Kotu

vakanties Kotu

We hebben een aantal aanbieders voor Kotu voor je op een rij gezet:

Corendon

Dagen regen110014131613511

Reviews over Kotu

• 7Mevr. Koopmans20-01-2020

Overweldigend

Wij hebben hier in 3 hotels gezeten. Allemaal prima. Wil je wat voor de mensen doen neem dan een koffer met goede kleding mee en laat die daar achter. Voor de kinderen hebben wij daar op de markt schriften gekocht. Help je de locale ondernemer en de kinderen. Want hoe dan ook.. Je wordt geconfronteerd met de armoede in dit land. De meesten zijn heel lief. Gambia de smiling coast of Afrika. Zeker Abca creek lodge in kassangne

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Omgeving
    • 7Sfeer in stad
    • 7Stranden

Gereisd met partner in januari 2020

• 7Bert Rozendal26-04-2019

Geweldige strand en zon vakantie

Het zijn daar hele lieve en hulp zame mensen zijn trots op hun land

• 5Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 7Omgeving
    • 10Stranden
    • 5Zorg voor natuur

Gereisd met partner in april 2019

• 6Ingrid van Eden07-04-2019

Geweldige ervaring

We waren er in 2012, grote stad, met een busje er door heen gereden, erg druk stoffig, maar leuk om mee te maken

• 3Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 5Omgeving
    • 8Stranden

Gereisd met partner in maart 2017

• 9Anna20-01-2019

Indrukwekkend! Lieve mensen & zo happy met weinig!

Kotu is een gezellig drukke plaats met meerdere hotels, restaurants en een prima uitvalsbasis om verschillende bezienswaardigheden te bezoeken. Ik verbleef in Kombo Beach; een keurig hotel met zeer gastvrij personeel, nette kamers, schone badkamers, een uitgebreid ontbijtbuffet en een fijn, schoon strand. Wij hadden een betrouwbare taxichauffeur (groene taxi!) en tourgids. Altijd op tijd en rekent een eerlijke prijs! In tegenstelling tot wat de reisorganisaties beweren ('bestel alles in het hotel..'); Bestel juist een verse juice of fruitsalade op het strand; heerlijk!! Veel goedkoper en de locals die op het strand werken, verdienen zo tenminste ook nog iets! Voor wie niet op wil gaan in de toeristenmassa/business; ga met een lokale gids/chauffeur . Ik kan niet wachten om weer terug te gaan naar The Smiling Coast of Africa!!

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur
    • 10Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in december 2018

• 7Marianne08-11-2018

THE Gambia, mijn second home.☀️🌴

Het strand is geweldig mooi. Er is een klein marktje en wat restaurants met verschillende prijzen. Je kan met de gidsen vogels spotten. Ik kom er graag en bijna ieder jaar.is second home geworden. Vergelijk Gambia niet met Spanje met een mega boulevard, want dat is het niet. Het is duidelijk Afrika.🌴☀️

• 4Uitgaanslevenn
    • 8Stranden

Gereisd met partner in maart 2017

• 8Carina12-05-2018

Kleine toeristische plaats met mooie natuur

Kotu is veel kleinschaliger dan Kololi. Voor ons is dat een pré. Veel mooie natuur in de directe omgeving. Een paradijs voor vogelliefhebbers. Ga naar Kotu bridge en laat je alles vertellen over vogels door de gidsen. Die zijn daar altijd te vinden, en treden op als uitstekende natuurgidsen. Zelf zijn wij 3 dagen met ze op stap geweest. Verder is iedereen vriendelijk, spreekt je aan, soms te veel, maar zeg vriendelijk doch beslist nee als je er niet van gediend bent, en dan is het ok, even goeie vrienden. Gambia is een prachtig land en Kotu een heerlijke verblijfplaats wanneer je niet op zoek bent naar nachtleven, maar naar de bonte ijsvogel.

• 9Sfeer in stad
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met vrienden in april 2018

• 7Arno23-04-2018

Een avondje "Kotu strip" is leuk, een aantal restaurants en cafe's bij elkaar, maar verwacht er niet al te veel van. Een uitje naar Krokodillen poel, Aapjes in het bos, vishaven en de grote markt is een aanrader.
    Gambia is zeker prima voor een zon vakantie met een paar kleine tripjes goed voor een week vakantie in onze barre winter.

• 5Uitgaanslevenn
    • 6Omgeving
    • 7Zorg voor natuur

Gereisd met partner in februari 2018

• 9Jan&Emy18-04-2018

Gewoon elk jaar genieten en vrienden maken.

Kombo Beach is goed hotel en Kotu biedt voldoende eetgelegenheden en leuke craftmarkets.

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 10Omgeving
    • 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in november 2017

• 9Kotu15-02-2018

Wat een fantastische vakantie.

Kotu is een klein stadje met een leuk pleintje met verschillende restaurants. Wij hebben ze bijna allemaal geprobeerd en we hebben niks te klagen gehad lekker gegeten en leuke bediening. Aan het strand heb je bar/restaurant dominos. Het eten is goed maar niet geweldig. Maar savonds is het er hartikke gezellig. Op vrijdag en het weekend hebben ze savonds een reggea party. Dit was echt erg leuk. Lekker dansen en lachen.

Ga je tripjes doen zou ik zeggen ga lekker met een local mee dan kan je alles zelf invullen en ben je bijna gegarendeerd van een leuke dag.

Heerlijke vakantie in kotu gehad.

• 10Uitgaanslevenn
    • 9Omgeving
    • 10Sfeer in stad
    • 10Stranden

Gereisd met vrienden in januari 2018

• 7Corelly09-02-2018

Overdag gezelligheid. Avonden redelijk rustig.

Via het pleintje loop je zo het strand op. Bij Domino' s goede wifi en strandstoelen. Helaas erg veel Gambianen die iets van je willen. Ze herkennen je van vorige dagen en blijven komen om van alles aan te bieden. Kleding, sieraden, gidsdiensten, bordjes fruit..... Ruime keuze aan aanbieders van excursies. Wij hebben twee ecvursies gedaan met lokaal tourbureautje t.o. de ingang van hotel Bakotu. Behoorlijk goedkoper dan via touroperator en een privegids en priveauto. Aanrader! Wij hebben ook twee dagen hele goede fietsen gehuurd. Voldoende aanbod hiervan in Kotu. Er is een bureautje waar je gidsen kunt huren, met veel kennis van vogels

• 7Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur