Appartement Kyveli ***

Review geschreven door Ria en Paulien

Echt Griekenland.

Ria en Paulien,
4-9-2012

Kyveli ligt tegenover het kleine visershaventje en vlakbij het Daskalopetra-strand aan een vrij smalle drukke kustweg zonder een goed trottoir. Ons 2k-appartement (53) was ruim, prima bedden, goede badkamer en mooi balkon met zicht op de binnentuin. Regelmatig verschoonde bedden en schone handdoeken. Dagelijks werden de afvalemmertjes geleegd. Het strand bestaat uit grote kiezels/keitjes en er zijn geen bedjes of parasols te huur. Wel is er op loopafstand het gemeentestrand (zand/kiezel) met gratis bedjes en parasols en een (snack)bar. Dit strand is goed afgescheiden van de drukke kustweg. In Daskalopetra zijn 3 restaurantjes, waarvan wij Peirasmos absoluut de beste vonden, verder is er een terras aan het strand, een kleine, maar vrij goed gesorteerde supermarkt en een bakkerijtje. De toeristen in Daskalopetra zijn overwegend Grieken en een handjevol Nederlanders.

Gereisd met vrienden in augustus 2012