Gibraltar

We hebben een aantal aanbieders voor Gibraltar voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Gibraltar voor je op een rij gezet:

Reviews over Gibraltar

Leuk om gezien te hebben

Marleen
    20-10-2017

Gibraltar is leuk om gezien te hebben, maar zou er niet terugkomen. Om Gibraltar binnen te komen met de auto sta wel een uur in de rij voor de paspoortcontrole. Zijn er ook nog eens mensen die je in de file 20 euro afhandig willen maken voor parkeren. NIET doen. Op de terugweg niet anders. Niet meer van deze tijd. Je hebt de mogelijkheid om voor de controle te parkeren, maar met 3 jonge kinderen niet praktisch. Eenmaal binnen, bijna geen parkeerplek te vinden. De bewegwijziging is ook slecht. Toen we ook nog eens lang in de rij hadden gestaan voor de kabelbaan, was het boven wel leuk. De aapjes en het uitzicht zijn geweldig en leuk om Afrika te zien liggen. Het plein in de stad is ook gezellig, maar de wisselkoers op het terras is niet helemaal juist.

Gereisd Met jonge kinderen in oktober 2017

Once in a lifetime.

Jos
    16-9-2016

Stukje Engeland, dat aan Andalusië zit vastgeplakt. U vindt er pubs, ale, fish and chips, Engelse ponden (in euro's betalen kan ook) en bobby's. Een kabelbaan vanuit het centrum het hoogste punt van Gibraltar (450 meter). Met een minibus de rots op rijden kan ook. De apen op de rots ontmoeten. De grotten van Saint Michael bezoeken, met een fraaie lichtshow. De uiterste punt met zijn vuurtoren, moskee, uitzicht op Marokko en een flinke wind. In het Gibraltarmuseum, gebouwd op de fundamenten van Moorse baden, wordt de geschiedenis van Gibraltar verteld. Het vliegveld van Gibraltar is gelegen op de landengte die de rots van Spanje scheidt. Het is opmerkelijk dat de startbaan een toegangsweg kruist. Als er een vliegtuig op start of landt, moet deze kruising met slagbomen worden afgesloten.

Gereisd Met partner in september 2016

Wat een ervaring

Wampie
    25-8-2015

Geweldige ervaring om de haven van Algeciera met al die boten te zien. Fantastisch om Afrika zo dichtbij te zien liggen (14 km) en de straat van Gibraltar te zien. De rit in de kleine taxi busjes de rot op naar boven was adembenemend. Wel eng hoor al die kronkelweggetjes. De St Michaels cave was prachtig. Al dat licht gecombineerd met de muziek. Tja en dan de aapjes natuurlijk. Wat geweldig om ze zo in het wild te zien en nog wel zo dichtbij! Prachtige verhalen hoorden we van de taxibuschauffeur over de geschiedenis van Gibraltar. Een gekke ervaring om midden in Spanje op een rots in Engeland te zijn en met ponden te moeten/kunnen betalen. Een mekka van taxifree producten. Gelukkig hadden we geen ellenlange wachtrijen voor de douane, wat overigens wel de gewoonte blijkt te zijn.

Gereisd Met partner in augustus 2015

Speciaal om eens te zien.

Karel-en-Lydia
    23-4-2015

Gibraltar is speciaal om eens te zien, maar gezien is gezien. Het is er wel heel erg druk en van het binnenrijden ( 2 maal controle) en het buitenrijden (iedereen uit de bus) wordt een attractie gemaakt. De apen zijn een onderdeel van Gibraltar en zijn helemaal niet agressief. Een rondrit is leuk om te doen.

Gereisd Met partner in Sun Mar 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Heel mooie dag!

Sanne
    1-1-2014

Met de auto een dag naar Gibraltar geweest tijdens vakantie in Spanje. Lang wachten voor de douane maar daarna gauw bij de parkeerplaats bij de kabelbaan. Bustour geboekt met 8 anderen en op de berg genoten van mooie uitzichten, grotten, tunnels en aapjes! Hierna het centrum in en heerlijk geluncht. Mogen rondje om het eiland gereden en in de rij voor de geen wat wederom lang duurde. Op tweemaal wachten na een mooie dag gehad die ik echt aan kan raden als je in de buurt bent!! Wij verbleven in Nerja wat een stuk rijden is, maar we hebben allebei genoten van deze dag.

Gereisd Met partner in juli 2013
Gibraltar scoort een 5,8 uit 10, op basis van 31 reviews