Aparthotel Sea View Resort

Laatste review

teleurstellend.

M. vd Nieuwboer,
6-10-2018

Seaview we keken er echt naar uit, jaren geweest, tot de grote bosbranden 2012 en nu na jaren toch besloten naar het prachtige eiland terug te willen.

Er gaat geen rechtstreekse vlucht meer dus we hebben er wel wat moeite voor gedaan. We kwamen aan en we hadden aangegeven dat onze lange zoon van 14 niet in een bedbank paste. Dat was de eerste teleurstelling want die stond er wel. wel zoals altijd schoon, 7 dagen per week, alleen we waren vaak een van de eerste en werden we ons bed uit gebeld. Na 1 week begrepen de schoonmaaksters wel dat dit niet handig was. We ondervonden veel hinder van de (live)muziek tot echt heel laat uit de restaurants beneden in het straatje. Rust zoals voorheen heb ik niet ervaren. Wat ik de grootste teleurstelling vond was bij het zwembad. De harde muziek, de kinderfeestjes die gegeven werden voor Grieks Amerikanen, er was eigenlijk geen plek als appartement bezoeker bij het zwembad. Ik vond dat schandalig.

Kenmerken

6-10-2018

Prima accommodatie, goed verzorgd

Harry en Gerie Angenent
10-10-2016

Prima resort, uitgebreid ontbijt. Mooi zwembad en zeer schoon. Schone appartementen. Zeer vriendelijk personeel. Ga eens in Karfas eten bij Il Mondo met z'n eigengemaakte pizza's en Pelikanos en Dyonnisos goed eten, wil je wat anders ze maken het gewoon voor je en het is betaalbaar en vooral zeer vriendelijke mensen. Chios is een prachtig eiland. Jammer dat het niet meer wordt bezocht ivm de vluchtelingen problematiek. Echt het eiland is een aanrader, wandelen en fietsen kan heel mooi door de Kambos. Megas en Messi erg leuke plaatsen waar je een dag heen kunt gaan.

Wij zullen zeker terug gaan.

Mooi hotel. Lekker ontbijt. Zeer ruime kamer met veel opbergruimte. Heel jammer dat de toeristen niet naar Chios gaan ivm vluchtelingen. Hier merk je echter totaal niets van. In ons hotel en in het (te kleine)

centrum zie je dan ook veel hulpverleners voor de vluchtelingen. Karfas stelt niet veel voor. Kleine boulevard met paar eet/strandtentjes. Wij vinden zelf een iets drukkere/grotere plaats wel gezelliger. De grieken zijn super aardig, daarom ook zielig dat er niet zo veel toeristen zijn. Wel een heerlijke vakantie gehad. Als je bij een strandtent een bed wilt en daar ook je lunch besteld hoef je voor het zonnebed niet te betalen.

Neckermann Reizen

Het zwembad van sea view resorts is openbaar, hiervan wordt veel gebruik gemaakt door niet gasten van het resort. Hierdoor is er sprake van drukte en overlast, bijvoorbeeld kinderen die wild spelen of mensen die eigen meegebracht eten rondstrooien rond en in het zwembad. Er is ook geen toezicht op het zwembad om mensen aan het spreken op hun gedrag, zelfs niet nadat hierover geklaagd is bij de receptie.

Het resort is verder in orde, met name het ontbijt. De schoonmaak is redelijk. De appartementen zijn sober ingericht maar het noodzakelijke is aanwezig en alles werkt naar behoren. Overige faciliteiten (gym, spa) zijn goed.

Voor strandgangers is het een aanrader, anders niet.

Wat is het toch jammer en volstrekt onbegrijpelijk dat dit resort niet volledig bezet is. Het is hier heerlijk! De situatie met vluchtelingen zorgt er helaas voor dat veel toeristen dit prachtige eiland vermijden. Volkomen onterecht, in Chios stad zie je een enkele vluchteling maar dat is absoluut niet storend. En in Karfas en op de rest van het eiland hebben wij niet één vluchteling gezien.

In Sea View Resort zal het je aan weinig ontbreken. Wij hadden een 1-kamer appartement met alle voorzieningen, terras, airco, WiFi en een schitterend uitzicht op de baai. Maria en haar collega's doen er alles aan om het de gasten naar de zin te maken. Het zwembad heeft voldoende ligbedden en is een heerlijke plek om te relaxen. Met wat trapjes en een steile weg loop je naar beneden en kun je binnen 5 minuten een duik nemen in de zee. Karfas heeft een mooi breed zandstrand en je kunt eindeloos de zee inlopen voordat het echt diep begint te worden.

Het ontbijt in Sea View Resorts is rijkelijk, vers en erg uitgebreid. In Karfas vind je ongeveer 10 restaurant evenzoveel barretjes waar je ook kunt lunchen. Gek genoeg vonden wij het restaurant van Sea View Resorts zelf (Olive Garden Roof Bar & Restaurant) het meest verrassend qua menu en smaak. De meeste andere restaurants in Karfas hebben allemaal ongeveer dezelfde kaart, die wij niet heel spannend vonden.

Wij hadden 2 dagen een auto gehuurd om het eiland te verkennen, dat is prima te doen en erg leuk. Je ontdekt prachtige baaitjes, sommige compleet uitgestorven, andere met iets meer voorzieningen. Maar alles heel rustig en vriendelijk. Aanrader is het bergdorp Avgonima, aan het eind van het dorp ligt restaurant To Asteri, waar wij de beste maaltijd hebben gegeten tijdens onze vakantie. Bovendien met het allermooiste uitzicht van Chios. Tip: ga er naar toe aan het eind van de dag, het ligt aan de westkust en de zonsondergang is er prachtig.

Chios stad is ook leuk om te bezoeken, veel meer drukte dan op de rest van het eiland maar nog steeds allemaal heel gemoedelijk. Aan de haven kun je genieten bij een van de vele barretjes. Als je de moeite neemt om richting de 4 bekende windmolentjes te lopen, vind je daar een restaurant met blauwe stoeltjes, het heet Miloi. Daar hebben we heerlijke garnalen gegeten.

Als wij weer een bezoek brengen aan Chios, zullen wij zeker weer bij Sea View Resorts boeken, het is een uitstekende uitvalsbasis om Chios te ontdekken met een prima prijs kwaliteit verhouding.

Supermooi appartement

Marianne Nieuwpoort
1-7-2016

Wij hebben het prima naar ons zin gehad in Sea View Resort. Jammer dat het zo rustig was t.g.v. de vluchtelingenproblematiek in de winter. Middels de Turkije-overeenkomst speelt dit nu niet meer, er komen geen nieuwe vluchtelingen, doch het kwaad is al geschied. Kom naar Chios het is een heerlijk eiland, relaxed en hele vriendelijke bevolking.

Sea view resorts in karfas op Chios is erg mooi, goede kamers, mooi zwembad. Strand op 100 meter. Leuke restaurants. Er is Echt geen reden om weg. Te blijven van de Griekse eilanden

Heerlijk hotel

S&D
22-9-2015

Mooie kamers, prachtig uitzicht, uitstekende service, vriendelijk personeel, uitgebreid ontbijt, in centrum van karfas

super goed

Angenent h en g
17-9-2015

heel goed verzorgd complex, goede service, mooie kamers, vriendelijk personeel

Heerlijke vakantie.

Ria
13-9-2015

Prima Hotel,grote kamer met vide gehad no.412. Alles goed schoon,fijne bedden,elke dag schone handdoeken, overal een mooi uitzicht,vooral bij het ontbijt en avondeten over de hele baai. Prima ontbijt en avondeten en een lekker zwembad,waar je ook lekkere broodjes kunt bestellen.Wel veel trapjes lopen. Heerlijk strand,geen stenen. Kortom een aanrader!

Neckermann Reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Aparthotel Sea View Resort in Karfas, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Aparthotel Sea View Resort zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.