Hotel Bakotu

42 reviews over Hotel Bakotu

• 2019
    10Anja14-11-2019

Mooiste vakantie!!!!

We hebben ons super vermaakt. Alles en iedereen maakte het een super vakantie. Het personeel was heel vriendelijk en buiten het hotel hebben we mooie vrienden gemaakt met de bevolking. We gaan snel weer terug!!!

Gereisd met partner in oktober 2019

• 10Willem kremer07-04-2019

Fantastische zeker voor herhaling vatbaar.

Wij hebben een fantastische vakantie gehad in dit heerlijke hotel met prachtige planten en dieren. Airco niet nodig, nachten koel. Geen insekten en zeker voor herhaling wat ons betreft. Dit hotel is zeker zijn 3sterren waard. Binnen is het een oase van rust, en 2meter voor de ingang zit je volop in de gambiase drukke wereld, waar je zeker een dag of 2 aan moet wennen. Daarna heb je een onwijze vakantie met voor je neus de stranden met palmbomen en achter het hotel een riviertje met vele vogels. Veel hotels gezien maar deze was voor ons de leukste. Stranddagen brachten we door bij kunt kinte met gratis ligbedden en verse sapoies en fruit van de fruitladies. Ook de excursies zijn de moeite waard. Wat een wereld. Lokaal bureau voor de ingang is betrouwbaar.

Gereisd met partner in maart 2019

• 8Yvonne Meijers06-04-2019

De moeite waard

Hotel Bakotu was eenvoudig maar netjes. Het eten was prima. Aardige mensen. Heerlijke stranden.

Gereisd met partner in februari 2019

• 2018
    8Bertus Dekker14-12-2018

Prima. Goed nadenken of we op herhaling gaan!

Prima verblijf. Goede locatie,loopafstand tot het strand. Personeel erg vriendelijk. ( ze zijn gek op fooien of wat dan ook) bedden goed. Cleaning goed. Ontbijt prima! Buiten het verblijfminder netjes( eigenlijk "dikke bende") met geen enkele andere vakantie te vergelijken.

Gereisd met vrienden in november 2018

• 9Jessica12-11-2018

Meest indrukwekkende vakantie

Super personeel, hotel huisjes zijn fantastisch. Elke ochtend van de aapjes mogen genieten!

Gereisd met vrienden in oktober 2018

• 8Carina12-05-2018

Een geweldige ervaring!

Wij hadden een kamer op de begane grond, in een huisje van 2 verdiepingen (N4). Dat was prettig omdat er geen airco is. Andere huisjes hebben een plat dak. Airco kan worden bijbesteld, maar kost 9000 dalesi (156 euro) per week. De kamer is basic, maar gezellig en schoon. Bij aankomst deed een aantal lampen het niet. Dit werd snel hersteld. Een nadeel was dat onze kamer alleen vitrage had. Lag je in bed met het licht aan, dan kon iedereen je zien. Dit leidde tot komische situaties. Om 11 uur 's avonds kwam de electricien ons buitenlicht repareren, en begon meteen een praatje met ons terwijl we in bed lagen: "Hello, I am repairing your lamp, replacing the bulbs, did you have a good day?" . Heel gezellig, maar we hebben later toch maar dekens voor de ramen gehangen. Omdat de ramen alleen uit horren met glazen strips ervoor bestaan, lieten wij die strips 'snachts open. Wij gaan vroeger naar bed dan de gemiddelde toerist, en werden op avond

Gereisd met vrienden in april 2018

• 8Piet en Elly12-02-2018

Perfect

Een ideale locatie als je van vogels houdt. We hebben voor een hele week een plaatselijke gids gehuurd, die ons alles van het land en de vogels kon vertellen. Zeer betrouwbaar, stond elke dag om 7 uur met chauffeur klaar. Via touroperator kan je ook excursies boeken , maar onze voorkeur ging uit naar plaatselijke gids. Bijkomend voordeel van plaatselijke gids op pad gaan, je wordt door niemand lastig gevallen en alleen maar vriendelijk begroet. Enige nadeel waren de apen die soms wat te opdringerig waren. Ontbijt en kamer prima, schoon en elke dag keurig opgevouwen handdoeken. De 9 dagen die we geboekt hadden waren tekort. Zeker een plek om nog een keer heen te gaan

Gereisd met vrienden in februari 2018

• 8CORELLY08-02-2018

Mooi appartement

Wij hadden een appartement geboekt. Helaas de eerste nacht overboekt, maar daarna hebben we kunnen genieten van ons appartement. We hadden ontbijt geboekt, wat erg goed was, maar achteraf hadden we gemakkelijk zelf ons ontbijt kunnen verzorgen op ons balkon. De hotelkamer waar we de eerste nacht verbleven vonden wij erg klein. Het appartement daarentegen was heerlijk voor twee personen. Je zou hier met vier personen kunnen verblijven, maar dan moeten twee personen aan de straatkant slapen. Daar is het erg rumoerig en de gordijnen zijn ook niet donker, er hangt alleen vitrage. Op het dak van het appartement gebouw staan ligstoelen. Hier kun je s avonds mooi sterren kijken. Omdat ik zelf moeilijk een beeld van de appartementen kon krijgen zet ik ook foto's hiervan op Zoover. Je kunt door de tuin van het hotel naar het appartement lopen, maar ook via de openbare weg, zo'n 50 meter.

Gereisd met partner in februari 2018

• 9Annet & Body Bosgra, Benneko04-02-2018

Tropische tuin en een professionele lokale gids

Bakotu Hotel is een heerlijke plek met een tropische tuin. Van daaruit hebben wij met onze gids elke dag indrukwekkende trips gemaakt. Die gids heeft ons het land, de vriendelijke mensen en hun bijzondere cultuur heeft leren kennen. Hij is betrouwbaar, deskundig en aangenaam gezelschap. Hij maakte onze vakantie in Gambia tot een onvergetelijke reis en daarom bevelen we hem graag aan. Annet en Body Bosgra, Bennekom

Gereisd met partner in januari 2018

• 9Caroline28-01-2018

Perfect

Geweldige locatie en veel natuur. Sfeervolle tuin en behulpzaam personeel. Met een lokale gids meerdere tours gedaan waarbij veel over het land werd verteld. Super service! Persoonlijk en op maat. Gentleman! Apen, schildpadden en een leguaan in de hoteltuin. Zeer veel vogels. Helemaal geen ongedierte. Elke dag een schone kamer als je wil. Ligt aan een weg waar ook een gezellig terras zit waar je een geweldige indruk krijgt van het leven aldaar. Tip! Door een gids te nemen houdt je overvragen door soms opdringerige locals meer op afstand.

Gereisd met partner in januari 2018

6 tips over Hotel Bakotu

• p.wester, 28-02-2012

huur een gids en bekijk de vogels van Gambia

• Ingrid, 12-01-2015

Praat met de locals voor een tour. Vertrouw niet zomaar iedereen, ga op je gevoel af. Wil je niets van de mensen, negeer ze dan of maak duidelijk (op een vriendelijke manier) dat je niets wilt.

• inge, 29-12-2016

Eens! Heel veel groene taxi's, gidsen en tours gaan via hotels, het geld gaat zo weer naar de rijke heren. Ontmoet je een aardige man of vrouw (en iedereen is vreselijk aardig) vraag gerust of hij of zij je wil begeleiden naar bijv de krokodillen pool. Betaal gewoon hetzelfde, of ding af als je wilt. Je geld gaat zo 100% naar een local en zijn/haar familie. Wij waren op stap met Sam, die een fruitstalletje heeft op het strand (loop naar rechts, 500 m voorbij Ningki Nangka) Topper!

3 vragen over Hotel Bakotu

• Elly, 23-12-2017

Appartement of kamer?

Wij hebben een appartement geboekt. Maar ik vraag me af of die wel op een mooie locatie liggen. Weet iemand dit? En zijn de appartementen op de begane grond?

• monique, 15-12-2017

geld pinnen

Kun je ergens in de buurt van het hotel geld pinnen of moet je contant geld meenemen?

• J778899, 21-12-2015

appartement

Hoe liggen de 2-kamer-appartementen (=met koelkastje, leek me wel handig)? Zijn dat ook losse huisjes op de begane grond of is dat een gebouw? Ik kreeg de indruk dat die apart gelegen zijn en ik vond de groene tuin juist zo mooi.

Jiska, 30-12-2016

Klopt, het is inderdaad een apart gebouw met appartementen dat uitkijkt over het moeras (kam wel leuk zo'n als je bv van vogels spotten houdt). Wij hadden dat in eerste instantie geboekt maar waren uiteindelijk blij dat het overboekt bleek, en ter compensatie kregen we toen een koelkast en waterkoker in ons bungalowtje erbij geplaatst; perfecte oplossing. Misschien kun je per mail informeren of dat ook los erbij te huren is. Veel plezier tijdens jullie vakantie!

inge, 29-12-2016

De appartementen liggen 50 m van t hotel. Je kan binnendoor naar t hotel, zodat je geen verkopers tegenkomt. 24 uur bewaking. Je hebt een prachtig uitzicht, op de 1ste verdieping. Hier is geen airco! Voor ons was ventilator genoeg. Groot balkon, heerlijk. Voorkamer is lawaaiig, maar wel te doen. Luchtvervuiling is storend, wij hielden raam aan voorkant dicht. Je mist missch. de gezelligheid van de hoteltuin, maar dit is wel meer prive. Comfortabele stoelen ipv gietijzeren stoeltjes bij t hotel

• VerzorgingHalfpension, Volpension
  • Shuttle bus vanaf vliegveldGratis