Appartement Ostria

Meer appartement info

77 reviews over Appartement Ostria

• 10lbiesbrouck22-09-2013

Thuis op Chios.

Na 8 jaar zijn we begin september weer eens teruggekeerd naar Chios. Niet getwijfeld over de accommodatie. Ostria heeft een fantastische ligging met fraai uitzicht, tamelijk goede bedden, een goede douche en een lekker balkon. Alle kamers hebben uitzicht op zee en zijn schoon. Heerlijk rustig complex met vriendelijke, gastvrije eigenaren.

Gereisd met partner in september 2013

• 8bibberhaai31-05-2012

topper

als je rust, rust en rust wilt ben je hier op het juiste adres. Is echt heel rustig, als je van culinair houdt ben je snel uitgekeken want er zijn 3-4 eetgelegenheden. Als je van winkelen houdt ben je hier ook verkeert, zijn 2 supermarkt(jes) en thats it. MAAR als je van rust en een mooie kamer houdt die gewoon goed schoongehouden worden moet je naar Ostria komen.

Gereisd met partner in mei 2012

• 7Taco29-08-2011

Best aardig, maar weinig privacy

Katarraktis is een aardig Grieks dorpje, meer niet. Niet onaardige taverna's, je eet prima bij Meltemaki maar ga er niet naar het toilet! Huiswijn gaat de kant van Chateau Migraine uit, neem liever een goede fles. Anna kookt prima en is een uitstekende gastvrouw.

De balkons zijn klein en bieden weinig privacy. Gelukkig hadden we de eerste week geen buren, maar de tweede week ....pfff....

Gereisd met partner in juni 2010

• 10Elisabeth Votsis03-08-2011

Voor wie van rust houdt!

Wij verbleven 3 weken in het hoogseizoen in dit appartement. Speciaal uitgezocht voor de rust! Het was geweldig, je hoorde alleen de zee en de vogels, uitzicht op zee en aan de overkant Turkije. De schoonmaak was voortreffelijk, de eigenaren aardig en behulpzaam. Wij hadden een 2-kamerappartement, nr. 32, daar had je volkomen privacy op het balkon. We hadden 3 weken een auto en gingen zwemmen in Agia Fotia,, ong. 8 km verderop, een mooi kiezelstrand met ligbedden. Chios is prachtig, zeer afwisselend landschap. De crisis was wel te merken, taverna's bijna leeg, de menukaart beperkt, maar rust was wat wij zochten en dat had je. Op de goede wegen kwam je om het kwartier een auto tegen dus je kon op je gemakje toeren.

Gereisd met partner in juli 2011

• 8krifos23-05-2011

Mooi plekje

Oke.Hele mooie plek prachtig uitzicht, troffen het niet met het weer er waaide een koude noorden wind konden dus niet op het balkon zitten erg jammer laatste 2 dagen was het prachtig Citrus museum is interessant en heeft een prachtig terras erbij De eigenaars zijn ook erg aardig.

Gereisd met partner in mei 2011

• 7Ellen05-05-2011

Mooie plek, wel afgelegen!

Net terug van een weekje Chios in Katarraktis. Het was erg koud, bijzonder voor de tijd van het jaar. De aanwezige airco kan ook verwarmen, een aanrader! Vraag de afstandbediening bij de receptie. De douche is goed warm, een pré voor mij. Met uitzicht direct aan zee is het een mooie locatie, wel ontzettend gehorig. Het kan wel flink waaien, vooral 's avonds! De supermarkt is op een paar minuten lopen (open vanaf 8 uur 's ochtends), en je kunt doorlopen tot het haventje voor de eetgelegenheden. Voor de rest is er niets te doen. Als je op pad wilt, is een auto of scooter onontbeerlijk.

Aanrader is een bezoek aan het Agia Markella Klooster, vlak bij Volissos. Een bijzonder verhaal van de heilige Markella, een voorbeeld voor honderden Grieken die daar jaarlijks heengaan. De taverne op het mooie strand is bijzonder aan te raden, mooie plek met lekker eten gerund door een hippe griekse jonge dame, pas getrouwd met goodlooking griek. Bewonder de trouwfoto's binnen!

Alleen gereisd in april 2011

• 9Freddy24-09-2010

Prima appartement!

Ostria is een net en verzorgd complex, in een rustig dorpje. Uitzicht op zee en de eigenaar is erg vriendelijk. Het complex ligt aan de rand van het dorp. Het 2-kamerappartement is erg ruim, groot balkon en de het is erg schoon. Enige nadeel: het zit vol met Nederlanders, maar gelukkig zijn het rustige nederlanders.

Gereisd met partner in september 2010

• 9Hans en Petra10-08-2010

Een heerlijke lokatie op het mooi Chios

wij zijn net terug van 2 weken Chios. Ontzettende mooie vakantie gehad. Katarraktis is een heel leuk klein dorp waar je je lekker tussen de grieken kunt leven. Nikos en zijn vader zijn uitstekende gastheren. Ja reisorganisatie heeft voor zijn gasten een prachtige locatie uitgezocht! Om de dag schone handdoeken en de schoonmaak is oke! Lekker fris zwmembad waar je lekker afkoelt van de zon. Voor griekse begrippen zijn ze katvriendeljk. Ja wij gaan zeker nog een keer terug naar dit eiland en dan zeker weer bij Nikos en zijn vader. We hopen dat Chios en zeker "ons dorp"zo blijft want het is een pareltje die niet verwoest mag worden door massa toeristme!

Gereisd met partner in juli 2010

• 7Taco15-06-2010

Chios? Ja graag. Katarraktis? Leuk voor een week.

Aardig, pal aan zee gelegen complex van ruim 20 studio's en appartementen. Weinig privacy door gebrekkige afscherming van balkons en terrassen. Daar staat tegenover dat er doorgaans rustig publiek komt dat zich weet te gedragen. De eigenaar is overdag vrijwel steeds aanwezig. Hostess van Ross is uitmuntend, maar dat is voor Ross normaal. Huur een scooter in Karfas (bij Nikos, hij komt 'm brengen en halen!). Matige schoonmaak, harde bedden maar dat is in Griekenland niet ongewoon. Leg een deken tussen de bedbodem en de matras, dat scheelt. Neem ook een afwasborstel mee. Klaag tijdig als de douche het niet goed doet, er is wel eens stremming in de watertoevoer.

Gereisd met partner in mei 2010

• 8Anneke13-06-2010

Uitstekende ruime studio, ongrieks schoon!

Een fijne vakantieplek, je kunt er mooi wandelen. Het zwembad is alleen om je op te frissen, klein. Heeft als voordeel dat er weinig gebruik van wordt gemaakt en dus geen herrie. Overigens niet geschikt voor kinderen die niet kunnen zwemmen. Alle app. hebben zeezicht en een ruim balkon met goede stoelen. Heerlijk geen tegen je lijf aanplakkend douchegordijn. Erg schoon complex, onze complimenten! Chios stad is met de bus te doen. Het dorp telt 3 mini supermarkten en er komt een groenteman. Restaurantjes zijn er voldoende. Kortom voor herhaling vatbaar.

Gereisd met partner in mei 2010

Appartement Ostria info