Corfu

Corfu is een prachtig groen eiland met vele bezienswaardigheden in de Ionische Zee. Hoewel deze Griekse parel nog geen twee kilometer breed is, valt er veel te ontdekken. Geniet tijdens je vakantie in Corfu van de prachtige natuur met cipressen en olijfbomen of neem een duik in het azuurblauwe water. Corfu-stad is de bruisende hoofdstad van het eiland waar je tal van restaurants, winkels en een tavernes vindt.

Lees meer over Corfu

We hebben een aantal aanbieders voor Corfu voor je op een rij gezet:

vakanties Corfu

We hebben een aantal aanbieders voor Corfu voor je op een rij gezet:

Over Corfu

Een vakantie naar Corfu betekent heerlijk zonnen op romantische strandjes in kleine baaien, zwemmen in een kobaltblauwe zee en toeren langs vruchtbare valleien en uitgestrekte bossen. De hoofdstad van het eiland wordt door de Grieken zelf beschouwd als één van de mooiste steden van Griekenland. Laat je op Zoover inspireren voor een vakantie naar deze glimmende parel in de Ionische zee.

Corfu-stad

In de kleine hoofdstad van het eiland hangt een typisch Griekse sfeer, met Italiaanse invloeden. De eeuwenoude vestigingsmuur rond Corfu-stad lijkt de relaxte ambiance goed binnen te houden. Je kunt er genieten van het lokaal gebrouwen natuurbiertje Real Ale op één van de terrassen, verdwalen in de kleine straatjes vol grappige winkeltjes of flaneren over de gezellige boulevards. Als de zon ondergaat en de wijnglazen goed zijn gevuld, begint hier het sfeervolle nachtleven.

Eilandsafari

Ben je van plan om naar Corfu op vakantie te gaan? Tip: boek een excursie! Er zijn tal van mogelijkheden voor jeepsafari’s door de koele bossen, eilandtours langs witgepleisterde huisjes en snorkeltrips waarbij je in de lagunes de sprookjesachtige onderwaterwereld ontdekt. Ook een zeiltrip of een boottocht naar één van de kleine eilandjes rond Corfu behoren tot de mogelijkheden.

Last minute reizen naar Corfu

Heb je een plek gevonden op het eiland voor jouw ultieme vakantie? Kijk dan hier eens rond voor last minutes en aanbiedingen. Check ook de beoordelingen van vakantiegangers die je voorgingen. Er zijn genoeg goedkope opties om naar Corfu af te reizen. Binnen een paar uur sta je met je voeten in het zand!