Ampenyi

Reviews over Ampenyi

Afrika ten voeten uit...

Peter,
    17-2-2016

Ampenyi is een typisch Afrikaans vissersdorpje. Voor de verwende westerling is het in eerste instantie een echte cultuurshock, wij kunnen ons nauwelijks voorstellen dat mensen nog op deze primitieve manier moeten leven. Het dorp biedt uiteraard niet de dingen waar de gemiddelde toerist naar uitziet, maar als je wilt kennismaken met de Afrikaanse cultuur en mensen, dan ben je hier op de juiste plek. De meeste dorpelingen zijn vriendelijk, aardig en knopen graag een praatje met je aan. Het is natuurlijk erg fijn als je de micromiddenstand een stukje van jouw welvaart laat meegenieten!! Koop iets in een van de winkeltjes, laat met lokale stoffen een leuk jurkje maken bij de plaatselijke kleermaakster (binnen 2 uurtjes klaar) of laat de kapster vlechtjes in je haar weven. Vanaf het dorpsplein kun je ook diverse taxi's huren om bijvoorbeeld naar Cape Coast te rijden (een heel avontuur).

Gereisd met vrienden in februari 2016

Prima uitvalsbasis voor steden- en natuurtrips!

Gerard Kool,
    21-10-2010

Het Ko-Sa Beach Resort in de directe nabijheid van het vissersdorp Ampenyi is schitterend gelegen aan de kust van de Atlantische Oceaan.

De accomodaties zijn eenvoudig, maar erg geriefelijk. Zowel de (Nederlandse) leiding als het personeel is erg vriendelijk, gastvrij en behulpzaam. Het is 'n oase van rust en 'n prima uitvalsbasis voor bezoeken aan onder meer Elmina, Cape Coast en het Kakum National Park.

'n Aanrader bij 'n bezoek aan Ghana!

Gereisd met partner in september 2010

Klein locaal vissersdorpje met zeer gastvrije bevolking

Marlau,
    7-12-2007

Klein locaal vissersdorpje met zeer gastvrije bevolking.Er heerst een gezellige drukte van de vissers.Verschillende leuke en meestal kleinere beachresorts waar je heerlijke Ghanese gerechten kunt eten aan zeer democratische prijzen.Voor markten ,internet of banken kan je terecht in Cape Coast op enkele km van Ampenyi.

Gereisd anders in december 2007
Ampenyi scoort een 8,2 uit 10, op basis van 5 reviews