Hotel Bakotu

32 reviews over Hotel Bakotu in het Nederlands

Een geweldige ervaring!

Carina
12-5-2018

Wij hadden een kamer op de begane grond, in een huisje van 2 verdiepingen (N4). Dat was prettig omdat er geen airco is. Andere huisjes hebben een plat dak. Airco kan worden bijbesteld, maar kost 9000 dalesi (156 euro) per week.

De kamer is basic, maar gezellig en schoon. Bij aankomst deed een aantal lampen het niet. Dit werd snel hersteld. Een nadeel was dat onze kamer alleen vitrage had. Lag je in bed met het licht aan, dan kon iedereen je zien. Dit leidde tot komische situaties. Om 11 uur 's avonds kwam de electricien ons buitenlicht repareren, en begon meteen een praatje met ons terwijl we in bed lagen: "Hello, I am repairing your lamp, replacing the bulbs, did you have a good day?" . Heel gezellig, maar we hebben later toch maar dekens voor de ramen gehangen. Omdat de ramen alleen uit horren met glazen strips ervoor bestaan, lieten wij die strips 'snachts open. Wij gaan vroeger naar bed dan de gemiddelde toerist, en werden op avond

Perfect

Piet en Elly
12-2-2018

Een ideale locatie als je van vogels houdt. We hebben voor een hele week een plaatselijke gids gehuurd, die ons alles van het land en de vogels kon vertellen. Zeer betrouwbaar, stond elke dag om 7 uur met chauffeur klaar. Via touroperator kan je ook excursies boeken , maar onze voorkeur ging uit naar plaatselijke gids. Bijkomend voordeel van plaatselijke gids op pad gaan, je wordt door niemand lastig gevallen en alleen maar vriendelijk begroet.

Enige nadeel waren de apen die soms wat te opdringerig waren.

Ontbijt en kamer prima, schoon en elke dag keurig opgevouwen handdoeken.

De 9 dagen die we geboekt hadden waren tekort.

Zeker een plek om nog een keer heen te gaan

Mooi appartement

CORELLY
8-2-2018

Wij hadden een appartement geboekt. Helaas de eerste nacht overboekt, maar daarna hebben we kunnen genieten van ons appartement. We hadden ontbijt geboekt, wat erg goed was, maar achteraf hadden we gemakkelijk zelf ons ontbijt kunnen verzorgen op ons balkon.

De hotelkamer waar we de eerste nacht verbleven vonden wij erg klein. Het appartement daarentegen was heerlijk voor twee personen. Je zou hier met vier personen kunnen verblijven, maar dan moeten twee personen aan de straatkant slapen. Daar is het erg rumoerig en de gordijnen zijn ook niet donker, er hangt alleen vitrage.

Op het dak van het appartement gebouw staan ligstoelen. Hier kun je s avonds mooi sterren kijken.

Omdat ik zelf moeilijk een beeld van de appartementen kon krijgen zet ik ook foto's hiervan op Zoover.

Je kunt door de tuin van het hotel naar het appartement lopen, maar ook via de openbare weg, zo'n 50 meter.

D-reizen

Tropische tuin en een professionele lokale gids

Annet & Body Bosgra, Benneko
4-2-2018

Bakotu Hotel is een heerlijke plek met een tropische tuin. Van daaruit hebben wij met onze gids elke dag indrukwekkende trips gemaakt. Die gids heeft ons het land, de vriendelijke mensen en hun bijzondere cultuur heeft leren kennen. Hij is betrouwbaar, deskundig en aangenaam gezelschap. Hij maakte onze vakantie in Gambia tot een onvergetelijke reis en daarom bevelen we hem graag aan.

Annet en Body Bosgra, Bennekom

Perfect

Caroline
28-1-2018

Geweldige locatie en veel natuur. Sfeervolle tuin en behulpzaam personeel. Met een lokale gids meerdere tours gedaan waarbij veel over het land werd verteld. Super service! Persoonlijk en op maat. Gentleman!

Apen, schildpadden en een leguaan in de hoteltuin. Zeer veel vogels. Helemaal geen ongedierte. Elke dag een schone kamer als je wil. Ligt aan een weg waar ook een gezellig terras zit waar je een geweldige indruk krijgt van het leven aldaar. Tip! Door een gids te nemen houdt je overvragen door soms opdringerige locals meer op afstand.

Relaxed en kleurrijk Gambia

Do
22-1-2018

Het Bakotu hotel ligt centraal vlakbij het strand en de Kotu Craft Market en diverse restaurantjes. We hadden eerst een kamer vlakbij de straat, maar daar hadden we te veel last van de herrie, dus we hebben om een andere kamer gevraagd. Dit was geen probleem. Kamers zijn heel eenvoudig maar wel schoon. Het personeel is heel vriendelijk en altijd in voor een praatje, zoals iedereen in Gambia. Jammer geen handdoekwissel bij een week vakantie. De tuin is heel sfeervol en mooi, met flink wat apen. Het terras en zwembad zien er goed uit. Ontbijt is wat eentonig maar prima. Helaas is de wifi heel slecht. Vanuit het hotel loop je zo de drukte in, iedereen begroet je en wil een praatje maken (en iets verkopen natuurlijk).

Prima maar gedateerd hotel

Peter en Diana
18-12-2017

Prima hotel als je van rust en vogels houdt. Personeel is over het algemeen aardig en staat voor je klaar. Wel wennen dat iedereen je aanklampt als je een stap buiten het hotel zet. Wel logisch. Gambia leeft van het toerisme en ieder wil zijn graantje meepikken. Als je toch rustig aan het strand wil liggen is Kunta Kinte en Ningki Nangka (wel duur) een aanrader. Hier wordt je afgeschermd.

Qua eten is Tandori een aanrader.

Twee dagen op pad geweest met een lokale gids. Hierdoor het echte Gambia gezien. Behalve dat een lokale gids goedkoper is blijft het geld ook in Gambia. We hebben goede ervaringen met lokale gids. Eerlijk, betrokken en betrouwbaar

Kleurrijk, warm, arm een belevenis.

Wilma
3-12-2017

Hotel Prima. Personeel ook top.

Niet zo fijn dat iedereen op straat en strand iets van je wil.

Bij mij werkt dat averecht. Dan wil ik niks meer.

Knus hotel in Afrikaanse stijl

Janny
20-7-2017

Geweldig hotel wel simpel maar hier krijg je echt het afrika gevoel. vriendelijk personeel.

perfect

willems paul
8-3-2017

er is niks op aan te merken ,vriendelijk proper,zeer goed ontbijt .en heel goede gratis wifi .Zeker voor avondeten gaan eten in captains table en ali baba.

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Bakotu in Kotu, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Bakotu zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.