Accra

We hebben een aantal aanbieders voor Accra voor je op een rij gezet:

vakanties Accra

We hebben een aantal aanbieders voor Accra voor je op een rij gezet:

Reviews over Accra

Meest indrukkende, emotienele maar bijzondere reis

Cecile Kooman,
    16-11-2018

Zomer 2017, 5 juli het begin van mijn avontuur. Mijn hele zomer vakantie naar Ghana, met als doel achterstand kinderen helpen en slimmer maken. In Ghana heb ik lesgegeven aan meer dan honderd kinderen. Hoe fantastisch is het om in een reis mensen te helpen en zelf een onwijs vette ervaring mee te mogen maken. Het leven in een achterstands land, is heftig, bijzonder maar ook heel leerzaam. Vandaar dat ik heel graag deze reis wil winnen, om nog meer bijzondere plekken van de wereld te zien!

Gereisd alleenreizend in juli 2017

Zeer goede plek

Frits Reuhl,
    22-8-2012

Voor iedereen zeer geschikt,leuke stad,mooie stranden,vriendelijke mensen en goedkoop. Een bijzondere sfeer die daar heerst in een tropisch democratisch Ghana.Veel historische bezienswaardigheden enz.

Gereisd alleenreizend in april 2012

Mooi land, maar helaas malaria op de loer

Roel,
    18-9-2011

Destijds woonden we met gezin ruim twee jaar in Accra. Het waren tijden van staatsgrepen, avondklok en schaarse voedselvoorziening. We waren aangewezen op import van levenmiddelen door de lucht. Het buurland Togo was er toen stukken beter aan toen en ook haalden we daar onze boodschappen inde hoofdstad Lomé. Continu was het gezin blootgegesteld aan malaria en dat hebben we ook regelmatig ondervonden. Er was vrijwel geen uitgaansleven, anders dan lokale muziek en dans. Ons uitje was immer op het strand waar veel expatriates een stukjes strand konden huren van het dorpshoofd voor wel één fles whiskey per jaar. Het strand "Mile 13" was een geliefde plek om de zondag door te brengen. Reizen was niet eenvoudig destijds. Maar we hebben wel enige tripjes gemaakt naar de Volta regio, met onder andere de Akasombo dam.

Gereisd met jonge kinderen in januari 1980

Akwaaba

Marieke,
    20-6-2008

Als binnenkomer in Ghana is Accra een grote belevenis. De cultuur, de drukte op de straten, de handel in de buitenlucht... wij kwamen ogen te kort. De bevolking is vriendelijk en zeer geinteresseerd in alles en iedereen wat blank (oftewel 'Obruni') is. Taxi's rijden er voldoende rond, maar de kwaliteit is een drama!

Na een rondreis door Ghana was Accra nog maar half zo mooi. De rest van het land heeft nog zoveel meer te bieden aan natuur en cultuur...

Gereisd familie in juli 2006

Over het uitgaansleven in Accra kan ik niet veel zeggen ik

Liesbet,
    10-2-2008

Over het uitgaansleven in Accra kan ik niet veel zeggen omdat ik er nooit ben uitgeweest. Maar als je naar Ghana gaat is het ook niet meteen de bedoeling om zwaar te gaan feesten. Mijn bedoeling was om de afrikaanse cultuur beter te leren kennen en om de plaatselijke bevolking te leren kennen. De mensen daar zijn trouwens allemaal super vriendelijk en gastvrij! Het is heel leuk om 's avonds (ook in de dag natuurlijk) gewoon gezellig met de mensen daar een babbeltje doen. De stranden zijn er niet zo toeristvriendelijk. Het strand wordt daar voornamelijk gebruikt als stortplaats. Het is ook niet zo heel veilig om dara in de zee te gaan zwemmen omdat er naar het schijnt veel bacterieën in het water zitten. De allereerste indruk van Accra is: WOOOW, zoo druk!!! En je moet er even aan wennen aan al dat volk. Mensen, vooral de kinderen, zijn ook echt nieuwsgierig naar blanken. Je moet er dus wel tegen kunnen dat je constant omringt wordt door kindjes, schattige toffe kindjes wel!

Gereisd familie in juli 2006
Accra scoort een 7,9 uit 10, op basis van 21 reviews