Villa Dimoulitsa

Villa Dimoulitsa

7.5Goed

Griekenland, Corfu, Doukades

Op vakantie geweest naar Dimoulitsa?

7.5Goed

• 7.6Inrichting

Villa info

Meer villa info

20 reviews over Villa Dimoulitsa

• 8Peter de Groot11-10-2007

Wij zijn eind sept/begin okt. in Dimoulitsa geweest. Na de regen op woensdag waren er nog veel meer muggen dan normaal. De beestjes op het dak (we hebben ze ook niet gezien) zijn luidruchtig aanwezig.Het dak is helemaal dicht dus ze kunnen niet naar binnen. De bungalows kunnen zeker een renovatiebeurt gebruiken. De katten blijven bij het huis van de beheerder, maar we vermoeden dat ze in ‘gastloze’ periodes in de bungalows komen en dat er (katten)vlooien in de vloerkleden zitten. Het is ons goed bevallen in Dimoulitsa. Het eiland Korfoe is minder bevallen, het is op veel plaatsen een rommel en ze donderen alles in de natuur. Op veel plaatsen blijkne oude koelkasten, bouwafval en huisraad gewoon te zijn gedumpt. Dat wij er waren was er een staking bij de reiniging, de bergen huisvuil domineerde het straatbeeld en in Kerkyra leek het helemaal wel een vuilnisbelt. Onze twee weken zijn afgesloten met drie dagen regen en onweer dus de omschakeling naar het Hollandse weer was niet schokkend.

Gereisd met partner in oktober 2007

• 7Carla26-09-2007

Wij zijn 2 wk in sept geweest. Er waren veel muggen. De ligging van het huis is midden in een olijfgaard en heel rustig. Er lopen beestjes op of tussen het dak (niet gezien) maar verder geen last van gehad. Het huis is donker binnen en kan wel een opknapbeurtje gebruiken. De zgn kluis die aanwezig is - is een geldkistje van 15 x 10 cm die los in de kledingkast staat, stelt niks voor. De katten lopen bij het huis van de eigenaar. Er liepen nu 2 hele leuke hondjes die mee liepen naar het dorp en weer terug. Koud water in het zwembad. Eten in Doukades: Elizabeth is ons niet goed bevallen: eten niet echt lekker en ongezellig, wij hebben bijna elke avond heerlijk gegeten bij To Steki - zonder vliegen - aardige vrouw die de gerechten van de dag gewoon opnoemt. En ja af en toe heeft ze iets niet wat op de kaart staat, maar wat ze wel heeft is dan wel vers.

Gereisd met vrienden in september 2007

• 6Sander Roos15-09-2007

Wij zijn in begin september in Dimoulitsa geweest. Het huis is ruim , maar zeker aan de nodige vernieuwing toe. Voornamelijk het sanitair moet worden vernieuwd. Op het dak zijn dieren geluiden te horen, maar ze kunnen niet in het huis komen.

Gereisd met familie in september 2007

• 8Fam. Müller05-08-2007

Wij waren hier in juli 2007. Mooie bungalow (1 x beestjes gehoord); bij temperaturen boven de 40 gr is zwembad topper! Vers brood ook goed bij Emeral bakkerij aan de weg naar Gouvia (grote sortering). Auto wel nodig! In Doukades taverna To Steki (veel vliegen) en andere taverna die steeds de meeste zaken op de kaart niet had. Goed gegeten in restauranti Nereid (Paleostakritsa).

• 8J. Bakker02-08-2007

We hebben 2 heerlijke vakantieweken gehad in Dimoulitsa Villas. Voor mensen die op zoek zijn naar rust is het er prima vertoeven. Een mooi en schoon zwembad wat bij temperaturen van 40 graden erg welkom was. Helaas geen airconditioning in de huisjes; wel 1 ventilator. Er zitten veel muggen die je niet hoort maar die wel steken. Er zitten horren in de ramen van de bungalows. Op loopafstand ligt Doukades waar heerlijk vers brood te koop is en je prima kunt eten bij taverne Elisabeth en To Steki. De mensen zijn erg gastvrij en houden van de toeristen. De schoonmaak van de bungalows beperkt zich tot het dagelijks vegen, dweilen van de vloer, reinigen van wc, legen van afvalbakken door Maria en "Elefteria". Communicatie tussen de dames en ons verliep met handen en voeten. Het hebben van een auto is een must. Aanraders zijn in Paleokastritsa: het huren van een motorboot bij AMPELAKI een hele dag voor ongeveer 80 Euro. Verder prima eten bij de oude haven in restaurant Imani.

• 8Lydia17-07-2007

Een knorrige eigenaresse, niet schoon. Maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door het geweldige huis met veel ruimte ( 2 badkamers!),koel, de prachtige ligging, heerlijk zwembad en aardige schoonmaaksters. Als je een auto hebt is het een aanrader om te gaan eten bij Taverna Ognistra of Quartano Liotrivi. Beiden liggen aan de weg naar Pelekas, ongeveer 2 km. vanaf Doukades. Echt super!

• 9Mieke van der Aa27-06-2007

De bungalow is erg ruim en gezellig ingericht. Voor wat betreft de schoonmaak: zeker naar Griekse maatstaven wordt er wel degelijk goed schoongemaakt door de dames Maria en Margarita, die tevens erg vriendelijk en behulpzaam zijn. Af en toe geritsel op het dak gehoord, het schijnen knaagdiertjes te zijn maar wij hebben er geen last van gehad. Prima huis op een prima locatie, uitstekend geschikt voor rustzoekers. Taverna Elisabeth in Doukades is een aanrader.

Gereisd in juni 2007

• 8Willy van Rijn16-05-2007

Een aanrader voor wie van rust houdt. Perfecte ligging op loopfstand van het dorp Doukades met bizonder vriendelijke bakker met vers brood en een heerlijke taverna (Doukas) van de alleraardigste broers Pablo en Spiros.

Gereisd in mei 2007

• 7Alex jAndriessen09-04-2007

Wij (gezin,2kinderen) hebben het erg naar ons zin gehad. De villa is erg donker, muf, klam en oud, maar voor deze prijs moet je niet te veel klagen. Er waren overal horren aanwezig, was ook wel nodig i.v.m. de muggen. Het zwembad was prima en de huisjes lagen fantastisch mooi en rustig in een olijfboomgaard! Er lopen zeker veel poezen rond,maar dit was voor ons geen probleem.Verwacht niet te veel service, maar zeker een aanrader voor degenen die een rustige vakantie willen in een mooie omgeving!

Gereisd in april 2007

• 7de rover29-01-2007

zomer 06 geweest, enigzins toch teleurstellend schoonmaak is echt grieks, en ook de ratten (met eigen ogen gezien) houden je echt vervelend uit je slaap, daarin tegen is de omgeving schitterend ook het zwembad, vervelend was wel dat we 50 euro opeens kwijt waren en er zijn maar twee dames die schoonmaken.

Gereisd met familie in augustus 2006

Villa Dimoulitsa info