Appartement Toulipa

Meer appartement info

19 reviews over Appartement Toulipa

• 8Krista14-09-2009

Wat een verwennerij

Geheel niet grieks, maar hier wordt je echt verwend; ik kreeg elke dag 3 nieuwe handdoeken (in beschijving stond 2x pwk), toiletpapier ruimschoots aangevuld, de schoonmaakster deed zelfs mijn afwas. Schoon zwembad, verzorgde tuin, geheel nieuwe koelkast, lekkere stevige bedden, tv en airco; alles zit bij de prijs in.

Rustig gelegen; buiten de drukte van Karfas (40 min lopen) en op 10 minuten lopen afstand van supermarkt en strand/tavernes Agia Lemonida. Daarmee voor iemand die alles om de hoek wil hebben, niet geschikt. Voor de rustzoeker gunstig gelegen, met bushalte voor de deur (blauwe bussen naar Chios-stad e.o. voor 1.30 € enkeltje in 15 minuten, elk uur).

In Chios-stad brengen de groene bussen je werkelijk naar alle windrichtingen, enkeltje westkust is 1,40 € bv, één bus per uur of nog minder vaak. Dat moet je dus plannen. Aanraders vond ik Pyrgi, het beschilderde dorp en Thymniana, een bergdorp achter Karfas.

Chios is niet op toerisme geent; rustig en traditioneel!

Alleen gereisd in september 2009

• 8Fam. van de Lustgraaf03-09-2008

Keurige accomodatie

Tulipa in Aghia Ermioni is voor Griekse begrippen(alleen het nodige) een zeer nette accomodatie. het ligt wel direct aan de doorgaande weg en er is weinig parkeergelegenheid. de appartementen zij redelijk ruim , hebben een balkon en de bovenverdiepingen zeezicht. de bovenste twee appartementen van hebben geen afdak boven het balkon dus weinig tot geen schaduw en worden ook behoorlijk warm. Er is wel Airco tegen meerprijs te bestellen.Er is geen receptie hebben de eigenaar ook niet gezien of gesproken werd allemaal geregeld door de schoonmaakster (opzich prima) Om de tweedagen handoeken en twee keer per week beddegoed. Mooi zwembad, alles wel een beetje op en in elkaar buiten. Wij gebruiken het appartemement voor slapen, wassen, ontbijt en soms een keer makkelijk eten, dus het was voor ons meer dan prima!

Gereisd met partner in augustus 2007

• 7Erwin de Jong27-01-2008

In 2006 ben ik alleen op vakantie gegaan naar Chios. Tulipa in het plaatsje Aghia Ermioni viel mij persoonlijk tegen. Er is geen receptie en de schoonmaakster spreekt nauwelijks engels. Er is een zwembad, waar grotendeels enkele kinderen in vertoeven. Tulipa had mooi uitzicht op de egeische zee. De airco in het 'appartement' kan tegen betaling gebruikt worden. Het keukentje is echt minimaal en bevat zeer weinig gerei en pannen, met een keramisch kookstel. De douchecabine met toilet en wastafel was prima.

Alleen gereisd in januari 2008

• 8Andy en Mandy12-01-2008

een heel leuk klein appartementencomplexje met een prachtig zwembadje. De eigenaars zijn een beetje typisch ( ik denk niet onaardig) en wonen ernaast de werkster (herkenbaar aan de krullers) komt 's morgens heel vroeg al maar stoort de gasten niet.De eerste supermarkt is op ongeveer 20 minuten loopafstand vanaf een hellende weg. Scooter of auto is een must op Chios. (helm op, anders bekleuring!!!!)Veel verlaten stranden, geweldig snorkelen en prachtige uitzichten. Rust en vriendelijk heid 9+ het kleine pleintje met veel restaurants en een leuk strandje op 1,5 km Limnionas, erg leuk ook 's avonds! Karfas druk maar gezellig. Tulipa II ligt strategisch SUPER!!!

Gereisd met partner in juli 2007

• 1knegtering14-09-2007

Wij zijn +-één maand voor vertrek bij u geweest.Wij hebben onze bezorgdheid uitgesproken tav verschoning lakens en doeken en een eettafel en stoelen. Hetwas bij u een terleurstellend gesprek.Één dame zei:"äls het er niet is,regel je het ter plaatse."Onze bezorgdheid was terecht De dag na aankomst zijn wij met behulp van de hostes verhuisd naar een veel betere appartement. In het geheel zijn wij teleurgesteld in d - reizen

Gereisd met partner in september 2007

• 6Tom en Margot12-10-2006

Na alle negatieve beoordelingen dachten we dat de zwaar verroeste kookplaten door achterstallig on- derhoud kwamen. App. nr. 205 was echter zo lek als een mandje boven het kookblok en de douche. Ook onder de voordeur door. Water liep via de groeven onder de bedden door naar balkon. Op ong. 10 mtr. van ons balkon, grenst het balkon van de in aanbouw zijnde villa, incl.bouwvakkers. Na het eten in een restaurant een prettig stukje lopen heuvel op. Niet te steil. Boodschappen met de scooter. 2x p.w.schone lakens en handdoeken. Elke dag lege emmertjes.Schoonmaakster spreekt alleen Grieks. Het 2-kamerapp.bestaat uit 2 slaap- kamers! Geen huisk. Geen stopcontact in de keu- ken voor (eigen) waterkoker. De losse bedden zijn vrij (te) hard en erg smal. Het 2-pers.bed zakt door (te zacht). Alleen stoelen+tafel op balkon.Tus sen kamers en keuken een enorme op-/afstap zonder aanduiding. Bloedlink! Ruimte zeer be- perkt. Was schoner dan het leek. Er was niet goed afgewassen.

Gereisd met partner in september 2006

• 8Karina Bliek18-08-2006

Het complex is vrij klein en dat maakt het erg knus. Het zwembad is perfect en tevens een gezellige verzamelplaats. Ondanks dat je bijna niet in je kamer bent, vonden we deze vrij klein. De bedden zijn echt te klein/smal. Het fornuis is erg primitief met 2 electrische plaatjes, de douche net een maatje te klein. Verder geeft het balkon de ruimte om je ontbijtje te nuttigen. De omgeving is mooi, het dorpje authentiek. Met de plaatsen Karfas en Chios stad in de buurt heb je eigenlijk alles wat je nodig hebt. Een scooter of auto huren is dé manier om het prachtige eiland te ontdekken. In het zuiden rustiek met plaatsjes als Pyrgi en Mesta die je niet mag missen, in het noorden ruig. Een vakantie/eiland om niet te vergeten! We hebben ervan genoten... :-)

Gereisd met partner in augustus 2006

• 8Inge26-07-2006

Ik heb geen idee waar alle vorige beoordelaars geweest zijn, maar ik vertrok na die beoordelingen gelezen te hebben met een fles kakkerlakkenspray en geen enkele verwachting richting Toulipa 2 en trof een prima fris appartement (zachtgeel met wit), groot, schoon met een prachtige badkamer met nieuwe douchekop én ventilator, douchedeur ipv zo'n armzalig douchegordijn en iedere dag een heerlijk warme douche. Om de dag werden de emmertjes geleegd, 3 x per week schone handdoeken en 2 x een schoon bed. Geen kakkerlak gezien.Nog geen mier! Lekker zwembad, Griekse mama was er iedere dag. Keuken ook prima geoutilleerd. Ja, geen koffiezetapparaat, maar we zijn dan ook in Griekenland! Groot terras ook. 2 minpuntjes dan: de stoelen zaten niet zo lekker en de bedden zijn wat smal...

Gereisd in juli 2006

• 8Hans25-06-2006

we hebben een last-minute geboekt naar dit appartement en voor dat geld (minder dan €200) heb je echt een heel goed appartement. Nu zaten we ook bovenin en dan heb je echt een superuitzicht. Je moet niet onderin komen te zitten, dan zit je echt in een kuil. Het nadeel van dit appartement is de ligging. Als je boodschappen wilt doen moet je hellende weg naar beneden lopen en ook weer omhoog (:D). Wij hadden de hele week een scooter gehuurd, wat opzich geen overbodige luxe is, want als je wat wilt zien heb je echt wel vervoer nodig.

Gereisd met vrienden in juli 2004

• 7Judith12-04-2006

Armzalig appartement, zelfs voor Griekse begrippen. De douche viel van narigheid uit elkaar maar veel tijd breng je daar toch niet door. Een fijne vakantie gehad. Prachtig uitzicht, prachtig eiland. Maar mij zien ze niet meer terug bij Tulipa.

Gereisd in april 2006

Appartement Toulipa info