Griekenland

Een vakantie in Griekenland kun je zo gevarieerd maken als je zelf wilt. Wil je de Griekse oudheid en architectuur proeven? Dan moet je Athene zeker bezoeken. Liever een zorgeloze zon, zee en strandvakantie? Je handdoek rol je het beste uit op Santorini of één van de andere 227 bewoonde eilanden. En natuurlijk doe je je tegoed aan het heerlijke en betaalbare eten! Griekenland is populair door z'n veelzijdigheid. Kies voor zonovergoten Griekenland voor het ultieme vakantiegevoel.

Lees meer over Griekenland

11.581

vakanties Griekenland

We hebben een aantal aanbieders voor Griekenland voor je op een rij gezet:

Over Griekenland

De geur van olijfbomen, zon, zee en gegrilde sardientjes. Waar vind je dat? Tijdens je vakantie in Griekenland natuurlijk! Net als pittoreske dorpjes en witte kerkjes. Muilezels en Moussaka. De zon schijnt in het hoogseizoen (bijna) altijd en nergens zijn lucht en zee zo mooi blauw. Bezoek de steden of de kust van het vasteland of één van de vele eilanden.

Vakantie Griekenland: alle ingrediënten voor ultiem genieten

Een Griekenland vakantie staat garant voor een vakantie vol zon, natuur, cultuur én lekker eten. Als je van de Griekse keuken houdt natuurlijk. Want wat is er na luieren op het strand, zwemmen in zee en struinen door pittoreske straatjes, lekkerder dan een bord vol gegrilde sardientjes en een frisse Griekse salade op een terras aan zee? Een traditionele Tzatziki, Moussaka en Souvlaki erbij? Eet smakelijk! Oftewel: Kali orexi!

Op een Grieks eiland

Er zijn veel Griekse eilanden, behorend tot een eilandengroep en elk met z’n eigen karakteristieke eigenschappen. Van de (ongeveer) 6000 eilanden zijn er 227 bewoond. Populair op dit moment zijn een vakantie naar Rhodos, Kos (De Cycladen), Corfu, Zakynthos en Kefalonia (De Ionische eilanden), Skopelos, Skyros en Skiathos (De Sporaden) en Lesbos, Chios en Thassos (De Oost-Egeische eilanden) en natuurlijk Kreta. De grote eilanden hebben vaak een eigen luchthaven, de kleinere zijn prima te bereiken per boot.

All inclusive en last minute naar Griekenland

Griekenland is een populaire bestemming voor een zonvakantie en het aanbod van last minute vakanties is dan ook groot. Tegenwoordig worden ook de all inclusive hotels in Griekenland steeds populairder. Door het ruime aanbod zijn er vaak volop goedkope reizen naar het vaste land of één van de eilanden te vinden. In Griekenland kun je allerlei soorten vakanties beleven. Van een culturele stedentrip in Athene, eilandhoppen met een zeiljacht tot een lekker luie last minute vakantie op Griekenland. Kamperen is een ondergeschoven kindje in Griekenland. Toch zijn er zeker op het vaste land een aantal schitterende campings te vinden.

Meer informatie over Griekenland?

Op het Zoover blog hebben wij ook een aantal interessante artikelen geschreven over een vakantie naar Griekenland. Zoek jij nog onontdekte Griekse eilanden? Of de verborgen parels op het vasteland? Lees dan één van de volgende artikelen: