Kotu

Zonuren7h7h7h8h9h8h5h6h6h8h7h8h
Zeewatertemp (℃)25°24°24°24°25°26°28°28°29°29°29°27°
Dagen regen110014131613511

Reviews over Kotu

Indrukwekkend! Lieve mensen & zo happy met weinig!

Anna
    20-1-2019

Kotu is een gezellig drukke plaats met meerdere hotels, restaurants en een prima uitvalsbasis om verschillende bezienswaardigheden te bezoeken. Ik verbleef in Kombo Beach; een keurig hotel met zeer gastvrij personeel, nette kamers, schone badkamers, een uitgebreid ontbijtbuffet en een fijn, schoon strand. Wij hadden een betrouwbare taxichauffeur (groene taxi!) en tourgids. Altijd op tijd en rekent een eerlijke prijs! In tegenstelling tot wat de reisorganisaties beweren ('bestel alles in het hotel..'); Bestel juist een verse juice of fruitsalade op het strand; heerlijk!! Veel goedkoper en de locals die op het strand werken, verdienen zo tenminste ook nog iets! Voor wie niet op wil gaan in de toeristenmassa/business; ga met een lokale gids/chauffeur . Ik kan niet wachten om weer terug te gaan naar The Smiling Coast of Africa!!

Gereisd Met vrienden in december 2018

THE Gambia, mijn second home.☀️🌴

Marianne
    8-11-2018

Het strand is geweldig mooi. Er is een klein marktje en wat restaurants met verschillende prijzen. Je kan met de gidsen vogels spotten. Ik kom er graag en bijna ieder jaar.is second home geworden. Vergelijk Gambia niet met Spanje met een mega boulevard, want dat is het niet. Het is duidelijk Afrika.🌴☀️

Gereisd Met partner in maart 2017

Kleine toeristische plaats met mooie natuur

Carina
    12-5-2018

Kotu is veel kleinschaliger dan Kololi. Voor ons is dat een pré. Veel mooie natuur in de directe omgeving. Een paradijs voor vogelliefhebbers. Ga naar Kotu bridge en laat je alles vertellen over vogels door de gidsen. Die zijn daar altijd te vinden, en treden op als uitstekende natuurgidsen. Zelf zijn wij 3 dagen met ze op stap geweest. Verder is iedereen vriendelijk, spreekt je aan, soms te veel, maar zeg vriendelijk doch beslist nee als je er niet van gediend bent, en dan is het ok, even goeie vrienden. Gambia is een prachtig land en Kotu een heerlijke verblijfplaats wanneer je niet op zoek bent naar nachtleven, maar naar de bonte ijsvogel.

Gereisd Met vrienden in april 2018

Arno
    23-4-2018

Een avondje "Kotu strip" is leuk, een aantal restaurants en cafe's bij elkaar, maar verwacht er niet al te veel van. Een uitje naar Krokodillen poel, Aapjes in het bos, vishaven en de grote markt is een aanrader.
    Gambia is zeker prima voor een zon vakantie met een paar kleine tripjes goed voor een week vakantie in onze barre winter.

Gereisd Met partner in februari 2018

Wat een fantastische vakantie.

Kotu
    15-2-2018

Kotu is een klein stadje met een leuk pleintje met verschillende restaurants. Wij hebben ze bijna allemaal geprobeerd en we hebben niks te klagen gehad lekker gegeten en leuke bediening. Aan het strand heb je bar/restaurant dominos. Het eten is goed maar niet geweldig. Maar savonds is het er hartikke gezellig. Op vrijdag en het weekend hebben ze savonds een reggea party. Dit was echt erg leuk. Lekker dansen en lachen.

Ga je tripjes doen zou ik zeggen ga lekker met een local mee dan kan je alles zelf invullen en ben je bijna gegarendeerd van een leuke dag.

Heerlijke vakantie in kotu gehad.

Gereisd Met vrienden in januari 2018
Kotu scoort een 7,9 uit 10, op basis van 239 reviews