Gibraltar

Gibraltar

We hebben een aantal aanbieders voor Gibraltar voor je op een rij gezet:

Reviews over Gibraltar

• 8Will Kateman01-04-2018

Het was fantastisch maar nooit weer

Ik vond het een beetje griezelig, dat je die vliegtuigen steeds weer zag landen en opstijgen!!!

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Stranden

Gereisd met partner in augustus 2016

• 6Marleen20-10-2017

Leuk om gezien te hebben

Gibraltar is leuk om gezien te hebben, maar zou er niet terugkomen. Om Gibraltar binnen te komen met de auto sta wel een uur in de rij voor de paspoortcontrole. Zijn er ook nog eens mensen die je in de file 20 euro afhandig willen maken voor parkeren. NIET doen. Op de terugweg niet anders. Niet meer van deze tijd. Je hebt de mogelijkheid om voor de controle te parkeren, maar met 3 jonge kinderen niet praktisch. Eenmaal binnen, bijna geen parkeerplek te vinden. De bewegwijziging is ook slecht. Toen we ook nog eens lang in de rij hadden gestaan voor de kabelbaan, was het boven wel leuk. De aapjes en het uitzicht zijn geweldig en leuk om Afrika te zien liggen. Het plein in de stad is ook gezellig, maar de wisselkoers op het terras is niet helemaal juist.

• 6Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 7Cultuur

oktober 2017

• 5Rinie15-09-2017

Mwah...

Zo'n plaats waar je een keer geweest moet zijn maar ik vond het zwaar tegenvallen. Er was weinig Engels aan. Voertaal op terrassen was meer Spaans dan Engels, auto's rijden gewoon rechts en geen 'Bobby's' te bekennen. Het is ontzettend druk met een gezellig plein met veel horeca maar daar hoef je niet voor naar Gibraltar, dan zijn er genoeg leukere plekken. Bovendien word je belazerd waar je zelf bij staat. Alles staat geprijsd in Engelse ponden, niks mis mee. Op je bonnetje van de lunch staat keurig het bedrag in ponden en euro's maar dat is even schrikken! Op ons bonnetje voor de lunch stond £ 22,90, volgens de op dat moment geldende wisselkoers € 25,80. Volgens de Gibraltar wisselkoers € 32,07!!! Voor twee buskaartjes moesten we £ 2,40 betalen maar zonder blikken of blozen maakt de chauffeur daar € 4,00 van terwijl dat € 2,70 zou moeten zijn. Tip: betaal zoveel mogelijk met je creditkaart dan ben je een stuk goedkoper uit. Gibraltar... nou ja, ik ben er geweest...

• 7Sfeer in stad
    • 5Omgeving
    • 4Cultuur

Gereisd met partner in september 2017

• 8Jos16-09-2016

Once in a lifetime.

Stukje Engeland, dat aan Andalusië zit vastgeplakt. U vindt er pubs, ale, fish and chips, Engelse ponden (in euro's betalen kan ook) en bobby's. Een kabelbaan vanuit het centrum het hoogste punt van Gibraltar (450 meter). Met een minibus de rots op rijden kan ook. De apen op de rots ontmoeten. De grotten van Saint Michael bezoeken, met een fraaie lichtshow. De uiterste punt met zijn vuurtoren, moskee, uitzicht op Marokko en een flinke wind. In het Gibraltarmuseum, gebouwd op de fundamenten van Moorse baden, wordt de geschiedenis van Gibraltar verteld. Het vliegveld van Gibraltar is gelegen op de landengte die de rots van Spanje scheidt. Het is opmerkelijk dat de startbaan een toegangsweg kruist. Als er een vliegtuig op start of landt, moet deze kruising met slagbomen worden afgesloten.

• 9Omgeving
    • 7Stranden

Gereisd met partner in september 2016

• 1buvens09-09-2015

dagtrip

vond aan de stad niks! dezelfde winkels, drank juwelen en pubs en veel drukte

• 1Sfeer in stad
    • 1Omgeving
    • 3Zorg voor natuur
    • 1Cultuur

Gereisd met partner in september 2015

• 10Wampie25-08-2015

Wat een ervaring

Geweldige ervaring om de haven van Algeciera met al die boten te zien. Fantastisch om Afrika zo dichtbij te zien liggen (14 km) en de straat van Gibraltar te zien. De rit in de kleine taxi busjes de rot op naar boven was adembenemend. Wel eng hoor al die kronkelweggetjes. De St Michaels cave was prachtig. Al dat licht gecombineerd met de muziek. Tja en dan de aapjes natuurlijk. Wat geweldig om ze zo in het wild te zien en nog wel zo dichtbij! Prachtige verhalen hoorden we van de taxibuschauffeur over de geschiedenis van Gibraltar. Een gekke ervaring om midden in Spanje op een rots in Engeland te zijn en met ponden te moeten/kunnen betalen. Een mekka van taxifree producten. Gelukkig hadden we geen ellenlange wachtrijen voor de douane, wat overigens wel de gewoonte blijkt te zijn.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving
    • 10Zorg voor natuur
    • 10Cultuur
    • 6Stranden

Gereisd met partner in augustus 2015

• 7Karel-en-Lydia23-04-2015

Speciaal om eens te zien.

Gibraltar is speciaal om eens te zien, maar gezien is gezien. Het is er wel heel erg druk en van het binnenrijden ( 2 maal controle) en het buitenrijden (iedereen uit de bus) wordt een attractie gemaakt. De apen zijn een onderdeel van Gibraltar en zijn helemaal niet agressief. Een rondrit is leuk om te doen.

• 7Sfeer in stad
    • 7Omgeving

Gereisd met partner in maart 2015

• 8Kirsten02-08-2014

Aapjes kijken

Leuk om een dagje naar toe te gaan. Het dorp is leuk en typisch Engels. Met de taxi naar boven is leuk om de aapjes te bekijken.

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met vrienden in september 2007

• 9Sanne01-01-2014

Heel mooie dag!

Met de auto een dag naar Gibraltar geweest tijdens vakantie in Spanje. Lang wachten voor de douane maar daarna gauw bij de parkeerplaats bij de kabelbaan. Bustour geboekt met 8 anderen en op de berg genoten van mooie uitzichten, grotten, tunnels en aapjes! Hierna het centrum in en heerlijk geluncht. Mogen rondje om het eiland gereden en in de rij voor de geen wat wederom lang duurde. Op tweemaal wachten na een mooie dag gehad die ik echt aan kan raden als je in de buurt bent!! Wij verbleven in Nerja wat een stuk rijden is, maar we hebben allebei genoten van deze dag.

• 9Omgeving
    • 8Stranden

Gereisd met partner in juli 2013

• 7vidijo06-08-2013

Van het ene in het andere

We hadden al vel gelezen over deze enclave en omdat we toch dicht bij verbleven hebben we dit staatje bezocht. Maar wat een drukte! Het begon al met een lange file aan de grens met stapvoets verkeer. Eens binnen moesten we nog een keertje wachten aan de luchthaven. Weg loopt dwars over de landings- en startbaan. In het stadje merk je de Engelse stijl overal, in de winkels, pubs enz. De rots goed om eens gezien te hebben maar storend zijn de vervelende apen. Graaien alles mee wat los zit!

januari 2013

10 van de 31 reviews gezien