Reviews over Ampenyi

Superplek om echt even tot rust te komen

Viola de Kort,
    7-5-2016

Ko-Sa is geen viersterren hotel met alle faciliteiten van dien maar het is er paradijselijk, rustig, sfeervol en charmant. De kreeft en de verse fruitsalade met Papaya is goddelijk. Zorg dat je minimaal een paar dagen wifiloos geniet van deze plek. Ga zitten op een stoel een drink het Sap van een kokosnoot. Ook fijn om je vitaminetekort een beetje aan te vullen na een intensieve reis door Ghana.

Zoek een gunstig moment om naar Kakum te gaan, probeer de drukte daar te vermijden. Er zijn meer interessante excursies in de buurt. Nol en Annelies kunnen je hierover prima informeren.

mooie plek maar het is niet in Cape coast

alda,
    6-11-2015

Het is een erg mooi resort en heel behulpzame en gastvrije nederlandse eigenaren, ook het personeel is erg gastvrij, mooie kamers en heerlijk eten, dichtbij het strand.

Geweldig, voor herhaling vatbaar

Karin Zeeuwen,
    9-3-2014

Wat een heerlijke huwelijksreis hebben we hier gehad. Voor Afrikaanse begrippen was het erg goed. We hadden een kamer met douche en toilet. Het water was niet warm, maar dat wil je ook niet met dat weer. 's Ochtends in alle vroegte opstaan om in de zee te zwemmen, om vervolgens te genieten van een heerlijk ontbijt. Het personeel en de eigenaren zijn erg vriendelijk en komen elke dat even naar je toe om te vragen hoe het gaat, of ze nog iets voor je kunnen betekenen. Als je het vraagt, bellen ze een taxi voor je en vertellen ze wat het ongeveer gaat kosten, zodat je niet opgelicht wordt. De Ghanezen zijn ook erg vriendelijk en daar helemaal niet aan het bedelen. Op het strand zijn twee tentjes waar je souvenirs kan kopen en een meneer die zelf kettingen en armbanden maakt en verkoopt. Allemaal voor prima prijzen in een schitterende omgeving! Het was zeker de moeite waard en we gaan er naar terug. Misschien over vijf of pas over tien jaar, maar dat we terug gaan, dat is zeker!Topvakantie

Dat was echt genieten!!!

Elizabeth Kleijwegt,
    24-5-2013

Samen met m'n vriendin Marja hebben we 4 nachten doorgebracht in Ko-Sa. Het was geweldig. De ligging is perfect, de huisjes zijn leuk, het restaurant is gezellig en ruim. We hebben genoten van het eten, vers en gevarieerd. En het personeel is heel vriendelijk en gezellig. Ik was al langer in Ghana en ging m'n vriendin Marja in Accra ophalen. We hadden bij verhuurbedrijf een auto met een geweldige chauffeur (Richard) gehuurd. Dus we konden heel luxueus allerlei trips maken.

Fantastische plek

Iris,
    1-10-2012

Hele leuke kleine hutjes, practisch op het strand. Je valt in slaap met het geluid van de golven en wordt wakker stapt je kamertje uit en je staat op een adembenemend strand. In het dorpje wordt elke ochtend de visvangst binnen gehaald en meteen verkocht en is een aanrader om even bij rond te gaan neuzen.

Het restaurant is heerlijk en het personeel is vriendelijk en gastvrij (dat was weer even wennen vergeleken met andere Ghanese standaarden).

Kortom een fantastische plek, echt een aanrader!

Ampenyi scoort een 8,2 uit 10, op basis van 5 reviews