Géén boekingskosten

Aparthotel Emporios Bay

GriekenlandChiosEmborios

We hebben de beste aanbieders voor Aparthotel Emporios Bay voor je op een rij gezet:

8.5FantastischScore uit 17 reviews

• Sportfaciliteiten
Meer aparthotel info

17 Reviews over Emporios Bay

• 10annie de backer14-10-2017

Prachtige rustige omgeving en hotel, oase van rust

We gaan al jaren naar het sfeervolle mooie Emporios bay hotel, en telkens is het als thuiskomen. Zeer behulpzame eigenaars en personeel. Mooie verzorgde kamers, worden elke dag uitgebreid gepoetst. Uitgebreid ontbijt, voor elk wat wils, met veel zelfgemaakte producten ( door eigenares Giouli zelf gemaakt) vb cake's taarten en confituur. We huren elk jaar een auto van de super behulpzame eigenaar Ilias, de auto staat dan klaar aan het vliegveld. Het is altijd zalig als we Emporios naderen dat zo idyllisch gelegen is, ons hart loopt telkens gewoon over. Er zijn een viertal tavernes vlakbij het hotel, zalig om 's avonds in alle rust met uitzicht op zee te eten, en de lichtjes te zien van de superkleine vissersbootjes die aankomen. De Mastiek streek is ten andere ook heel bijzonder, kunt gewoon vanuit het hotel tussen de velden wandelen, komt amper iemand tegen, het nieuwe mastiekmuseum is indrukwekkend en prachtig gelegen, kortom Chios, de mastiekstreek, en vooral Emporios bay heeft ons hart gestolen.

• 10Plasmans De Backer03-06-2016

Al vijfde keer in Emporios Bay hotel, zegt genoeg!

Begin mei 2016 waren wij voor de vijfde keer in het Emporios Bay hotel, zoals altijd super proper, verzorgd lekker ontbijt, vriendelijke eigenaars en personeel, kortom voor ons steeds een beetje thuiskomen. Wel iets te vroeg op het seizoen, waren bijna de enige gasten in het dorpje. Er zijn vijf tavernes, vlak bij het hotel, aan zee. Kwestie van goesting natuurlijk maar volgens ons was taverne "Lava Stone" het beste, de pasta met zeevruchten en de verse vis o.a. Het plaatsje Emporios Bay is voor ons met niets te vergelijken we komen er volledig tot rust. Echt voor mensen die van rust en authenticiteit houden, geen hordes toeristen. Wel een auto nodig want het dichtsbijzijnde stadje is zeven km ver, de hoteleigenaar verhuurt auto's. Niet bang laten maken door de kranten hebben niets gezien van de vluchtelingencrisis, (in tegenstelling tot hier) hebben nochtans een groot deel van het eiland bezocht, misschien is het in Chios stad anders maar dat ligt een eind weg van Emporios. Kortom Chios en in het bijzonder Emporios Bay en de hele Mastiekstreek hebben ons hart veroverd.

• 8fam.Burger23-05-2014

Prima!

De eerste helft van mei 2014 hier vakantie gevierd.Studio geboekt,2-kamerappartement gekregen met groot terras/balkon. Schoon,verzorgd. Prima badkamer met douche,automatische ventilatie als het licht aan gaat. Keukeninrichting minimaal. 2pits elektrische kookplaat. Geen koffiezetapparaat,geen waterkoker,weinig serviesgoed,glazen en bestek. Schoonmaak iedere dag,handdoek op de grond wordt vervangen,schoon bedlinnen om de 3/4 dagen. Fijn zwembad. Ontbijt bij te boeken voor 6 euro p.p.p.d.. Geen gebruik van gemaakt dus kan de kwaliteit niet beoordelen. Vriendelijke,behulpzame eigenaars.

• 10Dierk Evers04-07-2012

Erholungs- und Wanderurlaub

Emporios ist ideal für alle, die keine Diskos noch Animation mögen - ein winziges Dörfchen direkt am Meer mit einem sehr schönen Strand aus schwarzen Kieseln. Das Hotel liegt "im Dorf", d.h. zwei Häuser vom Meer entfernt in einem schönen, gepflegten Garten mit Pool. Das Haus selbst ist recht klein und sehr sauber und gepflegt. Besonders beeindruckt hat uns die Freundlichkeit des Hotelpersonals: Kellnerinnen und auch Reinigungskraft waren super-nett und der Service sehr persönlich. Es gab keinen Spielplatz oder ähnliches, die Eignung für Kinder hängt also eher davon ab, ob andere Kinder mit der gleichen Sprache im Haus sind. Das Früstück war gut, weitere Mahlzeiten werden nicht angeboten, aber wenige Meter entfernt am Hafen gibt es vier Restaurants. Im Dorf gibt es nur einen Minimarkt, der eher mikro ist. Selbst für Obstund Gemüse muss man wenigstens 2 km in den Nachbarort. Wir haben einen ruhigen Wander- und Erholungsurlaub sehr genossen und waren voll zufrieden.

• 9Petra26-06-2012

Heerlijk !!!

Chios is een heerlijk eiland. Alle dagen prachtig weer gehad. Het appartement was super. Het werd heel goed schoongehouden. De mensen die er werken zijn allemaal heel vriendelijk. Om de hoek zitten 4 restaurantjes. Een auto of scooter is wel aan te bevelen, want het zit wel afgelegen. Al met al weer een heerlijke vakantie gehad in het prachtige Griekenland.

• 8Maurice20-09-2011

Fijne lokatie

Dit appartement is ideaal als je rust zoekt. De ligging is niet super (geen zicht op zee o.i.d.) maar als het goed is slaap je er alleen maar. Hou rekening met de westzijde van het hoofdgebouw: de ondergaande zon maakt de kamer ongelooflijk warm. Gelukkig is er airco. Het appartement wordt dagelijks heel goed schoongemaakt. Ontbijtservice is heel goed, intercontinentaal zoals dat heet en is optioneel te boeken. Emporios zelf is een klein dorp met een haventje. In de kom bevinden zich 4 restaurantjes met elk hun eigen charme en kwaliteit. Laat je niets aanpraten: oordeel zelf. Het nabijgelegen en geroemde lavastrand (stenen) vind ik zelf niet geweldig. Wel rustig. Een auto is zeer aan te raden en daarmee kan je naar het dichtbij gelegen strand van Komi (zand) of Agia Fotini (steentjes) rijden waar ook eetgelegenheid is en bedjes / parasols worden verhuurd. Bezoek zeker de dorpen Pyrgi, Mesta en Vessa.

• 9Udo en Marina08-06-2011

Heerlijke plek om helemaal tot rust te komen.

Kleinschalig complex in een zeer rustig en prettig gelegen dorpje. Mogelijkheid tot het doen van boodschappen nihil zonder eigen vervoer. (Nog) geen openbaar vervoer in het voorseizoen. We hebben vaak gegeten in de taverna Porto Emporios en dat was prima. De beste Baklava die we ooit hebben gegeten. De omgeving is zeer geschikt voor wandelaars. Een brommer huren is niet mogelijk zonder rijbewijs. Voor de liefhebbers: liften gaat goed, iedereen is erg behulpzaam. Het ontbijt, dat prima is, kan ter plaatse per dag geboekt worden voor € 7 p.p.p.d. Het complex wordt bijzonder goed onderhouden en schoongemaakt. De mogelijkheden om zelf te koken zijn wel beperkt maar hé, we zijn op vakantie toch! Overigens is de omgeving prachtig en een bezoek aan de middeleeuwse stadjes (Olympi, Pyrgi, Mesta) is zeker de moeite waard. Wij vinden de omgeving niet zo geschikt voor kinderen maar vinden dat juist een pré.

• 8Els en rens07-06-2011

Voor de rustzoekers, de ideale plek.

Het complex is rustig gelegen. Het plaatsje beschikt over een 5-tal restaurants, waar voor ieder wat wils te krijgen is. Door de rustige en afgelegen locatie is het wel aan te bevelen om een vervoermiddel te huren. Dit kan heel voordelig via de eigenaren van het complex. Voor het uitgebreider winkelen moet je naar Pirgi (7 km). Chios-stad op 26 kilometer afstand, heeft de meeste winkelfaciliteiten. Het zuidelijk gedeelte van heteiland is goed met een scooter of een motr te verkennen. Het Complex bestaat uit een hotel en en app.gedeelte. Dit laatse is in 2010 gereed gekomen. Personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Wat ons betreft een aanrader.

• 8onbekend16-10-2009

Heerlijk rustig

We hebben in september twee weken hier doorgebracht. Het was erg rustig en stil (perfect voor ons). Het nieuwe appartementengebouw stond helemaal leeg ! Wij hadden een tweekamerapp daar tegenover, niet erg groot, maar ruim genoeg. De inrichting is voldoende, alles wat je nodig hebt is aanwezig. Het bestek en servies was wel erg vies bij aankomst , maar een afwasbeurt doet wonderen (wel theedoeken meenemen!) Er was een klein zwembad bij. Wij lagen daar heel vaak met z'n tweeen, wij hadden wel de indruk dat het wel wat klein is als het hele appartement bezet is (40 app) in het hoogseizoen. Het kiezel/stenen-strand is ongeveer 400 ver, met een kraakheldere zee. Voor kinderen is het niet zo geschikt, omdat het lastig de zee inlopen is en het vrij snel diep wordt. Het dorpje stelt niet veel voor, er zijn 4 restaurantjes. Het restaurant wat er het meest gezellig uitziet, heeft het minst lekkere eten. Wij kunnen neptunes direct aan het water erg aanraden !

• 9erik05-09-2009

uitstekend appartementen in een rustig dorpje

Heerlijke en rustige vakantie gehad.Geen last van auto's of motoren. Wij hebben ook een feest meegemaakt. Gewoon aanschuiven. Aanpassen is het sleutelwoord.

Aparthotel Emporios Bay info

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Maaltijden