelijk personeel in het restaurant van het resort. Het enige nadeel is dat je niet zo een dorpje in kunt lopen, je moet echt een auto hebben.

Gereisd met partner in juni 2013

• 8J. Steijger28-08-2011

Vakantie !!

Met 3 kinderen, (2 van 14 en 1 van 16) naar Corfu. Wat een prachtig eiland en wat is Glyfada prachtig. We hebben volop genoten van onze vakantie, we zijn 8 dagen in Villas Glyfada Menigos Resort geweest,3 dagen hadden we een auto gehuurd. Kinderen veel in zee geweest, je kan er prachtig snorkelen bij de rotsen, ook het zwembad is veelvuldig gebruikt. Appartement werd goed schoon gehouden, om de 3 dagen. Onze airco werkte niet goed, dit is vrijwel meteen verholpen en toen we aan het einde wilde gaan afrekenen hoefde we de airco kosten niet te betalen omdat hij niet meteen goed werkte. Goede service en vriendelijk personeel.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

• 8Darryl24-08-2011

Geweldige locatie

Sluit me helemaal aan bij de laatste recentie. Gisteren teruggekomen en de locatie en het eiland waren TOP. Auto is must-have en de inrichting kan beter maar het uitzicht op zee maakt dit weer goed. Heel veel stranden bezocht maar deze was toch de leukste met name voor de kids (8-12). Alexandros in Pelekas, lemon Garden in Acharavi en Roula in Kontokali is een must-have voor het eten.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2011

• 9Helene Busser & Jan Erik Kikkert29-08-2010

Toplocatie

Geweldige vakantie gehad, zeer schoon appartement en schoon zwembad. Zeer vriendelijke bediening in restaurant. Goed ontbijt, lunch en diner!! Aardige Italiaanse eigenaresse Nicolette. Zeker voor herhaling vatbaar. Wij 43, 40 en kinderen van 14 en 12 hebben ons super vermaakt in het verblijf, zwembad en op het strand. Het zwembad was ideaal voor de kinderen en wij als volwassenen konden ons ook hier prima afkoelen. Vanuit je bed zie je de zee...... Schoon vlak zandstrand af en toe een peukje maar over het algemeen schoon. 's avonds en 's nachts rustig geen luidruchtige toeristen of muziek uit barretjes (Aloha Bar stopt met aprés swim muziek om 21:00 uur) maar echt kunnen genieten van het geruis van de zee.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2010

4 tips over Appartement Villas Glyfada (Menigos Resort)

• Rian Klaasen, 16-06-2013 Rapporteren

De strandbedden met parasol zijn te huur voor €8,00 per dag. Goede restaurantjes in Pelekas zijn: Bij Agnes en Jimmy.

• Patrick van Aalst, 30-07-2014 Rapporteren

Een auto is zeker aan te bevelen als je iets van het eiland wil zien en ook eens een ander restaurant wil bezoeken. Wij zijn redelijk sportief en we zijn een keer te voet naar Pelekas gegaan. Het is te doen, maar het is bijna 4 km omhoog (en ook omlaag). Verder nog een laatste tip. Mirtiotissa beach is op drie manier te bereiken, namelijk over de normale weg, zwemmend, maar ook via een klauterpad (in de tweede bocht gezien van Glyfasda beach restaurant).

• Jack Loos, 13-08-2014 Rapporteren

Wij zitten nu in 32 maar kregen van lokale begeleidster als alternatief nummer 4. Dat was nog kleiner en met meubels die in Nederland bij de Kringloper nog niet verkocht worden. We zijn dus gewoon op onze stek gebleven. We hebben nieuwe badkamer, maar in 2 andere appartementen, die we gezien hebben, kon je jezelf niet draaien, zonder dat het gordijn aan je vastplakte. vanaf overmorgen hebben we auto gehuurd via local net buiten de poort, was via N niet mogelijk. prijs-kwaliteit = slecht rest

1 vraag over Appartement Villas Glyfada (Menigos Resort)

• Thomissen, 14-05-2012 Rapporteren

Is bbq toegestaan op het strand ?

Hallo,

Is er iemand die misschien weet of het is toegestaan om te bbq-en op het Glyfada strand 's avonds ? Ik ga er vanuit dat het niet mogelijk is en/of toegestaan is op het balkon van je appartement vandaar mijn vraag of het strand een optie is.

Rian Klaasen, 16-06-2013

Ik heb houtskoolresten aan de rand van het strand zien liggen, dus ik vermoed dat dit mag, niet op het strand zelf.

Appartement Villas Glyfada (Menigos Resort) info

• Gratis wifiOp de kamer

• Balkon / terrasAanwezig, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurBroekenpers, Gratis bedlinnen, Kluis, Koelkast, Koffie en thee, Strijkijzer, TV

• ReceptieExpress check-in & check-out
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Terras, Tuin
  • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeermogelijkheid voor campers, Parkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen, Vissen
  • BuitensportenFietsen, Golfbanen, Hiken, Paardrijden