Cape Coast

We hebben een aantal aanbieders voor Cape Coast voor je op een rij gezet:

We hebben een aantal aanbieders voor Cape Coast voor je op een rij gezet:

Reviews over Cape Coast

• 8Milou Quartel12-04-2012

Mooi, bezoek vooral de slavenforten

Met de trotro vanuit Accra naar Cape Coast geweest & hier in Ko-Sa beachresort en een klein guesthouse verbleven. Mooie stad, vooral om de slavenforten. Allebei een bezoekje waard & dan vooral Elmina Castle. Dit vooral omdat het leuk is hier nog even rond het kasteel te lopen. Let wel goed op je spullen en op de opdringerige verkopers. Zelfs kinderen zaten (buiten het kasteel) in onze broekzakken en wilden ons water. Wees daarop voorbereid, je wordt eenmaal gezien als rijk! Ook de canopy walk gedaan in Kakum National Park, maar vonden dit tegenvallen. Zaten als 2 blanke meiden in een groep Ghanese studenten en zijn meer op de foto met ze geweest dan dat we van het uitzich hebben genoten. Overigens waren de bruggen maar eng en onstabiel en was er niks te zien; we waren blij als we aan de overkant waren. Bezoek wel de monkey sanctuary en Hans Cottage Botel. In dit hotel is een meer met krokodillen. Door een klein hekje kan je bij de kroko's komen (vreemd is het wel) en mag je ze aaien.

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 8Cultuur

Gereisd met vrienden in december 2011

• 6N Bouwman25-10-2011

Erg toeristisch voor het het land

Echt een bestemming voor reizigers die vooral weer door willen reizen. Hier vooral niet te lang blijven zitten. 3 dagen is max

• 6Sfeer in stad
    • 7Omgeving
    • 5Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur

Gereisd met partner in december 2008

• 8Linsie01-10-2012

Bezoek het kasteel!

Cape Coast is wel een beetje verplichte bestemming in Ghana. Het kasteel is mooi en er wordt een goede, indrukwekkende rondleiding gegeven. Hiervandaan kun je ook makkelijk naar Elmina, wat overigens wel een charmantere stad is. Een van beide kastelen (of beide) moet je echt bezocht hebben als je in Ghana bent geweest. In Cape Coast zijn wel wat meer opdringerige mensen dan in de minder toeristische gebieden. Ze willen je wat verkopen of je "vriend" worden. Wij zijn maar kort gebleven en alleen in de omgeving van het kasteel geweest, dus ik kan verder niet veel zeggen over de rest van de stad.

• 7Sfeer in stad
    • 8Omgeving
    • 7Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur

Gereisd met partner in september 2012

• 8Lianne Kole12-11-2018

Confronterend maar zeer de moeite waard

Hier, in Cape Coast, kom je meer te weten wat het slaven verleden heeft betekend voor de bevolking van Ghana. Maar ook wat voor invloed Europa en Nederland hierin had. Al is het al 200 jaar geleden, wanneer je daar loopt in de ondergrondse kerkers, komt het verleden tot leven en voel je bijna de pijn, het verdriet wat deze mensen hebben moeten doorstaan.... En voel je plaatsvervangende schaamte wat ons land hierin ook heeft betekend. Maar ook buiten Cape Coast zie je nu de trots en de vechtersmentaliteit van dit gastvrije, vriendelijke volk.

• 10Sfeer in stad
    • 10Omgeving